Communie

Lech
Berichten: 4972
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Communie

Bericht door Lech » vr mei 10, 2024 5:25 am

Ze telde het communiegeld. "Nog niet de helft van hen keerde terug" [BRIEF]

"Ik voelde me gebruikt en vernederd", schrijft mevrouw Kamila in een brief aan onze redactie. De vrouw begrijpt niet waarom haar dierbaren zo handelden. "Het was volkomen ongepast", geeft hij toe, zonder zijn woede te verbergen.
Afbeelding

Het organiseren van de communie heeft mij veel gekost en het gaat niet alleen om geld. Ik heb veel tijd en energie gestoken in het vinden van de juiste locatie, het kiezen van het menu en het plannen van het evenement. En ik heb er geen spijt van, want het is perfect geworden. Bijna. Ik was teleurgesteld in mijn eigen familie.

Mijn dochter had een prachtige prinsessenjurk en haar haar was geknipt, en er kwamen verschillende mensen naar het feest in spijkerbroeken en hun haar in een paardenstaart. Toen ik het zag, dacht ik dat ik droomde. Ik voelde me niet gerespecteerd . Ik vraag me af of ze ook in deze stijl naar de bruiloft zouden komen? Sommigen zagen eruit alsof ze naar hun werk gingen of gingen wandelen, niet voor hun eerste Heilige Communie . En ik heb duidelijk in de uitnodiging geschreven dat elegante kleding vereist is. Helaas negeerden sommige mensen mijn verzoek .

Ik vond het jammer dat mijn tante niet eens zin had om naar de kapper te gaan of een nieuwe jurk te kopen. En mijn broer poetste zijn schoenen niet eens. Ze zagen er gewoon gewoon uit. Het was volkomen ongepast.

Een ander probleem deed zich voor met de geschenken. De helft van de gasten kwam met lege handen , omdat ik de envelop met de wenskaart niet had meegeteld. Ik had de indruk dat ze besloten van de gelegenheid gebruik te maken en gratis te eten zonder iets terug te geven. In totaal kwamen er 25 mensen opdagen voor de communie, en toen ik de inhoud van de enveloppen telde, kwamen het op... 2.000 . Dit is een grap! Het kost PLN 80 per persoon. Het bord kostte PLN 220, dus ik kreeg niet eens de helft terug. Ik heb het uiteraard niet over het vergoeden van de kosten van het evenement, maar alleen over fatsoen.

Ik heb me nog nooit zo gebruikt en vernederd gevoeld . Mijn dochter rekende op leuke cadeautjes, maar afgezien van een tablet van haar meter en een elektrische scooter van haar grootouders, kreeg ze vrijwel niets interessants. Sommige boeken, bordspellen en goedkope ketens. Niets dat haar gelukkig zou maken.

Ik wilde dat mijn dochter deze dag nog lang zou herinneren. Helaas konden de gasten de uitdaging niet aan . Als ze zich niet goed wilden voorbereiden en het geldverspilling was, konden ze helemaal niet komen opdagen. Ik heb de indruk dat de meeste mensen gratis kwamen eten. Ik zou me schamen.

Ik begrijp dat iemand het zich niet kan veroorloven om naar een feestje te gaan. Dan kom je gewoon niet. En niemand zou klagen. En zoiets doet hij niet.














https://www.onet.pl/styl-zycia/onetkobi ... b,2b83378a

Lech
Berichten: 4972
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Communie

Bericht door Lech » wo mei 15, 2024 4:55 am

De communie eindigde en de gasten verspreidden zich. Rutkowski keek in de enveloppen


Op zaterdag 11 mei werd een unieke receptie gehouden ter viering van de eerste heilige communie van Krzysztof Rutkowski junior. "Fakt" meldt dat de gasten van de Eerste Communie "geen cent hebben gespaard" voor de nakomeling van Krzysztof en Maja Rutkowski. Uiteraard waren er ook cadeautjes.
Afbeelding
Kaja Bajor, Maja Rutkowski, Krzysztof Rutkowski Jr.

Er is afgelopen weekend iets gebeurd in de familie Rutkowski! Eerst werd de bruiloft van Maja en Krzysztof Rutkowski georganiseerd, daarna vond de bruiloft en de eerste communie plaats. Dit evenement vond plaats op zaterdag (11 mei). Slechts een dag later aanvaardde Rutkowski junior het avondmaal.

Ook op zondag waren er feestelijke elementen, al was die veel rustiger en bescheidener.
Zelfs als ze me ergens voor een goed, groot feest zouden uitnodigen, zou ik nee zeggen, dank je. Vandaag zijn we aan het rusten. We ontvangen alleen de directe familie en eten het eerste communiediner, maar absoluut alleen in de directe familiekring - merkte Rutkowski op in een interview met "Fakt".
Ze betaalden een cent. Dit is hoeveel Krzysztof Rutkowski junior kreeg
Ter gelegenheid van zijn eerste communie ontving Krzysztof junior twee auto's van zijn ouders: een BMW E36 voor ongeveer 200.000 PLN. PLN, maar ook een elektrische auto ter waarde van PLN 37.000. zloty.

De vader van de jongeman onthulde aan "Fakt" dat de jongeman ook talloze enveloppen ontving. Hij onthulde dat ze royaal waren gevuld met niet alleen zloty's, maar ook met euro's en dollars!
Ik denk dat als Krzyś erg gespannen was, hij zich een andere auto zou kunnen veroorloven - zei de rechercheur in een gesprek met een roddelblad.
Natuurlijk waren er ook traditionele geschenken. Ter gelegenheid van zijn eerste Heilige Communie ontving de afstammeling van Maja en Krzysztof Rutkowski onder meer: de Bijbel.















https://rozrywka.o2.pl/plotki/komunia-s ... 711311840a

Plievo
Berichten: 2951
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Communie

Bericht door Plievo » wo mei 15, 2024 11:23 am

Ter gelegenheid van zijn eerste communie ontving Krzysztof junior twee auto's van zijn ouders: een BMW E36 voor ongeveer 200.000 PLN. PLN, maar ook een elektrische auto ter waarde van PLN 37.000. zloty.
Absurd, zo eentje leert helemaal geen grenzen :evil:

ron
Berichten: 734
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Communie

Bericht door ron » do mei 16, 2024 7:06 am

Geld maakt niet gelukkig.

Plaats reactie