voorstellen

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: voorstellen

Bericht door Przyrodnik » vr jan 06, 2012 5:55 pm

Dag Ronald,

Je bent dus op je 24e naar Polen getrokken. Het overnemen van een oude PGR spreekt mij sterk tot de verbeelding. Het lijkt mij alleraardigst hier wat meer over te mogen lezen.

Een PGR is geen kasteel, maar de ligging is over het algemeen wel lekker rustig en ik stel me voor dat er grote gebouwen zijn en veel vrijheid, blijheid. Er zijn vast ook nog wel wat mindere kanten aan.

Ben je ondernemend, of wellicht in bijvoorbeeld Elblag werkzaam?

Groeten uit Maastricht,
Frank (33).

ron
Berichten: 731
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: voorstellen

Bericht door ron » vr jan 06, 2012 6:27 pm

Ik ben full-time op de boerderij aan het werk. En ja, het is met alles zo, het heeft z'n leuke kanten maar ook minder leuke momenten.
Afgelopen drie jaar heb ik een soort van dagboek bijgehouden op een ander forum. Beoordeel het zelf maar: http://www.farmerforum.nl/viewtopic.php?f=68&t=372

Ik zal proberen vanaf nu ook hier wat van de voortgang te posten.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: voorstellen

Bericht door bertvaneck » vr jan 06, 2012 8:00 pm

ron heel goed dat dag boek bedankt

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: voorstellen

Bericht door Plievo » vr jan 06, 2012 8:14 pm

ron schreef:Hoi,

Mijn naam is Ronald. Ik ben 38 jaar oud en woon al 14 jaar in Polen op een steenworp afstand van de stad Elbląg. Hier heb ik de verblijfselen van een oude PGR overgenomen en samen met mijn poolse vrouw Magda vermaken wij ons wel.

Hoi Ronald,

Welkom in het Polencafe forum 3qq .
Jouw dagboek is mooi om te lezen, lekker aangekleed met foto`s.

Knap dat je op die leeftijd de stap durfde te zetten om te emigreren, respect.

Veel plezier,
Plievo

Thomasz
Berichten: 155
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 1:39 pm

Re: voorstellen

Bericht door Thomasz » za jan 07, 2012 8:21 am

ron schreef:Ik ben full-time op de boerderij aan het werk. En ja, het is met alles zo, het heeft z'n leuke kanten maar ook minder leuke momenten.
Afgelopen drie jaar heb ik een soort van dagboek bijgehouden op een ander forum. Beoordeel het zelf maar: http://www.farmerforum.nl/viewtopic.php?f=68&t=372

Ik zal proberen vanaf nu ook hier wat van de voortgang te posten.


Ziet er goed uit Ron, in welke regio staat U bedrijf ??
Thomasz uit Kwielice

ron
Berichten: 731
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: voorstellen

Bericht door ron » za jan 07, 2012 5:43 pm

Ik woon in Nowe Batorowo, gmina Elbląg, helemaal in het noordoostelijke puntje van de Żuławy, tegen de Zalew Wiślany. Westen van województwo warmińsko-mazurskie.

Thomasz
Berichten: 155
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 1:39 pm

Re: voorstellen

Bericht door Thomasz » za jan 07, 2012 5:51 pm

ron schreef:Ik woon in Nowe Batorowo, gmina Elbląg, helemaal in het noordoostelijke puntje van de Żuławy, tegen de Zalew Wiślany. Westen van województwo warmińsko-mazurskie.


Dat is te ver op de fiets,maar wel diep in Polen hoor .
Thomasz

Sirka
Berichten: 3
Lid geworden op: di feb 14, 2012 6:30 am

Sirka

Bericht door Sirka » di feb 14, 2012 10:00 am

Hallo allemaal, ik ben Sirka, een prille 50-er van het vrouwelijke geslacht, wonend in Belgie.
Alleenstaand en in het bezit van een camper waarmee ik in de vakantie mee rondzwerf.
In Polen ben ik nooit eerder geweest, maar staat wel op de planning voor juli 2012.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Sirka

