Polen wil Olympische Spelen 2022

Alle berichten m.b.t. de Olympische Spelen mogen hier gepost worden
Plaats reactie
Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Polen wil Olympische Spelen 2022

Bericht door Lech » vr mar 14, 2014 10:05 am

Polen wil Olympische Spelen 2022
De Poolse stad Krakau heeft zich officieel gemeld als kandidaat voor de organisatie van de Olympische Winterspelen van 2022. Een delegatie van het Poolse Olympisch Comite heeft de benodigde documenten daarvoor gisteren ingeleverd bij het IOC in het Zwitserse Lausanne.

Volgens delegatiehoofd en voormalig snowboarder Jagna Marczulajtis-Walczak biedt Krakau een “authentieke wintersportervaring in ideale omstandigheden”. Desalniettemin zullen bij een Olympiade in Krakau bepaalde wedstrijden ook verreden worden in het nabijgelegen resort Zakopane en zelfs over de grens in Slowakije.

De deadline voor het inleveren van een bidbook verloopt vandaag. Krakau neemt het op tegen Almaty in Kazachstan, de Chinese hoofdstad Peking, Lviv in Oekraine en de Noorse hoofdstad Oslo.

In het weekend van 8 en 9 juli selecteert het IOC een shortlist van kandidaten, waaruit vervolgens op 31 juli volgend jaar de definitieve stad gekozen wordt.
16qq

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Polen wil Olympische Spelen 2022

Bericht door bertvaneck » vr mar 14, 2014 6:27 pm

Weer een droom van Polen als men het geld niet beter kan besteden aan andere dingen 9qq

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Polen wil Olympische Spelen 2022

Bericht door Wilhelmus Johannes » vr mar 14, 2014 6:36 pm

Ik hoop voor de Poolse bevolking,dat het NIET doorgaat,er zijn in Polen nog meer dan genoeg andere projecten om geld in te pompen en waar iedereen van kan profiteren en genieten.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Polen wil Olympische Spelen 2022

Bericht door bertvaneck » vr mar 14, 2014 6:57 pm

Door betere ziekenhuizen en bejaarden huizen te bouwen want het laatste bejaarden huizen dat lijk nergens op het is een schande hoe dat geregeld is

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Polen wil Olympische Spelen 2022

Bericht door Plievo » vr mar 14, 2014 9:37 pm

Er zijn natuurlijk veel redenen om hier niet voor te zijn, echter ook veel voordelen:
- werkgelegenheid
- toerisme die jaren daarna ook zullen komen
- publicity
- uitstraling over het hele land
- Polen heeft al veel faciliteiten, het dient ge-upgrade te worden - wederom werkgelegenheid

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Polen wil Olympische Spelen 2022

Bericht door bertvaneck » vr mar 14, 2014 11:10 pm

Dat zal zo zijn meer werk meer toerisme maar mij punt de gezondheids- zorg de bejaarden te huizen infrastructuur dat gaat voor in mij ogen dan een spelletje van twee weken

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Polen wil Olympische Spelen 2022

Bericht door Wilhelmus Johannes » za mar 15, 2014 8:38 am

EENS 6qq

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Polen wil Olympische Spelen 2022

Bericht door Lech » za mar 15, 2014 10:18 am

Polen kampt met een aantal zaken:
- hoge werkeloosheid
- lage belastinginkomsten (vandaar constructies bedenken zoals met de pensioenen annexeren)
- redelijke onbekendheid als vakantieland

Mocht Polen de Olympische Spelen toegewezen krijgen, dan zijn er in Europa al mensen die denken van hé Polen - vakantie?
Het eerste effect zal al zijn dat het toerisme gaat aantrekken wat als bijkomend voordeel heeft dat meer mensen aan het werk komen, bestedingsruimte voor de mensen en de belastinginkomen stijgen.

Daarnaast zullen faciliteiten op orde gebracht dienen te worden voor de Olympische Spelen, wat wederom werkgelegenheid met zich meebrengt, dus lagere werkgelegenheid, bestedingsruimte voor de mensen, hogere belastinginkomen.
Tijdens de Spelen zullen veel bezoekers langskomen, Polen presenteert zich enkele weken prime time over de hele wereld wat als gevolg heeft dat het toerisme hier nog jaren plezier van zal hebben met uiteindelijk hogere belastinginkomen.

