Tientallen menselijke resten gevonden in de buurt van Auschwitz

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Tientallen menselijke resten gevonden in de buurt van Auschwitz

Bericht door Lech » wo jun 16, 2021 5:00 am

Tientallen menselijke resten gevonden in de buurt van Auschwitz
Afbeelding
In de Poolse stad Oświęcim, in de buurt van het voormalige Duits-Nazi-concentratie- en vernietigingskamp Auschwitz-Birkenau, zijn kunstwerken van enkele tientallen menselijke skeletten gevonden, aangespoeld door een rivier.

De politie - die het gebied heeft beveiligd en het Institute of Public Remembrance (IPN), een instantie die verantwoordelijk is voor het onderzoeken van misdaden uit het nazi- en communistische tijdperk - heeft geïnformeerd, zegt dat daar het afgelopen jaar een aantal soortgelijke vondsten zijn gedaan. Aanklagers hebben bevestigd dat de botten dateren van rond het midden van de 20e eeuw.

De lokale inwoner Wojciech Skrzypczyk zei dat hij eerder deze maand de gruwelijke ontdekking deed toen hij de rivier de Soła overstak, die door de stad in de buurt van het kamp stroomt, waar meer dan 1,1 miljoen mensen - de meesten van hen joden - tijdens de Tweede Wereldoorlog het leven lieten. .


Meer dan 150 Joodse grafstenen gebruikt voor wegenbouw in WW2 opgegraven in Poolse stad

"Het was een gezicht dat niet in woorden kan worden beschreven", vertelde Skrzypczyk aan Gazeta Wyborcza. “Ik telde tien schedels en ongeveer 20 menselijke skeletten. Een hele uitgestrektheid van bekken-, rib- en kaakbotten.”

"Ik had nog nooit zoiets met mijn eigen ogen gezien", voegde hij eraan toe. “In zulke hoeveelheden natuurlijk, want in Oświęcim is het vinden van delen van menselijke resten niet zo zeldzaam. Wanneer de Soła opzwelt en later het rivierpeil zakt, worden vaak individuele menselijke botten blootgelegd.”

Nadat hij zijn ontdekking had gedaan, nam Skrzypczyk contact op met de makers van een populair YouTube-kanaal, History Hiking, die kwamen onderzoeken en filmden wat ze vonden, en ook met de politie, die het gebied afsloot.


Zie het hele verhaal en de film hier: https://notesfrompoland.com/2021/06/15/ ... auschwitz/

Plaats reactie