Werken in Polen

Plaats reactie
Ruben
Berichten: 1
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 6:10 pm

Werken in Polen

Bericht door Ruben » do mei 23, 2013 8:29 pm

Goedendag,

Ik ben Ruben, 28 jaar. Ik ben Nederlands, maar heb door omstandigheden 7 jaar in Polen gewoond. Terug in Nederland voel ik na een aantal jaar een enorm verlangen om terug te gaan naar Polen. Ik spreek vloeiend Nederlands, Pools en Engels. Ik zou graag een baan vinden waarbij ik mij gelijk zou kunnen vestigen in Polen. Hebben jullie misschien tips die mij zouden kunnen helpen?

In Nederland voel ik mij namelijk absoluut niet thuis. Het gekke is dat ik Nederlands bloed heb, maar een Pools hart. Ik heb weleens geprobeerd naar Poolse feesten en bijeenkomsten te gaan om zo in contact te blijven met Poolse mensen en mijn taal door te blijven ontwikkelen. Helaas ben ik tot nu toe steeds geweigerd, omdat ik in het bezit ben van een Nederlands paspoort.

Wachtend op een reactie,

Ruben

ron
Berichten: 733
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Werken in Polen

Bericht door ron » vr mei 24, 2013 6:43 pm

Tsjongejonge, wat ontzettend flauw om jou bij die bijeenkomsten te weigeren. Juist omdat jij je meer pools voelt dan sommigen polen zouden ze jou juist met open armen moeten ontvangen!

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Werken in Polen

Bericht door bertvaneck » vr mei 24, 2013 7:02 pm

Naar wat voor gelegenheiden en feesten bedoel jij word je buiten gesloten ??? dat hebt ik nog nooit onder vonden zowel hier als in Polen

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Werken in Polen

Bericht door Wilhelmus Johannes » vr mei 24, 2013 7:09 pm

Ik begrijp hier niets van,kun je dat iets uitgebreider uitleggen Ruben?

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Werken in Polen

Bericht door bertvaneck » vr mei 24, 2013 7:15 pm

Ik begrijp dat ook niet Hans ik word overal gastvrij ge vraagt

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Werken in Polen

Bericht door Wilhelmus Johannes » vr mei 24, 2013 7:43 pm

Bij ons idem dito Bert,maar wij nodigen zelf ook regelmatig mensen uit.

Lech
Berichten: 4963
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Werken in Polen

Bericht door Lech » vr mei 24, 2013 8:34 pm

Ruben schreef:Goedendag,

Ik ben Ruben, 28 jaar. Ik ben Nederlands, maar heb door omstandigheden 7 jaar in Polen gewoond. Terug in Nederland voel ik na een aantal jaar een enorm verlangen om terug te gaan naar Polen. Ik spreek vloeiend Nederlands, Pools en Engels. Ik zou graag een baan vinden waarbij ik mij gelijk zou kunnen vestigen in Polen. Hebben jullie misschien tips die mij zouden kunnen helpen?

In Nederland voel ik mij namelijk absoluut niet thuis. Het gekke is dat ik Nederlands bloed heb, maar een Pools hart. Ik heb weleens geprobeerd naar Poolse feesten en bijeenkomsten te gaan om zo in contact te blijven met Poolse mensen en mijn taal door te blijven ontwikkelen. Helaas ben ik tot nu toe steeds geweigerd, omdat ik in het bezit ben van een Nederlands paspoort.

Wachtend op een reactie,

Ruben

Hoi Ruben,

Zou je ons kunnen aangeven in welke richting jij werkt zoekt? Ik bedoel werk vakgebied, dan kunnen wij gerichter antwoord geven.
Heb je een voorkeur voor een bepaalde regio waar je wilt werken?

Lech

Plievo
Berichten: 2949
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Werken in Polen

Bericht door Plievo » za mei 25, 2013 3:24 pm

Hallo Ruben,

Afhankelijk van jouw opleiding en interesses (zijn niet bij mij bekend) kan je b.v. kijken bij:
- transportbedrijven die internationaal rijden
- bierfabrieken zoals Lech (werkt samen met Grolsch) en Zywiech (werkt samen met Heineken)
- IT-branche, de Engelse taal is hier vaak de voertaal
- handelsbedrijven

Belangrijk is welke achtergrond jij hebt om als basis verder te zoeken.

Plievo

Plaats reactie