Schoonmaakbranche voelt zich geschoffeerd.

Al wat niet met Polen te maken heeft mag hier geplaatst worden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Schoonmaakbranche voelt zich geschoffeerd.

Bericht door Wilhelmus Johannes » di jun 24, 2014 9:19 am

di 24 jun 2014, 10:53

Schoonmaakbranche voelt zich geschoffeerd
DEN HAAG -

Schoonmaakbedrijven vinden dat het kabinet de branche schoffeert met het plan om weer zelf schoonmakers in dienst te nemen. Dat kost de samenleving veel geld en gaat voorbij aan de „stappen voorwaarts“ die de branche heeft gemaakt om de situatie van schoonmakers te verbeteren, zegt de Ondernemersorganisatie Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten (OSB).

Het kabinet wil schoonmakers de komende jaren geleidelijk weer in vaste dienst nemen, vooral om hun positie op de arbeidsmarkt te verbeteren. Op dit moment huurt het Rijk schoonmaakpersoneel in via schoonmaakbedrijven. Die zijn dan ook zeer teleurgesteld en voelen zich miskend.

OSB wijst erop dat de schoonmaakbedrijven „de overheid helpt haar sociale doelen te halen”, bijvoorbeeld door mensen de Nederlandse taal te leren, op te leiden en zekerheid en structuur te bieden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2277 ... erd__.html

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Schoonmaakbranche voelt zich geschoffeerd.

Bericht door bertvaneck » di jun 24, 2014 9:28 am

Deze overheids diensten huilen nu krokodillen tranen maar zei zijn de oorzaak dat de schoonmaaksters en schoonmakers 450 vierkanten meter moesten schoonhouden per uur voor nog geen 9.25 euro per uur netto dus wat was ik blij dat ik kon zeggen in 2001 ik kan er mee stoppen je werd er moedeloos van wat voor prijzen je moest afgeven om werk binnen te halen 9qq

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Schoonmaakbranche voelt zich geschoffeerd.

Bericht door Wilhelmus Johannes » di jun 24, 2014 9:45 am

bertvaneck schreef:Deze overheids diensten huilen nu krokodillen tranen maar zei zijn de oorzaak dat de schoonmaaksters en schoonmakers 450 vierkanten meter moesten schoonhouden per uur voor nog geen 9.25 euro per uur netto dus wat was ik blij dat ik kon zeggen in 2001 ik kan er mee stoppen je werd er moedeloos van wat voor prijzen je moest afgeven om werk binnen te halen 9qq


Ach Bert,het was natuurlijk een keer te verwachten,dit kabinet heeft zich zo in de nesten gewerkt door de werkeloosheid maar op te laten lopen,dat ze zich binnenkort op de borst kunnen slaan,dat ze een x aantal mensen aan het werk geholpen hebben.
Ik zie die vervanging voor de Schoonmaakbedrijven PUUR als Melkert banen,je kent het wel,DE manier van Samsom en Spekman om mensen aan het werk te helpen.
Of het effectief is,de tijd zal het leren,persoonlijk denk ik van niet. :idea: :idea:

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Schoonmaakbranche voelt zich geschoffeerd.

Bericht door bertvaneck » di jun 24, 2014 10:01 am

Hans in 2001 was er haast geen werkeloosheid maar toen moest alles al sneller en goedkoper sommige collega,s liepen met een stopwatts rond dus dit heeft niks te maken met dit kabinets beleid dit is gewoon een crises in heel europa die hebben wij niet uit gevonden Nederland dat jij dit er weer bij haalt heeft niks met deze zaak te maken de huidige generatie heeft veel te veel schulden opgebouwd voor auto,s vakantie,s kopen op de laat bij Wehkamp enz aflossings-- vrije hypotheken en er hoeft dan maar iets verkeert te gaan dan heeft iedereen de schuld behalve zei zelf ....

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Schoonmaakbranche voelt zich geschoffeerd.

Bericht door Wilhelmus Johannes » di jun 24, 2014 4:04 pm

Bert was jij ook lid van de OSB.??

admin
Site Admin
Berichten: 503
Lid geworden op: do aug 18, 2011 11:56 am

Re: Schoonmaakbranche voelt zich geschoffeerd.

Bericht door admin » di jun 24, 2014 7:23 pm

Ja dat was ik ook onze directeur van Randstad is jaren voorzitter geweest van deze club .

Plaats reactie