Eurolot naar Krakow

Al uw vragen en weetjes m.b.t. reizen naar en door Polen mogen hier geplaatst worden
Plaats reactie
menasil
Berichten: 68
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 5:20 am

Eurolot naar Krakow

Bericht door menasil » vr nov 23, 2012 5:24 pm

Ik ben op zoek naar de opties voor eind april richting Krakow met vliegtuig. Nu zag ik dat Eurolot maar tot eind maart schema op de site heeft staan. Andere maatschappijen hebben hun schemas al bekend gemaakt voor deze periode. Zij bieden nu nog Amsterdam - Krakow aan. Stopt Eurolot er mee?

Lech
Berichten: 4957
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Eurolot naar Krakow

Bericht door Lech » vr nov 23, 2012 5:44 pm

Hoi Menasil,

Ik heb even gekeken en kon zonder problemen in mei 2013 een reisje boeken, http://www.lot.com/pl/pl/web/newlot/home

Toen ik wilde zoeken via de data en rechtsboven op het pijltje klikte zag ik de maanden januari t.m. mei niet in het overzicht staan.
Echter, er zit eronder een uitrolmenu waar je april wel aan kunt klikken en dan komen de data van deze maadn ook tevoorschijn.

Een alternatief is wizzair.com vanuit Dortmund. Dit is afhankelijk van waar jij woont en welke stad dichterbij is.

Veel reisplezier :)

menasil
Berichten: 68
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 5:20 am

Re: Eurolot naar Krakow

Bericht door menasil » vr nov 23, 2012 6:09 pm

Ik doelde op deze:http://eurolot.com/ :)
Die is rechtstreeks.

LOT heeft alleen via Warsaw :(

Lech
Berichten: 4957
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Eurolot naar Krakow

Bericht door Lech » vr nov 23, 2012 9:35 pm

menasil schreef:Ik doelde op deze:http://eurolot.com/ :)
Die is rechtstreeks.

LOT heeft alleen via Warsaw :(

:oops: Niet helemaal goed gekeken.
Zover ik zie heeft deze maatschappij wel een rechtstreekse verbinding van Amsterdam naar Krakow.
Wel een duur kaartje, c.a. 120 euro voor 1 kant op.

Ik zie nu dat Wizzair.com niet naar Krakow (meer) vliegt helaas.

Eurolot heeft de route wel in hun schema staan, echter nog zonder na eind maart.
Vermoedelijk vullen ze april eind deze maand of de eerste dagen van december in om zo scherp mogelijk te concurreren. De olieprijs schommelt nogal en vermoedelijk willen ze daarop zo scherp mogelijk anticiperen.

Mijn advies is om elke dag even te kijken of april al ingevuld is in hun aanbod, aangezien de route nog niet gecanceld is.

Plievo
Berichten: 2948
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Eurolot naar Krakow

Bericht door Plievo » za nov 24, 2012 12:17 am

Via Eindhoven kan je met ryanair.com naar Krakau vliegen.
Of dit als startplaats een optie is weet ik niet, financieel is het wel aantrekkelijk. :D

menasil
Berichten: 68
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 5:20 am

Re: Eurolot naar Krakow

Bericht door menasil » ma nov 26, 2012 8:53 pm

Eindhoven is ook optie. Vriendin van me woont in Brabant, ik zelf in de randstad. Dus als we vanaf Schiphol vliegen, kunnen we bij gekke vluchttijden vanuit mij vertrekken en bij Eindhoven andersom.

Reden dat we echter voor Eurolot willen gaan is omdat zij op de dagen normaliter vliegen die wij wel handig vinden en dat is met Ryanair niet zo. Wizzair naar Katowice is zelfde en dat is sowieso erg duur, dat Eurolot interessant wordt omdat je daar al bagage bij in hebt zitten.

Eurolot weigert tot nu toe op onze vragen te reageren via facebook en mailadressen doen het niet ;) Maar ik zag dat ook binnenlandse vluchten niet ingevuld staan na eind maart dus zou kunnen dat eurolot vrij laat is. Enige vlucht die het wel deed was Poznan - Dubrovnik. Ik hoop het maar anders ga ik half december wel kijken voor Wizzair/Ryanair en gaan we dagje korter oid. Charleroi is evt. ook optie.

menasil
Berichten: 68
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 5:20 am

Re: Eurolot naar Krakow

Bericht door menasil » do nov 29, 2012 8:42 pm

Gebeld met Eurolot. Zie steeds op hun site nieuwe vluchten worden aangekondigd vanaf eind maart/begin april of nog later. Zo ook vandaag weer. Gevraagd of/wanneer het schema vanaf Amsterdam - Krakow komt. Nou dat was voorlopig nog niet bekend of die vlucht er was en wanneer die zou vliegen komende zomer. Dat zou pas ergens eind januari of zelfs februari bekend worden.

Ik wacht toch nog even de eerste dagen van december af. Stiekeme hoop. Anders wordt het toch maar Wizzair naar Katowice. Wizzair is ineens gezakt qua prijs.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Eurolot naar Krakow

Bericht door Przyrodnik » vr nov 30, 2012 12:14 am

Ben aan het wachten tot ik Warschau-Berlijn met Polskibus kan inboeken op de dag dat ik wil reizen. Prijs v.a. 30 zloty. Simple Express kan wel al ingeboekt worden, kost 18 euro. Da's meer dan 30 zloty, maar het is tegelijktertijd ook niet veel.

Plaats reactie