Smolarek

Plaats reactie
Thomasz
Berichten: 155
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 1:39 pm

Smolarek

Bericht door Thomasz » wo mar 07, 2012 11:03 am

De vader van Ebi is vannacht op 54 jarige leeftijd overleden.


Bericht div media

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Smolarek

Bericht door Przyrodnik » wo mar 07, 2012 11:14 am

'Wlodi Smolarek (54) overleden'
07/03/12, 11:46 − bron: Poolse media

Oud-voetballer Wlodzimierz Smolarek is vannacht in zijn slaap overleden, zo melden media in Polen. De oud-speler van Feyenoord en FC Utrecht werd 54 jaar.

Wlodi's zoon Ebi Smolarek speelt sinds januari bij ADO Den Haag.

Wlodi Smolarek speelde 60 interlands (13 goals) voor Polen. De aanvaller was actief op de Wk's van 1982 en 1986. In '82 was hij betrokken bij een hoogtepunt in de Poolse voetbalgeschiedenis, toen hij met het nationale team brons won op het WK in Spanje. In 1996 beëindigde hij zijn loopbaan.


http://www.trouw.nl/tr/nl/4508/Sport/ar ... eden.dhtml

Ik moet zeggen dat de naam van vader Smolarek mij meer zegt dan die van zijn zoon. Omdat ik al jaren niet meer in voetbal geinteresseerd ben, behalve de eindtoernooien als Oranje meespeelt.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Smolarek

Bericht door bertvaneck » wo mar 07, 2012 1:18 pm

Smolarek was grootheid in Poolse voetbal
Uitgegeven: 7 maart 2012 13:41
Laatst gewijzigd: 7 maart 2012 13:42

RIJSWIJK - Met het overlijden van Wlodzimierz Smolarek heeft het Poolse voetbal woensdag een icoon verloren. De aanvaller speelde zestig keer voor de nationale elf.
Wlodzimierz Smolarek overleden Fotoserie

Hoogtepunt was ongetwijfeld voor hem en het land de wereldtitelstrijd van 1982 in Spanje. Polen eindigde daar als derde.

Polen werd destijds pas in de halve finale gestuit door Italië, 0-2, door twee treffers van Paolo Rossi. In de strijd om het brons versloeg Polen wel Frankrijk, 3-2.

Op het toernooi scoorde Smolarek in de wedstrijd tegen Peru (5-1). Zbigniew Boniek was toen één van de sterren. Grzegorz Lato deed ook nog mee.

Smolarek ging naar het buitenland in een tijd dat dit voor spelers uit het Oostblok nog niet geheel gebruikelijk was. Pas op 29-jarige leeftijd kreeg hij hiervoor toestemming van de autoriteiten.


Buitenland

''Ik wilde profvoetballer worden omdat ik daardoor mogelijk kansen zou krijgen naar het buitenland te gaan'', legde hij menigmaal uit in interviews. ''In die tijd lagen de mogelijkheden natuurlijk vooral buiten Polen.''

In latere jaren groeide hij uit tot een ambassadeur. Dat Polen, met de Oekraïne, deze zomer de Europese titelstrijd organiseert, was mede de verdienste van Smolarek.

Als één van de hoogtepunten van het Poolse voetbal noemde 'Wlodi' opvallend genoeg wel eens een optreden van zijn zoon.

''Ebi scoorde ooit (1 april 2009) tegen San Marino vier keer voor de nationale elf. Ik heb in mijn loopbaan veel bereikt, maar dit niet. Ik zat thuis voor de tv en wist niet wat ik meemaakte.'' Leo Beenhakker was destijds de bondscoach van Polen. De laatste tijd was Smolarek senior actief als scout van de Poolse nationale bond.


Onlosmakelijk

Smolarek overleed, op 54-jarige leeftijd, onverwacht in zijn slaap. Sinds 2009, toen hij na dertien jaar vertrok als jeugdtrainer van Feyenoord, woont hij weer in eigen land. Toch is Smolarek senior onlosmakend verbonden aan het Nederlandse voetbal. In 1988 kwam hij naar Feyenoord, waar hij ongeveer twee jaar bleef.

Van 1990 tot 1996 kwam hij uit voor FC Utrecht. Daarna keerde hij terug naar Rotterdam, om de jeugd te begeleiden. Ook zijn zoon Ebi werd proefvoetballer in Nederland. Aanvankelijk bij Feyenoord en sinds kort komt de 31-jarige aanvaller uit voor ADO Den Haag.

