Polen wil toeristen naar Wolfsschanze halen WARSCHAU - Pole

Plaats reactie
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Polen wil toeristen naar Wolfsschanze halen WARSCHAU - Pole

Bericht door bertvaneck » wo jan 18, 2012 5:35 pm

Polen wil toeristen naar Wolfsschanze halen WARSCHAU - Polen is op zoek naar een investeerder om van Hitlers voormalige militaire hoofdkwartier Wolfsschanze een toeristische trekpleister te maken, aldus een officiële bron woensdag.


Hitler bracht tijdens een groot deel van de Tweede Wereldoorlog veel tijd door in de Wolfsschanze, een in de bossen verborgen, zwaar beveiligd complex van 80 gebouwen in het deel van Oost-Pruisen dat na de Tweede Wereldoorlog onder Pools bestuur kwam. In 1944 deed graaf Claus von Stauffenberg er een vergeefse poging de Duitse dictator te vermoorden met een bom

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Polen wil toeristen naar Wolfsschanze halen WARSCHAU -

Bericht door Wilhelmus Johannes » wo jan 18, 2012 10:11 pm

Ben er geweest, bijna één grote betonnen ruïne een paar gebouwen staan nog overeind.

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Polen wil toeristen naar Wolfsschanze halen WARSCHAU -

Bericht door Plievo » do jan 19, 2012 6:19 am

Wilhelmus Johannes schreef:Ben er geweest, bijna één grote betonnen ruïne een paar gebouwen staan nog overeind.

Heb je er nog foto`s van?

kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Re: Polen wil toeristen naar Wolfsschanze halen WARSCHAU -

Bericht door kees » zo jan 22, 2012 9:37 am

In Oekraine vlak bij Vinnitsa was ook een hoofdkwartier van het duitse leger. Hebben ze in de oorlog gebombardeerd nu zijn het grote stukken beton verspreid over een hectare. En er zijn nog ondergrondse kelders vol water. ben ik weleens wezen kijken.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Polen wil toeristen naar Wolfsschanze halen WARSCHAU -

Bericht door Wilhelmus Johannes » zo jan 22, 2012 1:38 pm

Toen der tijd maakte ik nooit foto`s Johan,ik kocht meestal wat documentatie en wat foto boekjes.

Maar hier heb je enig idee van de bunkers(die veelal opgeblazen zijn) waar je dan op de zeer drassige grond tussendoor loopt.

http://photos.poland.pl/categories/gall ... cid,88.htm

Plaats reactie