Biskupin

Al uw vakantievragen mogen hier gesteld worden
Plaats reactie
Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Biskupin

Bericht door Plievo » ma jun 01, 2015 7:34 pm

Vorige maand heb ik Biskupin een bezoek gebracht, hierbij mijn foto-impressie


Doordat ik als 1e op een doordeweekse dag binnen kwam, was het heerlijk rustig, naast konijntjes en de dieren die daar lopen was het 1e uur heerlijk stil
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oven
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Boerderijdieren
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kookplaats?
Afbeelding

De beschermingswal
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Restanten van het origineel pad
Afbeelding

Afbeelding

In en rondom de gebouwen
Afbeelding

Afbeelding

Biskupinmeer net buiten de beschermingswal
Afbeelding

Woning
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding







www.biskupin.pl

Biskupin


Biskupin is een dorp in de Poolse woiwodschap Koejavië-Pommeren. De plaats maakt deel uit van de gemeente Gąsawa en telt 320 inwoners.

Nabij dit dorp bevindt zich de gelijknamige nederzetting (gord) uit de IJzertijd. Omdat de houten overblijfselen in de moerasbodem perfect bewaard bleven wordt dit wel het Poolse Pompeï genoemd. De site werd in 1933 ontdekt. de opgravingen duurden tot 1974.

De nederzetting werd rond 700 v.Chr. gebouwd en behoorde tot de Hallstatt-cultuur. Er woonden ongeveer 1000 mensen. Een deel van het fort is gereconstrueerd. Op de site is er ook een archeologisch museum en een dierenpark.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Biskupin_% ... 5%84ski%29

ron
Berichten: 732
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Biskupin

Bericht door ron » di jun 02, 2015 8:20 am

Kijk, toch een nieuwerwets iets ontdekt op de foto's :) Op de een na laatste foto lijkt het wel alsof het gras in ingezaaid met behulp van een rijenzaaimachine 5qw

Lech
Berichten: 4948
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Biskupin

Bericht door Lech » di jun 02, 2015 3:09 pm

ron schreef:Kijk, toch een nieuwerwets iets ontdekt op de foto's :) Op de een na laatste foto lijkt het wel alsof het gras in ingezaaid met behulp van een rijenzaaimachine 5qw


Scherpe blik Ron :D

In dat geval: op foto 3 zie ik een electriciteitskabel. Niet echt iets voor die tijd grote ogen


Jaren geleden ben ik ook eens hier geweest, inmiddels zie ik dat het behoorlijk uitgebreid is sinds die tijd.
Dank voor het delen van de foto`s 16qq

Plaats reactie