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Smolarek

Bericht door Stamgast » wo mar 07, 2012 4:05 pm


bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Smolarek

Bericht door bertvaneck » wo mar 07, 2012 4:32 pm

ADO beëindigt training na overlijden Smolarek
Door JORDI DE BRUIN __ gepubliceerd op 7 maart '12 17:08 __ Gratis live voetbal kijken

De training van ADO is woensdagochtend per direct beëindigd nadat bekend werd dat Wlodzimierz Smolarek overleden was. Zijn zoon Ebi, die onder contract staat bij de residentieclub, was gewoon aan het trainen met zijn ploeggenoten.

ADO-trainer Maurice Steijn haalde nadat er geruchten gingen over het overlijden van Ebi zijn vader meteen zijn spelers van het veld. De Poolse aanvaller belde naar het thuisfront en die bevestigde het droevige nieuws.
"De sfeer in de spelersgroep was erg teneergeslagen. Ondanks dat Ebi slechts kort bij de spelersgroep is, is hij erg geliefd onder de spelers en de begeleiding. We wensen hem heel veel sterkte", aldus ADO op het digitale thuis.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Smolarek

Bericht door Przyrodnik » wo mar 07, 2012 6:18 pm


pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Smolarek

Bericht door pietje Bell » do mar 08, 2012 7:21 pm

Toen hij sliep,droomde hij juist daarvan, zz5 Ja, ik had een kans om te scoren,en toen was het gebeurt. 3q

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Smolarek

Bericht door Stamgast » vr mar 09, 2012 7:40 pm

Afvaardiging Feyenoord bij uitvaart Smolarek.

Afbeelding

Ben Wijnstekers en Maup Martens zullen morgen namens Feyenoord aanwezig zijn bij de uitvaart van oud-spits Wlodi Smolarek in Polen. Dat meldt de website van de club.

Wijnstekers was aanvoerder van Feyenoord op het moment dat Smolarek debuteerde in het seizoen 1988/1989. Martens, tegenwoordig hoofd jeugdscouting op Varkenoord, werkte veelvuldig met Smolarek samen in de tijd dat hij trainer was in de jeugdopleiding.

Bron: AD

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Smolarek

Bericht door Stamgast » vr mar 09, 2012 7:44 pm

Vader en zoon.

Afbeelding

Sterkte voor de mensen die bij de uitvaart aanwezig zijn.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Smolarek

Bericht door bertvaneck » vr mar 09, 2012 8:08 pm

Feyenoord en FC Utrecht staan stil bij overlijden Smolarek
Wil je dit artikel later lezen? Bewaar Door: redactie
7-3-12 - 12:17
Zondag spelen de twee voormalige werkgevers van Wlodzimierz Smolarek - Feyenoord en FC Utrecht - in De Kuip tegen elkaar. Zij zullen uitgebreid stilstaan bij het overlijden van de oud-voetballer (54).

'Feyenoord wenst alle nabestaanden en met name het gezin Smolarek heel veel sterkte toe bij het verwerken van dit enorme verlies', reageert Feyenoord op de clubsite.

In verband met het overlijden van Smolarek zal Feyenoord zondag tijdens de wedstrijd tegen FC Utrecht met rouwbanden spelen. Voorafgaand aan het duel zal één minuut stilte in acht worden genomen

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Smolarek

Bericht door Stamgast » zo mar 11, 2012 4:05 pm

Przyrodnik schreef:
'Wlodi Smolarek (54) overleden'
07/03/12, 11:46 − bron: Poolse media

Oud-voetballer Wlodzimierz Smolarek is vannacht in zijn slaap overleden, zo melden media in Polen. De oud-speler van Feyenoord en FC Utrecht werd 54 jaar.

Wlodi's zoon Ebi Smolarek speelt sinds januari bij ADO Den Haag.

Wlodi Smolarek speelde 60 interlands (13 goals) voor Polen. De aanvaller was actief op de Wk's van 1982 en 1986. In '82 was hij betrokken bij een hoogtepunt in de Poolse voetbalgeschiedenis, toen hij met het nationale team brons won op het WK in Spanje. In 1996 beëindigde hij zijn loopbaan.


http://www.trouw.nl/tr/nl/4508/Sport/ar ... eden.dhtml

Ik moet zeggen dat de naam van vader Smolarek mij meer zegt dan die van zijn zoon. Omdat ik al jaren niet meer in voetbal geinteresseerd ben, behalve de eindtoernooien als Oranje meespeelt.


Kun je beide sporten (voetbal en wielrennen) met elkaar vergelijken?

Heb gisteren en vandaag genoten van het wielrennen en de Nederlandse voetbalcompetitie is er ook een van spanning.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Smolarek

Bericht door Przyrodnik » zo mar 11, 2012 4:46 pm

Natuurlijk kan dat. Voor mij is een verschil dat ik zelf met regelmaat op een sportfiets zit en me dan soms ook een beetje wielrenner voel.

Plaats reactie