Bericht door bertvaneck » di feb 14, 2012 10:10 am

Sirka schreef:Hallo allemaal, ik ben Sirka, een prille 50-er van het vrouwelijke geslacht, wonend in Belgie.
Alleenstaand en in het bezit van een camper waarmee ik in de vakantie mee rondzwerf.
In Polen ben ik nooit eerder geweest, maar staat wel op de planning voor juli 2012.
Sirka hartelijk welkom bij onze vrienden en vriendinnen club mij naam is Bert ben gehuwt met Iwona en woont gemiddeld 23 tot 25 weken per jaar in Polen en ziet het als mij tweede vaderland rainbow

Afbeelding

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: voorstellen

Bericht door Lech » di feb 14, 2012 10:15 am

Hoi Sirka,

Welkom op het forum :D .

Ik begrijp dat je vaker aan het rondreizen bent met de camper, doe je dit al lang?
Heb je al een idee voor hoeveel dagen je in Polen wil zijn en wat je minimaal wil zien?

Als je vragen hebt, stel ze gerust, je krijgt zeker antwoorden terug.

Groet,
Lech

P.s. leuke guitige foto, ik zou je zeker geen 50 geven.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: voorstellen

Bericht door Wilhelmus Johannes » di feb 14, 2012 10:24 am

ron schreef:Ik woon in Nowe Batorowo, gmina Elbląg, helemaal in het noordoostelijke puntje van de Żuławy, tegen de Zalew Wiślany. Westen van województwo warmińsko-mazurskie.


Dan ben je vast niet de enige Nederlander in die omgeving?
Heb wel eens gehoord,dat er in de omgeving van Slupsk ook veel Nederlandse landbouwers actief schijnen te zijn.?

Sirka
Berichten: 3
Lid geworden op: di feb 14, 2012 6:30 am

Re: voorstellen

Bericht door Sirka » di feb 14, 2012 12:19 pm

Lech schreef:Hoi Sirka,

Welkom op het forum :D .

Ik begrijp dat je vaker aan het rondreizen bent met de camper, doe je dit al lang?
Heb je al een idee voor hoeveel dagen je in Polen wil zijn en wat je minimaal wil zien?

Als je vragen hebt, stel ze gerust, je krijgt zeker antwoorden terug.

Groet,
Lech

P.s. leuke guitige foto, ik zou je zeker geen 50 geven.


Bedankt voor jullie welkom.
En voor de complimenten op mijn foto :-)
Ik heb sinds vorig jaar een eigen camper (een lang gekoesterde droom die in vervulling is gegaan), ben er dan ook meteen twee maanden mee gaan rondzwerven in Scandinavie. Eerst Noorwegen, daarna Zweden en tot slot Finland.
Daarvoor ging ik altijd met de tent, het rondzwerven zit me wel in het bloed, want mijn tentje stond ook nooit langer dan twee dagen op dezelfde plek.
Nu in juli wil ik graag voor minimaal 2 weken naar Polen, afhankelijk van hoe leuk ik het er vind, kunnen dat er makkelijk 3 of 4 worden.
Ik ben op dit moment veel over Polen aan het lezen en wil zeker al graag naar Auschwitz en Zakopane.
Alles tips zijn welkom, vooral betreffende overnachtingsmogelijkheden want ik had begrepen dat je in Polen niet vrij mag staan met een camper (dit in tegenstelling tot in Scandinavie). En hoe veilig is Polen? Ik hoor zoveel verschillende meningen hierover.
Enne.... een reisgenootje zou ook welkom zijn, samen is toch gezelliger dan alleen.

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: voorstellen

Bericht door Houtstoker » di feb 14, 2012 2:56 pm

Welkom Sirka
Wat voor camper heb je?

Sirka
Berichten: 3
Lid geworden op: di feb 14, 2012 6:30 am

Re: voorstellen

Bericht door Sirka » di feb 14, 2012 3:07 pm

Hoi Houtstoker,

Ik heb een Trigano Eurocamp op een Fiat Ducato 2.3 jtd.
Afbeelding

ron
Berichten: 731
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: voorstellen

Bericht door ron » di feb 14, 2012 3:47 pm

Hoi Sirka, veel plezier hier op het forum!

