Polen zijn nu op zoek naar dergelijke appartementen. 'Klanten vragen om een pakjesautomaat in de buurt'
Het toppunt van dromen 40 jaar geleden was M3 in een geprefabriceerd flatgebouw. De volgende generatie droomde na jaren in een kleine ruimte te hebben gewoond van een open keuken. Klanten van vandaag letten er bij het kiezen van een appartement op of er ... een pakketautomaat op het landgoed is.
Het onderzoek laat er geen twijfel over bestaan. Polen hebben graag een eigen appartement. Uit het rapport "Er is geen plek zoals thuis, of hoe Polen leven", in opdracht van Echo Investment, blijkt dat twee op de drie respondenten een appartement hebben , en bijna de helft geeft aan dat het bezit van een appartement staat synoniem voor een gevoel van onafhankelijkheid.
Ondanks de inflatie en de alomtegenwoordige onzekerheid, blijven de Polen streven naar hun eigen M. Alleen dat het object van zuchten tegenwoordig aanzienlijk verschilt van waar de Polen jaren geleden van droomden.
Het appartement is ruim en goed verlicht. Maar het is niet alles
De tijden dat de Polen hoe dan ook alles kochten, "zolang ze maar op eigen benen konden staan", zijn voor altijd voorbij. Klanten accepteren tegenwoordig geen inconsistente kamers of ondoordachte oplossingen. Tegenwoordig hebben kopers meestal duidelijk omschreven verwachtingen met betrekking tot een nieuwe woning. Een belangrijk punt waar klanten rekening mee houden bij het kopen van een appartement is de indeling van de kamers.
Polen zijn nu op zoek naar dergelijke appartementen. 'Klanten vragen om een pakjesautomaat in de buurt'
Het toppunt van dromen 40 jaar geleden was M3 in een geprefabriceerd flatgebouw. De volgende generatie droomde na jaren in een kleine ruimte te hebben gewoond van een open keuken. Klanten van vandaag letten er bij het kiezen van een appartement op of er ... een pakketautomaat op het landgoed is.
Het onderzoek laat er geen twijfel over bestaan. Polen hebben graag een eigen appartement. Uit het rapport "Er is geen plek zoals thuis, of hoe Polen leven", in opdracht van Echo Investment, blijkt dat twee op de drie respondenten een appartement hebben , en bijna de helft geeft aan dat het bezit van een appartement staat synoniem voor een gevoel van onafhankelijkheid.
Ondanks de inflatie en de alomtegenwoordige onzekerheid, blijven de Polen streven naar hun eigen M. Alleen dat het object van zuchten tegenwoordig aanzienlijk verschilt van waar de Polen jaren geleden van droomden.
De tijden dat de Polen hoe dan ook alles kochten, "zolang ze maar op eigen benen konden staan", zijn voor altijd voorbij. Klanten accepteren tegenwoordig geen inconsistente kamers of ondoordachte oplossingen. Tegenwoordig hebben kopers meestal duidelijk omschreven verwachtingen met betrekking tot een nieuwe woning. Een belangrijk punt waar klanten rekening mee houden bij het kopen van een appartement is de indeling van de kamers.
- Kopers zijn vooral op zoek naar functionele eigenschappen. Dit is op dit moment het belangrijkste aspect voor hen", zegt Klementyna Sobieraj van Archicom . Relatief universele criteria die van toepassing zijn op alle eigendommen, ongeacht het gebied, voegt Sobieraj toe.
Dit werd geholpen door de pandemie, die in veel gevallen de dringende noodzaak dwong om de ruimte te herschikken door een plek voor werk, studie of hobby's klaar te maken. - Om dergelijke veranderingen mogelijk te maken, moet het appartement een optimale indeling en doordacht gebruik van de beschikbare kamers hebben - benadrukt de deskundige.
De locatie speelt de eerste viool
De noodzaak om de verwachtingen bij te stellen wordt ook beïnvloed door stijgende inflatie of moeilijke toegang tot hypothecaire leningen. De studie van ARC Rynek i Opinia "Hoe leven Polen? Een decennium op de vastgoedmarkt" in opdracht van Nexity toont aan dat Polen zich bij het kiezen van een appartement meestal laten leiden door de prijs (90%) en de locatie (89%). De grootte van het appartement kwam slechts op de derde plaats (78%).
