Knie houtstoker.

Als je jouw vraag ergens anders op het forum niet kwijt kunt, stel het gerust hier.
kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Knie houtstoker.

Bericht door kees » do mei 09, 2013 7:30 am

Houtstoker, hoe is het tegenwoordig met je knie? of heb je al 2 nieuwe knieen? vr.gr. kees.

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Knie houtstoker.

Bericht door Houtstoker » do mei 09, 2013 3:27 pm

Is heel goed bevallen Kees

In september een knie laten vervangen, dit was zo goed gelukt dat ik in april ook de andere heb laten vervangen. Hoewel dit nog niet geheel hersteld is heb ik wel alweer mijn eerste boom platgelegd (sorry Frank) en geklooft. Het laden van de aanhanger heb ik wel nog laten doen.
Afbeelding

Krukken heb ik maar kort hoeven te gebruiken, na thuiskomst meteen al een aan de kant gelegd. 1.5 week later geheel geen krukken meer gebruikt, en ook weer zelfstandig naar het ziekenhuis kunnen rijden om de nietjes eruit te halen. (ook zonder krukken). Ik kan nu al veel langer lopen en staan als wat ik voor de operatie kon, al kan ik nog niet alle nachten doorslapen (als je stil ligt komt pijn eerder opzetten, rondje lopen en wat tramadol helpen goed)

Ik denk dat ik over een maand weer zo'n beetje alles kan doen wat ik wil (lopen, fietsen, staan, klussen), ik ben er heel gelukkig mee. 11qw

kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Re: Knie houtstoker.

Bericht door kees » vr mei 10, 2013 8:50 pm

Bedankt voor je snelle reactie, ik heb 1 slechte knie en daar tob ik al 10 jaar mee, zal ook weleens een kunstknie in moeten. Je hoort weleens verhalen dat het flink tegengevallen is, blij dat ik eens een positief geluid hoor.

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Knie houtstoker.

Bericht door Houtstoker » za mei 11, 2013 6:54 am

Eerlijkheidshalve moet ik ook melden dat het met mijn medepatienten niet zo snel ging als bij mij (in het ziekenhuis waar ik was werken ze met groepen van 4 personen die tegelijk geholpen worden, tegelijk fysio enz.) Vaak is het zo dat als je conditie beter is bij het ingaan van de operatie, je er ook beter uitkomt cq makkelijker erdoor rolt. Te lang wachten kan dus averechts werken.

Voor de operatie heb ik al een jaar fysio gehad, voor gericht versterken van kapsel en spieren van enkel en knie(en). De fysiotherapeuten kennen truuks om de spierenen kapsels te versterken zonder dat het gewricht eronder lijd. Zoiets heeft een enorme impact op o.a. de hersteltijd. Een kunstknie gaat ca 10-20 jaar mee, en kan nogmaals vervangen worden. Ga dus ook goed na wanneer je het meeste profijt van een nieuwe knie hebt, nu, of als 70+er? Dát is de vraag die voor mij de doorslag gaf.

Ik slik maagbeschermers, ontstekingsremmers, pijnstillers enz, bordje vol zal ik maar zeggen. Ik wil (iig van een gedeelte) van die troep af! Pijnstillers (opiaten) kan ik nu al laten staan, dus het begin is gemaakt.

Een UWV arts heeft me gevraagd hoe ik een orthopeed ertoe heb gekregen nu al mijn knie(en) te vervangen (ben 52), hij zag er te weinig beperkingen aan. Mijn antwoord was; "Een orthopeed beoordeelt een knie door erin te kijken, U niet"
Zelf kun je het beste bepalen wanneer je aan zoiets toe bent, als het te vroeg is of op een andere manier geen goed idee, dan zal een orthopeed het niet doen. Zoek een orthopeed wel zorgvuldig uit, bekijk de resultaten die hij haalde. De mijne gebruikte een vooruitstrevende techniek, naar mijn idee hielp dat ook bij de snelheid van het herstel. (mijn medepatiënten hadden een andere orthopeed, met een conventionele techniek)

