Poolse kastelen te koop

Nieuws uit niet Poolse media
Plaats reactie
Lech
Berichten: 4942
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Poolse kastelen te koop

Bericht door Lech » vr apr 02, 2021 5:35 am

Voor degene die een leuk kasteeltje wilt :D : https://www.realportico.com/nl/historis ... nche/polen
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Poolse kastelen te koop

Bericht door Plievo » vr apr 02, 2021 6:48 am

Het is dat ik niet zo graag hou van gras maaien, ramen lappen, stofzuigen, schoonmaken, anders had ik wel eentje op het oog :mrgreen:

ron
Berichten: 732
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Poolse kastelen te koop

Bericht door ron » vr apr 02, 2021 3:28 pm

En zelfs in Polen wordt het steeds moeilijker om goede arbeidskrachten te vinden voor dat soort klusjes :)
Maar misschien zal je wel een goede Oekrainer kunnen vinden...

Bij mij in de buurt staat dit te koop, diende tot niet zo lang geleden nog als weeshuis:
https://www.powiat.elblag.pl/pl/dzialki-na-sprzedaz

JanTorun
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 18, 2021 10:35 am

Re: Poolse kastelen te koop

Bericht door JanTorun » vr apr 02, 2021 6:13 pm

Er staat veel leeg, gewoon omdat het onderhoud en aan de tijd brengen van die panden een godsvermogen kost. Het begint al met een ploeg advocaten en het register napluizen op 'verborgen schatten' waar ze later moeilijk over gaan doen. Warszawa moet dan ook nog eens zijn toestemming verlenen, daarna vakbekwame Polen zien te vinden, begin er maar eens aan!!

Bijkomstig is ook nog eens de toegangswegen, en de staat van onderhoud daarvan, waarvoor je vaak ook nog eens aan de beurt komt. Als je ziet wat er aan de kust aan accommodatie gebouwd wordt is het mij een raadsel dat die bouwers toestemming vanuit Warszawa hebben gekregen voor bouwen bij zulke smalle autowegen. Het moet ook in de winter verhuurd kunnen worden wil het rendabel kunnen zijn, iets waar ik een hard hoofd in heb. Die kustgemeentes hebben geen geld, dus wie gaat er opdraaien voor onderhoud en sneeuwvrij houden voor de wegen?

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Poolse kastelen te koop

Bericht door Plievo » za apr 03, 2021 9:14 am

Vaak hebben deze gebouwen al een monumentenstatus met alle regelgeving van dien.
Achterstallig onderhoud kost bakken met geld.

Op de NL tv is een programma over een brits stel die een kasteel in Frankrijk hebben gekocht, maar als je ziet wat ze al jaren aan het doen zijn om het helemaal in orde te maken, het moet echt jouw leven en hobby zijn.

JanTorun
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 18, 2021 10:35 am

Re: Poolse kastelen te koop

Bericht door JanTorun » za apr 03, 2021 12:14 pm

De enigste manier is er appartementen van maken, dan worden de kosten door meerdere eigenaren gedeeld. Wel voor mensen met geld. Voor een hotel is het niet op te brengen, de bezettingsgraad is een risico. Hoe je het ook bekijkt, uiteindelijk is het ingepakte lucht met sierornamenten. :geek:

Plaats reactie