Voskamp wint Poolse Supercup

Lech
Berichten: 4957
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Voskamp wint Poolse Supercup

Bericht door Lech » ma aug 13, 2012 10:27 am

Voskamp wint Poolse Supercup: 'Staat mooi op je cv'
12/08/2012 21:21

Johan Voskamp heeft zondag met Slask Wroclaw de Poolse Supercup veroverd. Na strafschoppen werd bekerwinnaar Legia Warschau verslagen, nadat het na 120 minuten voetbal 1-1 was gebleven.

Voskamp kwam na rust in het veld voor zijn concurrent Christian Díaz, maar kwam ondanks enkele goede mogelijkheden niet tot scoren. Ook in de penaltyreeks hoefde hij geen bijdrage te leveren.

'Het lijstje stond vooraf al vast. In tegenstelling tot in Nederland bepaalt de trainer hier wie de penalty's neemt. Ik had er best één willen nemen, want ik loop niet weg voor m'n verantwoordelijkheid', aldus Voskamp vanuit de spelersbus.

Vorig seizoen moest Voskamp het bij de Poolse kampioen doen met negen basisplaatsen en zeven invalbeurten en zat hij na de winterstop vooral op de bank. De perspectieven zijn nu beter. 'Het gaat een stuk beter dan afgelopen seizoen. Tegen Helsingborgs (in de voorronde van de Champions League) startte ik thuis in de basis, maar we verloren met 3-0. In Zweden scoorde Díaz, dus die mocht nu blijven staan.'

Slask-trainer Orest Lenczyk wisselt veel met zijn spitsen, maar aan een transfer denkt Voskamp niet. 'Alleen als er een betere club komt. Want ik speel hier Champions League, Europa League en win de Supercup. Dat zijn toch de gave dingen.'

Het Europese avontuur dreigt echter tot een vroegtijdig einde te komen. Nadat Helsingborgs IF in de derde voorronde van de Champions League twee keer te sterk was (0-3, 1-3), wacht Hannover 96 in de play-offs van de Europa League. 'Dat is een fantastische club om tegen te spelen, alleen zijn de kansen wel klein: ik schat ze op 70-30 in ons nadeel. Al weet je het natuurlijk nooit in dat soort wedstrijden.'

Ook in de competitie dreigt een lastig seizoen. De landstitel ten spijt, tien belangrijke spelers vertrokken om de financiële middelen ontbraken omdat de aflopende contracten te verlengen. 'De selectie is kwalitatief nog wel goed, alleen een stuk minder breed. Zodra we met blessures en schorsingen te maken krijgen komen we in de problemen.'

Met de Supercup staat de eerste prijs van het seizoen echter alweer genoteerd. 'Aan de ene kant is het 'maar' de Supercup, maar als je er eenmaal staat wil je die prijs gewoon winnen. En bovendien staat het toch wel mooi, een Supercup op je cv.'
(Tim Vos)
Afbeelding

http://www.vi.nl/nieuws/225569/Voskamp- ... -je-cv.htm

Plaats reactie