Sirka schreef:Alles tips zijn welkom, vooral betreffende overnachtingsmogelijkheden want ik had begrepen dat je in Polen niet vrij mag staan met een camper (dit in tegenstelling tot in Scandinavie).


Ooooh, als je toevallig in de buurt bent zal ik er geen probleem van maken als je een nachtje met jouw camper op m'n erf komt staan. Ik verwacht dat m'n vrouw er ook niets op tegen zal hebben :)

Wilhelmus Johannes schreef:
ron schreef:Ik woon in Nowe Batorowo, gmina Elbląg, helemaal in het noordoostelijke puntje van de Żuławy, tegen de Zalew Wiślany. Westen van województwo warmińsko-mazurskie.



Dan ben je vast niet de enige Nederlander in die omgeving?
Heb wel eens gehoord,dat er in de omgeving van Slupsk ook veel Nederlandse landbouwers actief schijnen te zijn.?


Daar zitten er wel een stuk wat, hoeveel precies weet ik niet. Veel zijn daar neergestreken om aardappels te telen voor FarmFrites in Lębork.
Hier in de directe omgeving (daarmee bedoel ik de Żuławy) zitten er zover ik weet, inclusief mijzelf, vijf.

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: voorstellen

Bericht door pietje Bell » di feb 14, 2012 3:55 pm

Hallo Sirka,ook ik heet je welkom.
In Polen is het veilig genoeg,als je een slaapplek zoekt?
Ga dan op de parkeerplaats bij grote hotels met een restaurant,daar is meestal bewaking bij,stop deze iets toe en je kan er mooi de nacht doorbrengen.Zelf wil ik dit voorjaar ook een camper aanschaffen.Ik reed altijd buitenland ,en nu niet meer,en dit mis ik enorm.Met een camper,kan ik me dan lekker uitleven.Althans dat denk ik. :P 3qq

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: voorstellen

Bericht door Houtstoker » di feb 14, 2012 4:59 pm

Sirka schreef:Hoi Houtstoker, een Fiat Ducato 2.3 jtd.]

Mooie bus. Zelf heb ik meer met VW campers te maken. Zo een 2.3 iveco motor (of beter VM motor) is een super mooi blok. 6qq

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: voorstellen

Bericht door Stamgast » wo feb 15, 2012 7:11 pm

Dag Sirka,

Polen is veilig. Sterker nog, net zo veilig als België.

Je moet alleen nadenken bij wat je doet. Geldt niet alleen voor Polen, maar voor de gehele wereld.

lief milieu
Berichten: 161
Lid geworden op: ma nov 28, 2011 9:47 am

Re: voorstellen

Bericht door lief milieu » za mar 31, 2012 6:57 pm

Hoi

Ik ben een wereldburger en kijk graag over de grenzen heen. In mei word ik 55 jaar, mijn partner is er 58. We zijn beiden jong van hart en geest. We wonen in Belgisch Limburg, maar dit maakt niets uit voor een wereldburger.

Ik sta normaal gezien in het onderwijs, maar heb onbetaald verlof genomen. Die vijf jaar onbetaald verlof zitten er weldra op. Door verlies aan uren in de scholengemeeschap heb ik mijn job als schoolruiter jaar na jaar meer en meer opgegeven: had geen zin meer om in 2 of 3 scholen te staan, waarbij ik buiten mijn eigen school waar ik vast benoemd was, steeds de saaiste vakken en moeilijkste klassen kreeg. Vandaar: TBSPA en ben ondanks mijn leeftijd op zoek naar ander werk.

55 ... en op zoek naar ander werk? Ja, beste forumleden, ik voel me nog te goed om full time thuis te blijven. Ik heb al vele sollicitatierondes afgelegd, maar raakte net juist niet aan de finish. Voor een job in onze gemeente kon ik 185 van de 200 sollicitanten aan de zijkant schuiven, ... Laatste rit ... de assescement en het was weer noppes.

