Weg met de Fiat

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Weg met de Fiat

Bericht door bertvaneck » za feb 23, 2013 1:21 pm

Polen heeft het nog nooit zo goed gehad als nu sinds het lid is van de europese uinie en ik weet waar ik over spreek ik kom al sinds 1985 In polen en hebt gezien hoe een grauw land tot bloei kwam en dat jij tegen bent dat moet je zelf weten ik ben voor de unie !!!!!

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Weg met de Fiat

Bericht door bertvaneck » za feb 23, 2013 1:26 pm

Alexander schreef:Ik weet niet in welk deel van Polen jullie leven ik hebt nog van de week bij Carrefour rosbief gekocht super kwaliteit en betaalde 26 zloty per kilo en voor varkens haasje 27 zloty de kilo en karkoka wieprzowa super mooi11.99 per kilo en gebraden kip per stuk 8.99 gewicht 1200 gram en laat Polen nu maar blij zijn ze hebben de afgelopen jaren 72 miljard euro gehad uit de EU


De goede kwaliteit kwam van Boni in Warschau. Biefstuk van Carrefour is goedkoper, maar de kwaliteit is er ook naar: je kan er beter schoenen van maken.

En Polen "krijgt" geen 72 miljard. Die moet via Europese aanbestedingen uitgegeven worden. En dan komt het merendeel van het geld dus in Duitsland en Frankrijk terecht als leveranciers van grondstoffen, materiaal en directievoering.
Zo was de Poolse vrachtwagen fabriek Star een paar jaar gelden overgenomen door MAN. later kregen MAN trucks een Star merk. En nu is het merk Star weg, en is het nog een onderdelenleverancier voor MAN in Duitsland. En zo zijn er veel meer voorbeelden van Europese voordelen voor mn Duitsland, en dat flikken ze ook bij Nederland.
In Tilburg stond een grote onderhoudswerkplaats voor de spoorwegen. Nu gesloten, na overname van het goederenvervoer door de Duitsers: diesel naar Cottbus (tegen de grens met Polen), electrische loks naar Munchen en Nurnberg. Betuwe route: nieuwe Europees beveiligingssyteem op ontwikkelt, met jaren vertraging en oplopende kosten. En waar eindigd de Betuwe route? In duitsland tussen de stoptreinen, aan Duitse deel is en wordt nog niet begonnen. En de toeleveranciers voor het Europese beveiligingssyteem ? Duitsland: Siemens en Bombardier. Frankrijk: Alstom. En nee, andere landen beginnen er pas aan als het werkt, en goedkoper is. enzo kan ik nog wel even door gaan.

Groeten, Alexander[/quote]
De goede kwaliteit kwam van Boni in Warschau. Biefstuk van Carrefour is goedkoper, maar de kwaliteit is er ook naar: je kan er beter schoenen van maken.

Ik denkt dat jij het te hoog in je hooft hebt over Carrefour wij kunnen het ook gelukkig goed betalen maar geld over de balk gooien doen wij niet !!!!!en zo denken miljoenen Polen er over die staan ook met bijde benen op de vloer !!!!

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Weg met de Fiat

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma feb 25, 2013 1:31 pm

Betuwe route: nieuwe Europees beveiligingssyteem op ontwikkelt, met jaren vertraging en oplopende kosten. En waar eindigt de Betuwe route? In Duitsland tussen de stoptreinen, aan Duitse deel is en wordt nog niet begonnen


Hahaha,de enige kans om in Nederland als b.v. Minister van Verkeer en Waterstaat in de geschiedenisboekjes terecht te komen,is om een bok te schieten ook al levert dat na jaren nog steeds een miljoenen strop op per jaar.Afgezien van die 5 miljard die het gekost heeft.
Heb de afgelopen jaren 2 tot 3 x per week de A15 (dus gelijk op met de spoorlijn) gereden kan tot op heden de treinen die ik gezien heb op 2 handen tellen.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Weg met de Fiat

Bericht door bertvaneck » ma feb 25, 2013 1:43 pm

De besten stuurlui staan aan de wal 5qw 6qq

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Weg met de Fiat

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma feb 25, 2013 2:04 pm

In dit geval de machinisten die eigenlijk over die spoorlijn moeten rijden,
Bert het is echt waar,ik moest afgelopen vrijdag middag even op en neer naar Hendrik Ido Ambacht,op de heen en terug reis zegge en schrijve 1 trein met wel 6 wagons er achter gezien.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Weg met de Fiat

