Przemyslaw Tyton op weg naar het ziekenhuis.

Plaats reactie
Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Przemyslaw Tyton op weg naar het ziekenhuis.

Bericht door Stamgast » zo sep 18, 2011 11:27 am

PSV - Ajax.

Zware blessure Tyton, die ingrijpt bij voorzet van Van der Wiel, maar schoen van Derijck in gezicht krijgt. Beiden knock-out. De Belg is weer snel op de been. Tyton ligt minutenlang op veld.
Tyton wordt - inmiddels volledig gefixeerd - op brancard getild. Zelfs clubarts Ajax heeft assistentie verleend.
Tyton wordt na ruim tien minuten van het veld gereden op een verrijdbare brancard. Sinouh (36) is vervanger. Spel wordt na twaalf minuten hervat met een scheidsrechtersbal.

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Przemyslaw Tyton op weg naar het ziekenhuis.

Bericht door Stamgast » zo sep 18, 2011 4:31 pm

Blessuregeval overschaduwt vermakelijke topper.

PSV heeft in de eerste echte topper van het seizoen, zondag in Eindhoven, de punten gedeeld met Ajax. De thuisploeg schoot uit de startblokken en kwam op voorsprong via Tim Matavz, Kolbeinn Sigthórsson maakte voor de pauze gelijk en na rust zorgde Georginio Wijnaldum vanaf elf meter voor de 2-1. In de slotfase bewees Dmitri Bulykin zijn waarde voor Ajax: 2-2. Het duel werd overschaduwd door een zware blessure van PSV-doelman Przemyslaw Tyton. De sluitpost kwam met zijn hoofd in aanraking met de knie van Timothy Derijck, bleef roerloos liggen en werd na vijftien minuten behandeld te zijn weggedragen met een brancard.

Tyton met hersenschudding op afdeling neurologie.

De blessure van PSV-doelman Przemyslaw Tyton is minder ernstig dan verwacht. De sluitpost heeft een ernstige hersenschudding, maar de CT-scan van zijn nek en hoofd liet geen breuken zien.

Tyton ligt momenteel in het ziekenhuis nog op de afdeling neurologie ter observatie. Wanneer Tyton weer op het veld zal verschijnen, is vooralsnog onduidelijk.

Hopelijk snel.

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Przemyslaw Tyton op weg naar het ziekenhuis.

Bericht door Plievo » di okt 11, 2011 10:34 am

Tyton wil elke dag iets meer doen


Datum post: 10-10-11 14:35 - Gepost door: Sheva - Bron: psv.nl - Aantal keer bekeken: 42 - Aantal reacties: 0

Het gaat goed met Przemyslaw Tyton, zei de Poolse doelman maandagochtend tegen PSV TV. “Ik wil elke dag iets meer doen. Ik ben bezig met oefeningen en telkens wordt er gekeken of er geen reactie op komt. Ik hoop deze week weer een stapje verder te zetten”, aldus de keeper van PSV in het Philips Stadion.

Tyton raakte op 18 september tijdens PSV-Ajax geblesseerd aan zijn hoofd en liep daarbij een zware hersenschudding op. Nu werkt de Pool aan zijn rentree. “Het gaat goed met me, ik voel me hetzelfde als voor mijn blessure. We zijn bezig om allerlei oefeningen te doen en het belangrijkste is dat ik daarbij geen hoofdpijn krijg”, aldus Tyton.


“Elke dag wil ik ietsje meer doen, zo hoop ik deze week weer een stapje verder te zetten. Ik concentreer me op een terugkeer, maar daar staat geen termijn voor”, zegt de doelman. Tot nu toe werkte hij binnen aan zijn herstel, onder meer op de loopband en crosstrainer. “Telkens is het even de reactie afwachten, er is ook dagelijks overleg met onze medische staf. Het belangrijkste is mijn gevoel, ik wil graag elke dag vooruitgang boeken.”

http://www.bndestem.nl/sport/sportalgem ... entree.ece

Lech
Berichten: 4954
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Przemyslaw Tyton op weg naar het ziekenhuis.

Bericht door Lech » za okt 29, 2011 9:22 am

Afbeelding

Hoofdpijn werpt Tyton terug in herstelperiode
PSV-doelman Przemyslaw Tyton moet een pas op de plaats maken in zijn herstel. De doelman trainde deze week voor het eerst op het veld, maar kreeg de dag daarna hoofdpijn.

Dat bericht het Eindhovens Dagblad vrijdag. Tyton raakte eind september in de topper tegen Ajax (2-2) zwaar geblesseerd aan zijn hoofd. Hij liep een hersenschudding op en werd per brancard van het veld gedragen.

Voorlopig hoeft Tyton dus nog niet aan zijn rentree te denken. De club is heel voorzichtig met het herstel van de doelman, liet Fred Rutten eerder weten. "Ik wil de verantwoordelijkheid niet dragen als hij schade oploopt door te vroeg te gaan spelen. We hebben in de eerste plaats met een mens te maken", zei de coach.

"Er is geen termijn te geven. Drie, vier, vijf weken, het valt niet te voorspellen. Dit is een gecompliceerde revalidatie, waarin wij geen risico nemen", besloot Rutten.


http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuw ... riode.html

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Przemyslaw Tyton op weg naar het ziekenhuis.

Bericht door Plievo » vr dec 16, 2011 8:16 pm

PSV-doelman Tyton na rentree: "Voel me helemaal top"



Przemyslaw Tyton keerde afgelopen donderdag na drie maanden afwezigheid terug onder de lat bij PSV. De doelman uit Polen stond tegen Rapid Boekarest weer in het doel, nadat hij in september een zware hersenschudding had opgelopen na een botsing met teamgenoot Timothy Derijck.

"Ik heb geen hoofdpijn meer en voel me helemaal top. Op trainingen en in wedstrijden ben ik niet bang voor de duels. Het is achter de rug en ik wil er niet meer aan terugdenken", vertelde Tyton in gesprek met Voetbal International.

Tyton is blij weer wedstrijden te kunnen keepen. "Hier heb ik zo lang op gewacht. Ik had goede en minder goede momenten, maar dat is nu niet het belangrijkste. Ik hoorde een week geleden dat ik een kans zou krijgen tegen Rapid. Ik heb me volledig gefocust op deze wedstrijd. In het schema heb ik alleen maar naar 15 december gekeken."



http://www.soccernews.nl/news/140592/PS ... lemaal_top

Plaats reactie