Nu kom ik bij het punt van Bert, die hogere belastinginkomen kan dan gebruikt worden voor gezondheid- en bejaardenzorg.

Lech

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Polen wil Olympische Spelen 2022

Bericht door Wilhelmus Johannes » za mar 15, 2014 10:45 am

De Poolse stad Krakau heeft zich officieel gemeld als kandidaat voor de organisatie van de Olympische Winterspelen van 2022.


Nu kom ik bij het punt van Bert, die hogere belastinginkomen kan dan gebruikt worden voor gezondheid- en bejaardenzorg.


Als in 2022 die Spelen gehouden zouden worden duurt het dus nog 8 jaar,daar kunnen heeeeel veeeeeel oudjes niet op wachten,die hebben NU recht op een fatsoenlijke oude dag. :idea: :idea:

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Polen wil Olympische Spelen 2022

Bericht door bertvaneck » za mar 15, 2014 10:47 am

Ons land wat er beter voor staat als Polen zag af om zoveel geld uit te geven ik ga er maar van uit het hemd is nader dan broek 5qw

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Polen wil Olympische Spelen 2022

Bericht door Wilhelmus Johannes » za mar 15, 2014 10:57 am

bertvaneck schreef:Ons land wat er beter voor staat als Polen zag af om zoveel geld uit te geven ik ga er maar van uit het hemd is nader dan broek 5qw


Bert,WIJ zijn nog van de generatie die opgevoed is,als je geen geld hebt kun je ook niets kopen.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Polen wil Olympische Spelen 2022

Bericht door bertvaneck » za mar 15, 2014 11:03 am

Ja hans dat klop dat hebben mij ouders mij geleerd en daarom hebt ik ook nooit zonder geld gezeten .... 5qw

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Polen wil Olympische Spelen 2022

Bericht door Lech » vr mei 02, 2014 8:03 am

Polen steunen OS-kandidatuur Krakau niet

Gepubliceerd: 1 mei 2014 21:12Laatste update:  1 mei 2014 21:12Sport
Een meerderheid van de Polen staat niet achter de poging van Krakau om de Olympische Winterspelen van 2022 binnen te halen. Bij een peiling bleek donderdag dat slechts 31 procent van de 1100 ondervraagden het sportevenement ziet zitten. 58 procent was tegen. Op 25 mei kunnen inwoners van Krakau zich in een referendum uitspreken over de kandidatuur.

Voorzitter Jagna Marczulajtis-Walczak van de Krakause kandidatuur trok zich twee weken geleden terug. Haar man werd ervan beschuldigd dat hij journalisten geld had geboden voor positieve verhalen. De organisatie achter de kandidatuur stelt echter dat de peiling werd gehouden voordat de promotiecampagne was begonnen.
Krakau is niet de enige stad waar de inwoners sceptisch staan tegenover de Winterspelen. Ook in Oslo houdt de steun niet over. De Noorse hoofdstad moet bovendien nog financiële steun van de overheid krijgen. Eerder besloot München af te zien van een kandidatuur nadat de bevolking van de Beierse hoofdstad in een referendum tegenstemde.

Behalve Krakau en Oslo zijn ook Alma-Ata, Beijing en Lviv in de race voor de organisatie. Die laatste stad lijkt door de crisis in de Oekraïne al kansloos.
In juli maakt het IOC bekend welke steden afvallen voor de Winterspelen van 2022. Een jaar later wordt de gaststad verkozen. In 2018 worden de Winterspelen in het Zuid-Koreaans Pyeongchang gehouden.
Door: Novum

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Polen wil Olympische Spelen 2022

Bericht door bertvaneck » vr mei 02, 2014 8:13 am

Ik denkt dat Polen wel andere dingen kan doen met dit geld ik weet zat voorbeelden een betere ontslag regeling en bijstand regeling dan hoeft men niet onder de brug te slapen ...

Plaats reactie