Poolse oorkonde voor Eva Kooyman

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Poolse oorkonde voor Eva Kooyman

Bericht door Plievo » wo nov 30, 2011 3:54 pm

Poolse oorkonde voor Eva Kooyman

molenaarsgraaf
• Eva Kooyman uit Molenaarsgraaf nam onlangs een bijzondere Poolse oorkonde in ontvangst. Zij kreeg deze voor haar inzet voor het door haar opgezette Wandafonds, dat zich inzet voor de verbetering van de medische behandeling van Poolse spastische kinderen.



De oorkonde werd uitgereikt door de voorzitter van de stichting Pocul, opgericht door de Poolse Jood Boniecki, die in de oorlogsjaren in het huis van een niet-Joodse familie in Polen verborgen werd gehouden. Doel van Pocul is initiatieven op het gebied van maatschappelijke en sociale opbouw van democratie en lokale gemeenschappen te belonen. De overhandiging vond plaats in het museum van ‘Opstand in Warschau’. Het Wandafonds zet zich inmiddels al bijna tien jaar in om voor spastische Poolse kinderen. Dat was de reden voor de stichting om de oorkonde aan de inwoonster van Molenaarsgraaf uit te reiken. “Ik ben zeer vereerd met deze onderscheiding”, reageert Eva Kooyman. “En ik ben blij dat ik hiermee het werk van het Wandafonds verder uit kan dragen.” In november werden op initiatief van het Wandafonds in Polen zeven Poolse team getraind door een Nederlands medisch team, in samenwerking met Poolse collega’s. De workshops waren gericht op onder meer kindergericht benaderen, hulpvraag gericht werken en testen en oefenen. Naast de cursisten werden ook Poolse collega’s van het Nederlands Medisch Comité opgeleid tot docent, zodat zij de basiscursus volgend jaar zelf kunnen geven. Voor meer informatie:

www.wandafonds.nl
http://www.hetkontakt.nl/nieuws/41920/p ... oyman.html

Plaats reactie