Politiek Veghel is voor een 'Polenbelasting'

Plaats reactie
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Politiek Veghel is voor een 'Polenbelasting'

Bericht door bertvaneck » di feb 21, 2012 3:54 pm

Politiek Veghel is voor een 'Polenbelasting'
dinsdag 21 februari 2012 | 07:40



foto Ruben Schipper
VEGHEL - Hoe het vorm moet krijgen is nog onduidelijk, maar de politieke partijen in Veghel zien allemaal iets in een verblijfsbelasting voor arbeidsmigranten.

Dit idee operde Anita Oerlemans (Partij Oerlemans) tijdens de laatste vergadering van de commissie R& M. "Deze mensen maken gebruik van onze voorzieningen, maar dragen er niets aan bij, want ze zijn officieel geen inwoner. Ik zit te denken aan een heffing van 1,5 tot 2 euro per buitenlandse werknemer per dag. Als de schattingen kloppen levert dat al snel 2 miljoen euro op." Het idee van een 'Polenbelasting' is niet nieuw. Drie jaar geleden kwam bijvoorbeeld de PvdA in het West-Brabantse Steenbergen om arbeidsmigranten toeristen- of verblijfsbelasting te laten betalen

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Politiek Veghel is voor een 'Polenbelasting'

Bericht door Stamgast » di feb 21, 2012 4:24 pm

Je kan merken dat het de Nederlandse gemeenten niet voor de wind gaat, en het water hun aan de lippen staat.
En dan bedenken de heren en dames ambtenaren dit soort onzin om hun eigen probleem op te lossen.
Een ambtenaar is namelijk erg goed in het uitgeven van andermans geld. Komen we in het rood dan gaan we het terughalen op dit soort manieren.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek Veghel is voor een 'Polenbelasting'

Bericht door bertvaneck » di feb 21, 2012 4:32 pm

maar dat is niet vandaag voor het eerst hier kijk maar naar de onroed goed belasting de prijzen van de huizen dalen maar wij betalen meer :twisted:

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek Veghel is voor een 'Polenbelasting'

Bericht door Wilhelmus Johannes » di feb 21, 2012 4:38 pm

Een ambtenaar is namelijk erg goed in het uitgeven van andermans geld. Komen we in het rood dan gaan we het terughalen op dit soort manieren.


Ja,de Portemonnee van de Ander is altijd erg interessant voor ambtenaren. 5qw

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek Veghel is voor een 'Polenbelasting'

Bericht door Wilhelmus Johannes » di feb 21, 2012 4:40 pm

Dat moet je NIET pikken Bert.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek Veghel is voor een 'Polenbelasting'

Bericht door bertvaneck » di feb 21, 2012 4:45 pm

Wilhelmus Johannes schreef:Dat moet je NIET pikken Bert.
dat pik ik ook niet ik speel het via de vve diensten die laat ik voor al onze bewoners een nieuwe waardebepaling maken

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Politiek Veghel is voor een 'Polenbelasting'

Bericht door Stamgast » di feb 21, 2012 5:10 pm

bertvaneck schreef:maar dat is niet vandaag voor het eerst hier kijk maar naar de onroed goed belasting de prijzen van de huizen dalen maar wij betalen meer :twisted:


Ik begrijp jou Bert, maar de WOZ van nu is bepaald op 01-01-2011.
En dat de huizenprijzen dalen is terecht. Al die stapel bakstenen zijn overgewaardeerd.
Daardoor ligt de hele woningmarkt in een crisis en met de pensioenen gaan we dezelfde kant uit. Gezondheidszorg ook.
Marktwerking is leuk maar slaagt in Nederland niet op deze manier.

Plaats reactie