Kampeerverbod Poolse truckers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Kampeerverbod Poolse truckers

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma apr 23, 2012 5:58 am

Kampeerverbod Poolse truckers

• Maximaal vierentwintig uur parkeren. De politie gaat erop toezien dat vooral Oost-Europese vrachtwagenchauffeurs niet dagenlang blijven plakken op parkeerplaatsen aan de snelweg.
olitie en Rijkswaterstaat binden de strijd aan met Oost-Europese vrachtwagenchauffeurs die dagenlang op parkeerplaatsen naast de snelweg kamperen. De wegbeheerder is begonnen met het plaatsen van borden waarop staat dat trucks niet langer dan 24 uur mogen blijven.

De verkeersborden zijn als eerste neergezet op de grote verzorgingsplaats Den Ruygen Hoek langs de A4 bij Hoofddorp. Ook komen ze op andere drukbereden wegen zoals langs de Duitse grens bij Venlo. De wildkampeerders uit landen als Polen, Roemenië en Bulgarije zijn vooral uitbaters van truckstops een doorn in het oog.

Omzet
„Ik heb niets tegen die mensen, maar als ze hier gedwongen door hun baas dagenlang op een klus staan te wachten kunnen mijn klanten hun auto niet kwijt”, zegt eigenaar Peter van Eijk van Resto Truck A4 in Hoofddorp. „Dat kost me omzet. Van de OostEuropeanen moet ik het niet hebben. Die verdienen zo weinig dat ze hier niet kunnen eten. Ik zie ze alleen als ze onze douche voor niks willen gebruiken.”

Van Eijk schreef een brief aan verkeersminister Schultz van Haegen en kreeg persoonlijk van haar de toezegging dat er iets aan zou worden gedaan. Dit is het plaatsen van de borden geworden.

Rijkswaterstaat laat weten dat lokale directoraten ze zullen neerzetten op plekken waar een concentratie aan overlast van Oost-Europese chauffeurs is.

Het Korps landelijke politiediensten gaat toezien op de naleving van het kampeerverbod. De politie moet nog wel vaststellen hoe agenten gaan bepalen of een truck er daadwerkelijk 24 uur staat. En wat ze moeten doen wanneer de chauffeur in de knoei met zijn rij- en rusttijden komt wanneer de politie hem dwingt te vertrekken.

Het gedrag van de Oostblokkers is ook de Nederlandse chauffeurs een doorn in het oog. „Doordat zij zo lang parkeren moeten wij vaak van de ene naar de andere parkeerplaats doorrijden omdat er geen ruimte meer is. Dat betekent vaak dat wij met onze dagelijkse toegestane rijtijd in de knel komen, wat weer een fikse boete kan opleveren”, klaagt chauffeur Ben Graafland. „Het komt steeds vaker voor en als je wel een plekje weet te bemachtigen moet je uitkijken waar je loopt, want ze gebruiken de parkeerplaats ook nog eens als een groot openbaar toilet.”


http://www.telegraaf.nl/binnenland/1197 ... erd__.html

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Kampeerverbod Poolse truckers

Bericht door bertvaneck » ma apr 23, 2012 6:34 am

en gelijk heeft de Politie daar zijn ze niet voor de parkeer plaatsen

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Kampeerverbod Poolse truckers

Bericht door Przyrodnik » ma apr 23, 2012 12:53 pm

De politie moet nog wel vaststellen hoe agenten gaan bepalen of een truck er daadwerkelijk 24 uur staat.


Ja, dat is een leuke. Net als in Nijmegen waar fietsen niet langer dan 20 dagen op de onbewaakte stationsstalling mogen staan. Hoe gaan ze dat vaststellen..

En waar moeten die chauffeurs dan parkeren. Ze zullen dus elders ruimte in beslag gaan nemen.

kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Re: Kampeerverbod Poolse truckers

Bericht door kees » ma apr 23, 2012 4:59 pm

De europese leiders hebben die landen bij de EU willen hebben en nu komen die mensen, dat is niet meer als normaal. Waar moeten ze anders blijven?

Plaats reactie