- De eerste viool wordt vandaag gespeeld door de locatie , die niet alleen moet worden opgevat als een aangename wijk, maar ook als uitgestrekte groengebieden in de buurt of als een bevredigende commerciële, service- en communicatie-infrastructuur. We moeten echter niet vergeten dat een specifieke locatie zelf zonder de genoemde voorzieningen, zoals de functionaliteit van het appartement, definitief zijn aantrekkelijkheid verliest - legt Klementyna Sobieraj uit.
Er moet een tuin zijn. In ieder geval een balkon
Maar liefst 82 procent van de respondenten kan zich geen leven zonder balkon of terras voorstellen. Dit wordt bevestigd door het onderzoek van ARC Rynek i Opinia, waaruit blijkt dat maar liefst 9 op de 10 Polen buitenruimte, bijvoorbeeld een balkon of terras, als een bijkomend voordeel beschouwen , wat een paar jaar geleden niet altijd een prioriteit was. Tegenwoordig zien ontwikkelaars hoe populair appartementen met een tuin zijn.
Toegang tot je eigen stukje gras is niet alles. Klanten gaan een stap verder. Volgens een onderzoek in opdracht van Echo Investment door het Ariadna Research Panel maar liefst 58 procent. Polen verwachten meer groen van nieuwe woninginvesteringen. Ook de gewone. In het onderzoek "No place like home" van Nexity wil meer dan de helft van de respondenten graag "veel groen en ruimte om te ontspannen" op het landgoed.
Elke derde respondent droomt van een plek om te recreëren en sociale banden op te bouwen.
Maar tegelijkertijd verandert, verwijzend naar de pandemie, maar liefst 16 procent. droomt van een aparte werkplek op het landgoed.
Ook komt er steeds meer aandacht voor ecologie. Factoren waarmee rekening wordt gehouden bij het kiezen van de perfecte plek om te wonen, zijn onder meer regenwaterirrigatie van groene gebieden, fotovoltaïsche panelen die gemeenschappelijke delen van gebouwen van stroom voorzien, energiebesparende LED-verlichting in gemeenschappelijke ruimtes en oplaadstations voor elektrische auto's.
Poort voor de applicatie en pakjesautomaat onder de woning
Ook het belang van innovatieve technologieën neemt toe. Uit het onderzoek van Echo Investment blijkt dat er een grote groep mensen (38 procent) is die bereid is extra te betalen aan de ontwikkelaar voor intelligente oplossingen, zoals het openen van een poort of deur met een smartphone of het aansturen van diverse functies in het appartement vanaf het applicatieniveau .
Er zijn ook onveranderlijke problemen. 80 procent zoekt naar aanpasbaarheid in nieuwbouwwoningen, en 79 procent. wil privacy . Daarnaast zijn de speerpunten in de directe omgeving onder andere: de aanwezigheid van een supermarkt (61%), een park (48%) en een buurtwinkel (41%). Nieuw ten opzichte van voorgaande jaren is dat de klanten van nu ook opletten of er een pakjesautomaat op de boedel staat. In de Archicom-barometer gaf maar liefst 40% van de respondenten de aanwezigheid van een pakketautomaat aan.
- Op basis van het rapport kunnen we concluderen dat sommige trends tijdelijk zijn, maar wat de aantrekkelijkheid van een appartement op lange termijn beïnvloedt, zijn tijdloze waarden. In zekere zin kunnen ze worden teruggebracht tot het concept van een stad van 15 minuten. We willen alle alledaagse zaken in de buurt van de woonwijk kunnen regelen , die ook een sociale functie moet hebben, ecologische gewoonten moet ondersteunen, de band met andere bewoners kan versterken en de historische identiteit van een bepaalde locatie moet weerspiegelen - beoordeelt Sobieraj .
Interessant is dat de keuzes van kopers ook worden beïnvloed door hun geslacht. Zoals uit de studie van Otodom en SWPS Innowacje bleek, wordt er meer aandacht besteed aan b.v. vrouwen letten zeker op de bezonning van het appartement en of er een tuin naast is . Voor mannen zijn zaken als m. slimme huisoplossingen en wie naast de deur woont.
https://finanse.wp.pl/takich-mieszkan-s ... 961752384a