Een knieoperatie is ingrijpend, ga ervanuit dat herstel een jaar duurt. In het begin gaat dat gewoon sneller als aan het eind van dat jaar. Er zijn dingen die kun je gewoon vergeten! Knielen, is er een van (duh, kon ik van tevoren ook niet) Afgelopen woensdag wel met mijn vrouw naar Maastricht geweest en zo een flink stuk gelopen, ik kan ook weer gezamelijk de hond uitlaten, allemaal dingen die ik al liet staan. Richt je er dus op wat straks wél weer kan (bv een gesprek met de buren terwijl je stilstaat op straat) dat is belangrijker!

Ik kan nu weer staan, lopen en binnenkort mogelijk normaal werken, dat is alles wat je moet doorstaan waard.

Lech
Berichten: 4942
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Knie houtstoker.

Bericht door Lech » za mei 11, 2013 9:19 am

Houtstoker,

Een knie-operatie is heel ingrijpend en pijnlijk.
Jij hebt je goed voorbereid, met therapie wat je na de operatie een versnelde factor heeft gegeven, uitstekend gedaan. 16qq

Die UWV artsen, ik heb vele vraagtekens bij hun kennis en kunde, soms denk ik dat de lokale slager een betere beoordeling kan geven.

Hoe gaat het met autorijden en fietsen, heb je alweer voldoende kracht in jou knie en been?

Lech

P.s. Een goed herstel toegewenst :)

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Knie houtstoker.

Bericht door Houtstoker » za mei 11, 2013 10:59 am

Autorijden gaat prima, fietsen nog wat minder. Elke keer met fietsen moet ik nog op de plaats achteruit trappen tot de knie voldoende krom wil.
Daarna gaat het van een leien dakkie 6qq
Natuurlijk wel zaak dit te blijven doen, over een paar weken zal het beter gaan. Het duurt gewoon even voor al het (teveel) vocht in het geopereerde been/knie weer wat weggedrukt wordt en de beweeglijkheid vergroot. Voor dit normaliseert gaan er wat maanden overheen.

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Knie houtstoker.

Bericht door Plievo » vr aug 23, 2013 6:32 pm

Hoi Houtstoker,

Hoe gaat het inmiddels nu met de revalidatie, gaat het fietsen en autorijden moeiteloos?

Groet,
Plievo

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Knie houtstoker.

Bericht door Houtstoker » za aug 24, 2013 1:42 pm

Er blijven beperkingen, met name bij knielen en zo. Bij een vervangen knie komt de beweeglijkheid niet geheel terug. (buigen gaatie iets verder als 90 graden, veel beter wordt het niet). Dit is tevens eigenlijk het enige nadeel. staan, lopen, fietsen, autorijden, het gaat allemaal zonder problemen, zonder pijn. Afgelopen vakantie is er een geworden waarbij ik eindelijk weer mijn vrouw bij wandelen kon bijhouden (en dat de hele dag lang)

Ik ben zeer tevreden met het resultaat 2qq

kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Re: Knie houtstoker.

Bericht door kees » ma aug 26, 2013 7:02 pm

Ik heb sinds 4 maanden olie van de groenlipmossel, geweldig, mijn knieproblemen zijn voorbij. Ik had het ook nogal eens in mijn nek en dat is ook over. vr.gr. kees.

Lech
Berichten: 4942
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Knie houtstoker.

Bericht door Lech » wo aug 28, 2013 2:08 pm

Bedankt voor de tip Kees. 16qq


Houtstoker, mooi dat je weer zo mobiel bent.
Het is altijd afwachten hoe je na z'on operatie en revalidatie eruit komt.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Knie houtstoker.

Bericht door bertvaneck » za aug 31, 2013 6:15 pm

Houtstoker blij om te horen dat het met jou goed gaat met je knieën ik top een beetje met mij rug artrose dus ga ik vaak zwemmen om het soepel te houden 6qq

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Knie houtstoker.

