INTERVIEW | Een ontbijtje met het Poolse topmodel Anja Rubik

Plaats reactie
Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

INTERVIEW | Een ontbijtje met het Poolse topmodel Anja Rubik

Bericht door Lech » vr aug 12, 2016 5:06 am

INTERVIEW | Een ontbijtje met het Poolse topmodel Anja Rubik
11-08-2016 Door: Paulijn van der Pot

Afbeelding

Tijdens een bliksembezoek aan Parijs, haar lievelingsstad, mocht L’OFFICIEL aanschuiven bij een ontbijt met Anja Rubik. Een mini-interview over de ochtendrituelen van het Poolse topmodel.

Tekst Léa Trichter-Pariente

Reis je veel?

Anja Rubik: “Het komt voor dat ik meerdere keren per maand naar Europa vlieg. Ik ben net terug uit Cuba waar ik op slag verliefd ben geworden op Havana. En nog niet zo lang geleden was ik in Tokio, Peking en Nepal. Als het om een werkreisje gaat, probeer ik altijd om er een aantal dagen aan vast te plakken zodat ik ook wat van het lokale leven kan proeven.”

Hoe ziet een doorsnee dag in New York er uit?

“Ik begin meestal met een sportsessie en daarna rijg ik de afspraken aaneen. Tussen de meetings door houd ik van wandelen; de beste manier om de energie van New York te ervaren. Zodra het even kan bezoek ik een museum of een galerie en ’s avonds eet ik graag bij Sant Ambroeus, mijn lievelingsrestaurant. Eenmaal thuis ontspan ik met een lekker filmpje.”

Wat zijn je hobby’s?

“Ik houd van diepzee duiken, ik ben gek op films en ik bezoek graag ateliers van kunstenaars om ze aan het werk te zien.”

Wat is jouw haven van rust?

“Mallorca.”

Wie hebben jou geïnspireerd om model te worden?

“Ik ben opgegroeid met de videoclips van Freedom en Too Funky van George Michael. Ik was helemaal weg de krachtige en onafhankelijke uitstraling van Linda Evangelista, Nadja Auermann en Christy Turlington!”

Wat is jouw motto?

“Heb nooit spijt. Iedere ervaring is een les.”

Aan welke projecten werk je nu?

“Op dit moment ben ik een aantal Poolse kunstenaars aan het introduceren bij connecties in Istanbul, ik sta op het punt om een samenwerking aan te gaan met een jonge muzikant en binnenkort ga ik aan de slag als consultant voor het Brooklyn Museum.”

Hoe ziet jouw ideale ontbijt er uit?

“Toast met avocado, gepocheerde eieren, een smoothie met guave, brood met boter, perenmousse, banaan en koffie.”

Meest smakelijk ontbijt-herinnering?

“de porridge van mijn au pair in Zuid-Afrika.”

Wat doe je aansluitend aan het ontbijt?

“Dan lees ik mijn emails, maak ik een dagindeling en praat ik met mijn familie.”

Je favoriete ontbijtadressen?

“Buvette en Sant Ambroeus in New York, Café de Flore en le Pavillon de la Reine in Parijs, Glodomory in Warschau en Casa Virales in Havana.”

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: INTERVIEW | Een ontbijtje met het Poolse topmodel Anja R

Bericht door Plievo » vr aug 12, 2016 10:46 am

Een ontbijtje met haar in Zuid Afrika nuttigen is geen straf :)

Plaats reactie