Bericht door bertvaneck » ma feb 25, 2013 2:12 pm

Wilhelmus Johannes schreef:In dit geval de machinisten die eigenlijk over die spoorlijn moeten rijden,
Bert het is echt waar,ik moest afgelopen vrijdag middag even op en neer naar Hendrik Ido Ambacht,op de heen en terug reis zegge en schrijve 1 trein met wel 6 wagons er achter gezien.
Dat is niet veel Hans maar onze Duitse vrienden die houden zich niet aan hun afspraak want die zouden over de grens hun deel doen maar je kan toch niet de Duitser de oorlog verklaren 5qw

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Weg met de Fiat

Bericht door bertvaneck » ma feb 25, 2013 2:17 pm

Goederenvervoer per spoorDit onderwerp bevat 4 rubrieken.
Overzicht Inhoud Nieuws Documenten en publicaties Betuweroute
De Betuweroute is een snelle, rechtstreekse goederenspoorverbinding tussen de Rotterdamse haven en het Europese achterland. Van west naar oost loopt het spoor van de Maasvlakte naar de Duitse grens.

Voordelen Betuweroute voor Nederland
Zware en lange treinen in 1 keer naar Duitsland
Veiligheid Betuweroute
Personenvervoer over de Betuweroute
Bescherming natuurgebieden rond de Betuweroute
Voordelen Betuweroute voor Nederland
De Betuweroute is een aanvulling op het bestaande spoor en heeft een aantal voordelen:

De Betuweroute is alleen voor goederentreinen en hoeft dus niet te worden gedeeld met treinen van de Nederlandse Spoorwegen (NS) en van andere spoorbedrijven voor reizigersvervoer.
Minder goederentreinen maken gebruik van het gemengde spoor (spoor waar zowel goederen- als reizigerstreinen rijden). Dit betekent minder oponthoud voor reizigerstreinen van onder andere de NS.
Er is meer capaciteit om goederen over het spoor te vervoeren. Dit kan ook het goederentransport over de weg ontlasten, waardoor files minder toenemen.
Goederen kunnen zonder oponthoud van de Maasvlakte bij de Rotterdamse haven naar de Duitse grens (en verder) worden vervoerd. Dit scheelt tijd en geld. Daarmee profiteert de Nederlandse economie.
Veel treinen met gevaarlijke stoffen hoeven niet meer door dichtbevolkt gebied te rijden.
Het is de bedoeling om in 2013 150 treinen per dag over de Betuweroute te laten rijden. Meer informatie over de inzet van treinen over de Betuweroute vindt u op de website van Keyrail, de exploitant van de Betuweroute. In Keyrail nemen de havenbedrijven van Amsterdam en Rotterdam en spoorwegbeheerder ProRail deel.

Zware en lange treinen in 1 keer naar Duitsland
De bovenleiding van de Betuweroute heeft 25.000 volt wisselspanning. Deze wisselspanning zorgt ervoor dat 1 elektrische locomotief een zware en lange trein (met erts of kolen) tot aan zijn bestemming in Duitsland kan trekken.

Veiligheid Betuweroute
Voor de bestrijding van brand en andere calamiteiten is er altijd voldoende bluswater langs de route beschikbaar. Daarnaast zijn de brandweerkorpsen langs de Betuweroute met voldoende materieel uitgerust om snel ter plaatse te kunnen zijn. Ook zijn zij getraind in het gebruik van apparatuur om te controleren of de bovenleidingspanning is uitgeschakeld. Keyrail is als exploitant verantwoordelijk voor de veiligheid van de Betuweroute.

Personenvervoer over de Betuweroute
Personenvervoer over de Betuweroute is vanwege de veiligheid niet verantwoord. De tunnels in het traject beschikken niet over vluchtwegen voor passagiers.

Bescherming natuurgebieden rond de Betuweroute
Bij het ontwerp van de Betuweroute is geprobeerd om zoveel mogelijk ecologische verbindingen in stand te houden. Hiervoor zijn zogenoemde ‘faunapassages’ aangelegd. Dit zijn doorgangen, zoals tunnels, geschikt voor kleine dieren.

In de directe omgeving langs het spoor zijn bermen, taluds en sloten zodanig ingericht dat er een geschikt milieu is ontstaan voor de karakteristieke flora en fauna van het rivierengebied.