Bericht door Houtstoker » wo sep 25, 2013 6:28 am

Gisteren Pernol binnengekregen (toch proberen) met daarbij een krantje van Natures range. Het krantje doorlezend rijst bij mij de vraag wat het verschil is tussen Pernol en Lyprinol, beide producten worden aangeboden door Natures range. Lyprinol is op internet wel veel makkelijker te vinden.

Iemand?

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Knie houtstoker.

Bericht door bertvaneck » wo sep 25, 2013 6:45 am

houtstoker ik kan jou product maar vind het erg prijzig ik gebruik een product uit Polen hier de link en het werkt goed vrg Bert
http://www.ceneo.pl/11621135
Laatst gewijzigd door bertvaneck op wo sep 25, 2013 4:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lech
Berichten: 4942
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Knie houtstoker.

Bericht door Lech » wo sep 25, 2013 4:39 pm

Lyprinol® (PCSO-524) is een gestabiliseerd lipidenextract uit Nieuw-Zeelandse Perna canaliculus. Deze groenlipmossel bevat een breed spectrum aan vetachtige bestanddelen. Deze specifieke vetfractie van de groenlipmossel vormt de basis van Lyprinol.

Lyprinol wordt geproduceerd met behulp van een gepatenteerd stabilisatieproces en daarna CO2-extractie.


PERNOL - Groenlip mossel uit de zee


Houtstoker,

bovenstaande verhalen vindt ik.
Wat mij opvalt is dat Pernol blijkbaar van een andere mossel kan komen dan Lyprinol.

Groenlipmosselextract update
In dierstudies en humane studies van de afgelopen jaren is aangetoond dat het gestandaardiseerde lipidenextract uit de Nieuw-Zeelandse groenlipmossel (Perna canaliculus) een krachtige ontstekingsremmende werking heeft bij ontstekingsziekten zoals osteoartritis, reumatoïde artritis en astma.
http://www.orthokennis.nl/ResearchItem. ... esearch=65

Aangezien lyprinol beter gedocumenteers is zou ik adviseren hier voor te gaan.

Het belangrijkste is: werkt het?

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Knie houtstoker.

Bericht door Houtstoker » wo sep 25, 2013 5:22 pm

Het is me hier op het forum aangeraden. Ik heb redelijk wat last van mijn vingers, en gebruik nu Pernol. De verschillen tussen Lyprinol en Pernol is voor zover ik het nu zie 30 mg verschil in werkzame stof. Aangezien Lyprinol (aangekocht in Australië) veel goedkoper is als Pernol overweeg ik die een paar pakjes aan te schaffen.

Over een maand kan ik zeggen of het heeft gewerkt.
Ik verwacht er eerlijk gezegd weinig van

kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Re: Knie houtstoker.

Bericht door kees » vr okt 04, 2013 8:03 pm

Fantastisch spul die pernol, ik heb het nu 5 maanden en mijn knieproblemen zijn voorbij. Ik weet ook niet meer dat ik een nek heb, terwijl ik daar nogal eens last van had.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Knie houtstoker.

Bericht door bertvaneck » vr okt 04, 2013 8:10 pm

Kees dat is goed om te horen ik hebt op dit moment last van een beknelde spier in mij bil en die trek naar mij linker been ik slaap daar slecht door overdaag,s weinig last meer nachts dubbel groetjes Bert

kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Re: Knie houtstoker.

Bericht door kees » vr okt 04, 2013 8:28 pm

Als ik een repeterende beweging maak, wat nogaleens gebeurt nu ik een nieuwe jongere vriendin heb, krijg ik kramp achter in mijn linkerbovenbeen. Wat zou daar voor zijn?

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Knie houtstoker.

Bericht door bertvaneck » vr okt 04, 2013 8:36 pm

Kees een beknelde spier dus rustig aan 5qw 6qq

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Knie houtstoker.

Bericht door Houtstoker » za okt 05, 2013 5:14 am

Gewoon de vrindin de repeterende beweging laten maken. Het kan hiervoor noodzakelijk zijn de rolverdeling of arbeidspositie om te draaien cq te verwisselen

Plaats reactie