Tijdelijke Pool brengt schatkist 360 miljoen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Tijdelijke Pool brengt schatkist 360 miljoen

Bericht door Wilhelmus Johannes » vr nov 30, 2012 1:17 pm

vr 30 nov 2012, 13:52

Tijdelijke Pool brengt schatkist 360 miljoen

AMSTERDAM (AFN) - Seizoenswerkers uit landen als Polen leveren Nederland fors meer op dan ze kosten. Dit jaar gaat de schatkist er dankzij hen ongeveer 360 miljoen euro op vooruit, blijkt vrijdag uit een studie van SEO Economisch Onderzoek

In 2012 werkten ongeveer 200.00 tijdelijke arbeidsmigranten uit de zogeheten MOE-landen (Midden- en Oost-Europa) in Nederland. Ze bleven gemiddeld zo'n 15 weken.

De tijdelijke migranten kosten Nederland weliswaar geld omdat ze gebruik maken van allerlei publieke diensten, maar ze krijgen geen huursubsidie, AOW, zorgtoeslag, bijstand en hypotheekrenteaftrek. Per persoon is de 'winst' 1800 euro, aldus de onderzoekers.

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... oen__.html

6qq 1qq

Lech
Berichten: 4935
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Tijdelijke Pool brengt schatkist 360 miljoen

Bericht door Lech » za dec 01, 2012 7:58 pm

Eindelijk open en bloot!
7qq

kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Re: Tijdelijke Pool brengt schatkist 360 miljoen

Bericht door kees » zo dec 02, 2012 9:38 am

was te denken, die polen werken nog. Hier zitten er maar teveel met een uitkering.

holender6
Berichten: 1
Lid geworden op: do aug 01, 2013 7:14 am

Re: Tijdelijke Pool brengt schatkist 360 miljoen

Bericht door holender6 » vr aug 02, 2013 4:31 pm

Vreemde rekenmethode. Van de Telegraaf dan. Voor elke werkende arbeidsmigrant is er een werkloze Nederlander. Werkloze Polen krijgen ook uitkeringen. Een gedetineerde Pool kost evenveel als elk ander. Het is zinloos om te proberen de economische baat te bewijzen. Ik denk dat we moeten proberen ons denken op te schalen en vanuit Europees perspectief hgiernaar te kijken.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Tijdelijke Pool brengt schatkist 360 miljoen

Bericht door Wilhelmus Johannes » vr aug 02, 2013 6:26 pm

Voor elke werkende arbeidsmigrant is er een werkloze Nederlander


Daar geloof ik NIETS van.

Lech
Berichten: 4935
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Tijdelijke Pool brengt schatkist 360 miljoen

Bericht door Lech » vr aug 02, 2013 7:53 pm

Wilhelmus Johannes schreef:
Voor elke werkende arbeidsmigrant is er een werkloze Nederlander


Daar geloof ik NIETS van.

Vandaag nog op de radio een hele discussie over dit onderwerp.
Honderdduizenden werklozen wat problematisch is.
Heel veel arbeidsmigranten die het werk doen wat de Hollandse werklozen ook kunnen doen.
De arbeidsmigranten hebben ook hun problemen die weer opgelost dienen te worden.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Tijdelijke Pool brengt schatkist 360 miljoen

Bericht door Wilhelmus Johannes » vr aug 02, 2013 8:07 pm

Heel veel arbeidsmigranten die het werk doen wat de Hollandse werklozen ook kunnen doen.


Met deze zin ben ik het wel eens,
Maar dat is heel wat anders als Holender6 schrijft

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Tijdelijke Pool brengt schatkist 360 miljoen

Bericht door bertvaneck » za aug 03, 2013 8:06 am

De tijdelijke migranten kosten Nederland weliswaar geld omdat ze gebruik maken van allerlei publieke diensten, maar ze krijgen geen huursubsidie, AOW, zorgtoeslag, bijstand en hypotheekrenteaftrek. Per persoon is de winst 1800 euro, aldus de onderzoekers. Hans ik denkt toch dat je het een en ander moet na kijken want men bouwt wel aow op als je hier bent ingeschreven en men krijgt ook zorgtoeslag en ook huursubsidie alleen geen bijstand de eerste of tweede jaar dat weet ik niet zeker en ook hebben deze mensen recht op Hypotheek aftrek 6qq

Alexander
Berichten: 169
Lid geworden op: za mar 31, 2012 2:07 pm

Re: Tijdelijke Pool brengt schatkist 360 miljoen

Bericht door Alexander » zo aug 04, 2013 8:53 pm

Onderaan staat de opdrachtgever en het doel van het onderzoek.
Verder is er natuurlijk het verschil tussen mensen die willen werken, en mensen die het wel geloven, wat het sociale systeem te duur en dus kapot maakt.
Van Polen die in Nederland werken hoor ik vaak dat er ook veel mensen zijn die iets moeten werken voor behoud van uitkering, en zich na een uurtje ziek melden of laten ontslaan.
Bovendien is het loonniveau in Nederland voor de lager ingeschaalde banen hoger dan in Polen, of bij economisch motor Duitsland, waar er niet eens een minimum loon is.
Maar de essentie van open grenzen voor arbeid missen jullie naar mijn mening.
Meer aanbod van arbeid o.a. door buitenlanders, geen ontslag bescherming en andere trash contracts, waar binnenkort ook in Polen tegen gestaakt gaat worden, zorgt ervoor dat werknemers in Nederland geen eisen kunnen stellen. Ze weten dat de consequenties zijn: ze zijn vervangbaar, fabrieken en kantoren kunnen zo gesloten worden, en verplaatst worden.
Daarmee houden overheden en werkgevers de kosten lekker laag: Chinese slaven maken producten voor Europese werkelozen, en Duitse en Franse staatsbedrijven halen werk naar hun landen, en hebben dankzij de EU een gegarandeerde afzetmarkt.
En daarom zijn er nog steeds geen opstanden tegen de EU, de mensen weten dat ze machteloos zijn, en Griekenland, Cyprus , Spanje, Portugal laten zien hoever Berlijn/ Brussel gaat met het slachten van een land.
Verder betalen de tijdelijke medewerkers natuurlijk wel de premies voor AOW e.d. voor dingen waar ze geen aanspraak op kunnen maken, zo is Nederland natuurlijk weer wel..
Groeten, Alexander

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Tijdelijke Pool brengt schatkist 360 miljoen

Bericht door bertvaneck » ma aug 05, 2013 4:06 am

betalen de tijdelijke medewerkers natuurlijk wel de premies voor AOW e.d. voor dingen waar ze geen aanspraak op kunnen maken, zo is Nederland natuurlijk weer wel..
Groeten, Alexander iedereen die hier werkt en verblijft bouwt 2 procent aow op in dit land !!!!

Plaats reactie