Op 'restruimten' zijn bomen geplant, bijvoorbeeld bij kruisingen met bestaande spoorlijnen en wegen. Zo zijn de bomen die gekapt zijn voor de bouw van de spoorlijn gecompenseerd.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Weg met de Fiat

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma feb 25, 2013 2:23 pm

maar onze Duitse vrienden die houden zich niet aan hun afspraak want die zouden over de grens hun deel doen


Ach ja Bert,iedereen vergeet wel eens wat,dus zand erover. 5qw 5qw

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Weg met de Fiat

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma feb 25, 2013 2:29 pm

Het is de bedoeling om in 2013 150 treinen per dag over de Betuweroute te laten rijden


Één ding is zeker,dat hebben ze in al die keren dat ik de A 15 heb gereden (soms 2x per dag vise versa) nog nooit gehaald,maar misschien zijn ze bezig met het wereldkampioenschap luchtballonnen op laten. 5qw 5qw 3qq

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Weg met de Fiat

Bericht door bertvaneck » ma feb 25, 2013 2:55 pm

wie weet Hans maar liever hier aan gelegt dan geld sturen naar zuid Europa toch Hans 5qw 5qw 6qq

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Weg met de Fiat

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma feb 25, 2013 3:02 pm

!00% eens Bert. 6qq 6qq

Alexander
Berichten: 169
Lid geworden op: za mar 31, 2012 2:07 pm

Re: Weg met de Fiat

Bericht door Alexander » za mar 09, 2013 12:21 am

@ Bert, je ziet toch ook wel dat dat zo uit de marketing komt.

Een paar details die verzwegen worden is dat het superdeluxe door ons laten ontwikkelen, en te laat opgeleverde systeem een paar probleempjes heeft.
o.a. een aantal locomotief types worden niet "gezien" door het systeem, die moeten met een wagon rijden.

De Duitsers kregen per locomotief 400.000 euro om de beveiliging aan te passen.

Als het fijne systeem 1 signaal van een lok mist gaat de hele spoorlijn plat. 150 km allebei de richtingen.

Goederentreinen kunnen niet electrisch rijden voor tenminste een half uur voor en na dat een hogesnelheidstrein in de buurt is geweest.

De treinen rijden sneller via Brabant naar het Ruhrgebied en zuid Duitsland, Zwitserland enzo.
Bovendien laten de Duitsers ertstreinen die veel zwaarder zijn rijden uit Hamburg / Bremen naar Salzgitter, zuid Duitsland.
Bremen heeft een zeer hoge werkeloosheid, hoger dan in het DDR gebied, dus die krijgen voorrang boven Nederland, en de Belgen.
Onze zgn vrienden laten ook regelmatig treinen in Venlo en Twente ( richting Polen voor treinen ) staan, zgn geen locs / mensen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Groeten, Alexander

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Weg met de Fiat

Bericht door Lech » za mar 09, 2013 9:35 am

Wie kent ze nog:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Weg met de Fiat

Bericht door bertvaneck » za mar 09, 2013 9:44 am

Wat een ramp auto,s waren dat die kleine Fiat die grote vielen wel mee alleen ze roesten al in de fabriek 5qw

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Weg met de Fiat

Bericht door Plievo » ma mar 11, 2013 5:06 pm

Ze waren wel makkelijk te repareren :D

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Weg met de Fiat

Bericht door bertvaneck » ma mar 11, 2013 5:12 pm

Plievo als repareren je hobby was hoefde je je eigen niet te vervelen mij zwager had zo kleine Fiat wat een ramp deze auto,s 6qq 5qw

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Weg met de Fiat

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma mar 11, 2013 5:21 pm

Ik heb een paar weken in z`n gebakje rondgereden in Polen toen mijn auto overgespoten werd,vond het best wel grappig en het mooiste was dat ik niet eens opviel tussen die Polen.
Als we ergens geweest waren,stak ik wel altijd met angst en beven de sleutel in het contact zo van doet hij het of doet hij het niet,gelukkig deed hij het altijd. 6qq 6qq

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Weg met de Fiat

Bericht door bertvaneck » ma mar 11, 2013 5:53 pm

Hans ik hebt een keer in zo koek blik gezeten en stond doods angsten uit als er een vrachtauto achter ons stond 5qw

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Weg met de Fiat

Bericht door Przyrodnik » di okt 15, 2013 11:50 am

Gisteren trof ik in Eindhoven plots een Fiat 126p aan, met Pools kenteken.

Afbeelding

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Weg met de Fiat

Bericht door Lech » wo okt 16, 2013 5:18 am

Przyrodnik,

Dank je voor de foto :D .
Dat de auto de hele rit het heeft volgehouden, en zie ik een vouwfiets op het dak?

In Polen zie je ze helaas nauwelijks meer rijden, soms nog in de plattelandsdorpkes.

Lech

Plaats reactie