Ik ben gehuwd, heb een lieve partner, twee ontzettend lieve dochters die altijd op het lijntje bleven lopen, een schoonzoon, één kleinzoon en nog een kleinkind op komst (begin mei). De grootste vriend van de kleinzoon is natuurlijk ... "Opa!" 5qw

Een dochter is gehuwd, de andere dochter is verliefd op een leuke Nederlandse jongen, die in Nederlands Limburg woont. Zij kijkt en werkt ook graag over de grenzen heen. 3q

Mijn partner en jongste dochter werken in de chemiesector. Tesamen met Plievo werken ze alle drie in zeer zware concurrerende bedrijven. Mijn partner als inspection manager, mijn dochter als ingenieur met veel afwisselend en stresserend werk. Ook de oudste dochter werkt in de chemie, maar niet bij één van de concurrerende bedrijven van bovenvermeld trio.

Onze gezamelijke hobby's:
- natuur en milieu in al hun aspecten
- rondreizen tijdens grote zomervakantie
- daguitstappen
- biologisch tuinieren
- computeren
- zelfstudie
- knutselen (gaan van scheppen van papier, werken met papier marché, mozaïken, 3D op canvas, fotografie, elektrische apparaten herstellen, kinderen helpen met het bouwen van hun huis, ... enfin .... te veel om op te noemen.

Ik ben nog actief op andere fora, zowel Nederlandse als Belgische fora. Ik sluit me enkel aan op fora, waar men de mens in zijn totaliteit waardeert en respecteert. Ik hou niet van grove taal en woede-uitbarstingen, scheldpartijen, ...

Mijn ouders hebben me het trekkersbloed gegeven. Mijn vader zaliger was zelf een globetrotter en trok alleen naar Belgisch Congo. Hij kende ons mama al, maar de liefde ging per brief. Ik ben dus, net als mijn broers en zussen in Belgisch Congo geboren. Mijn hartje blijft nog steeds bij mijn zwarte broeders.

Waar hebben we reeds rond gereisd?
- Portugal
- Kroatië (zuidelijk deel)
- Zuid-Afrika
- Congo
- Italië
- Finland
- Denemarken
- Polen
- Tsjechië
- Slovenië
- Marokko
- Frankrijk

En misschien vergeet ik nog wel wat landen. Het hoofddoel is natuurlijk: het verkennen van andere culturen en genieten van een ander fauna en flora. Eco-toerisme komt ook aan bod.

De wereld is van en voor iedereen! Dus we genieten hiervan! rainbow

rolling rodie
Berichten: 5
Lid geworden op: do jul 19, 2012 11:36 pm

Re: voorstellen

Bericht door rolling rodie » za jul 21, 2012 1:07 am

Hoi allemaal,
Wij zijn Roderick en Karin en wij reizen samen met onze hondjes Barto en Shooter zoveel mogelijk in onze camper naar leuke plekjes :D
Onderstaande foto is van ons laatste uitje, de 3e etappe van de tour de France 2012 :D
Afbeelding
Zoveel mogelijk is helaas vrij weinig omdat we een eigen horecazaak hebben in het mooie Drentse Borger en veel aan het werk zijn en dan dus ook altijd de weekenden en de vakanties :|
Onze weekenden zijn dan ook de Maandag en de Dinsdag en als het even kan pakken we de camper om leuke en gezellige plaatsjes in Nederland en Duitsland te bezoeken.
Ons favoriete vakantiebestemming is eigenlijk wel Frankrijk hoewel we daar nog maar 2 vakanties geweest zijn.
Eigenlijk vinden we dan eigenlijk alles wel leuk want onze andere campervakanties zijn we in Duitsland, Denemarken, België, Luxemburg en Italië geweest.
Ik zelf ben vrij actief op het Camperforum en zodoende ben ik via Johan op jullie forum beland.
1 van mijn to do dingen is namelijk Auschwitz bezoeken.
Dit heb ik al heel lang in mijn kop en dit jaar hebben we de knoop door gehakt.
De bedoeling is om 3 September te vertrekken en dan 7 dagen voor Auschwitz en wat andere tips van Johan te doen.
Globaal moet dit onze route worden
https://maps.google.com/maps?saddr=Krui ... ls&t=m&z=8

Ik heb hier over heel veel vragen maar die ga ik wel op de goede plaats stellen ;)

Plaats reactie