Er zijn 68 resultaten gevonden

ma aug 04, 2014 7:04 pm

Re: Mazury/Bialowieza

Bij deze het stukje dat ik over Bialowieza heb geschreven: http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/pol ... 22829.html
di jul 29, 2014 12:30 pm
Onderwerp: Lidzbark Warmiński
Reacties: 7
Weergaves: 1043

Re: Lidzbark Warmiński

Nog even hier op reageren Ik ben een middag in Lidzbark Warminski geweest. Het kasteel gezien en gegeten bij het restaurantje Warmianski. De meest verrukkelijke barszcz ever gegeten. Verder had ik het geluk dat ook een kijkje mocht nemen in Hotel Krasicki en inderdaad, prachtig hotel. Uitzicht vanaf...
di jul 29, 2014 12:22 pm

Re: Mazury/Bialowieza

Het strikte reservaat kun je alleen met een gids bezoeken dus dat heb ik met een gids gedaan Daarnaast ben ik nog één dag zelf in het 'woud van Bialowieza' geweest dus zeg maar dat wat toegankelijk is zonder gids. De bizons spotten heb ik ook via de PTTK Bialowieza gedaan. Een fiets heb ik geregeld ...
zo jul 13, 2014 9:04 am

Re: Mazury/Bialowieza

Deze dieren heb ik allemaal in Bialowieza gezien. De bizons nabij Tereminski maar er zijn meer plekken waar ze bijeen komen (PTTK weet dat precies, moet zelf ook even kaart bestuderen) De wilde zwijnen heb ik gezien in het strikte reservaat en daar ook de lesser spotted eagle. Deze heb ik ook nog el...
do jul 10, 2014 6:15 am

Re: Mazury/Bialowieza

Hah Ron, dat was niet het geval Bialowieza was erg mooi! Ik heb de bizons in het wild gespot en vele wilde zwijnen gezien met de kleintjes. Ook de lesser spotted eagle (waarvan ik de NLse naam even niet weet). Was heerlijk om even paar dagen lekker te fietsen en rond te kijken daar. Ook strikt reser...
vr jul 04, 2014 6:35 pm

Re: Mazury/Bialowieza

Nou met Engels kon ik in mijn hotel in Ketrzyn eigenlijk niet terecht En ik ben niet zo goed in Duits Inmiddels zit ik in Bialystok en ben positief verrast over deze stad!! Stuk leuker dan ik van te voren verwacht had en erg gezellig marktplein en veel leuke restaurantjes en pubs Morgen de bezienswa...
vr jul 04, 2014 9:02 am

Re: Mazury/Bialowieza

Een local met een auto, telt dat ook ;)

Ik heb mezelf wat Basic Pools geleerd via een cursusboek. Kan niet heel veel of zo maar wel aantal handige basis dingen wat je nodig hebt voor op reis. Verstaan gaat stuk beter dan zelf spreken.
do jul 03, 2014 7:17 pm

Re: Mazury/Bialowieza

Lidzbark Warminski vonden wij ook prachtig, waar heb jij gelogeerd? Hotel Pod Zamkiem in Olsztyn. Had het geluk een rondleiding te krijgen in Krasincki hotel. Niet erg gevonden om daar te slapen maar Pod Zamkiem was fijn hotelletje. Inmiddels laatste avond in Mazury aangebroken. Vandaag naar Ryn, M...
wo jul 02, 2014 6:03 am

Re: Mazury/Bialowieza

Nee, daar ben ik niet heen geweest Soms moet je keuzes maken en ik heb nu alweer nieuwe inspiratie voor een nieuwe Polen reis. Ik zit inmiddels in Ketrzyn en ga vandaag naar Gizycko met de trein. Dank voor de tip. Ik zit sowieso wat meer in het centrum met m'n hotel dacht ik en ik zal jullie tip mbt...
do jun 26, 2014 10:37 am

Re: Mazury/Bialowieza

Ik zit nu op Schiphol te wachten op mijn vlucht. Suwalki heb ik ook naar zitten kijken ja, maar dat was in de tijd die ik heb niet haalbaar. Mijn uiteindelijke route is het volgende: Dag 1: Amsterdam naar Warszawa Dag 2: Warszawa Dag 3: Warszawa - Olsztyn Dag 4: Olsztyn Dag 5: Olsztyn - Ketrzyn Dag ...
do jun 26, 2014 10:34 am
Onderwerp: Lidzbark Warmiński
Reacties: 7
Weergaves: 1043

Re: Lidzbark Warmiński

Ik ga dit weekend naar Lidzbark Warminski. Ben benieuwd!
vr jan 24, 2014 10:05 am

Re: Mazury/Bialowieza

Bij deze Dit zijn de uitvalsplekken. Heb bijvoorbeeld ook gekeken wat ik in de omgeving kan doen met OV of fiets. Op enkele plekken kan ik goedkoop fiets huren bij de accommodatie. Het viel me op dat veel al vol zat in Mazury voor die periode, zeker in de weekenden. Dag 1: Amsterdam naar Warszawa Da...
do jan 23, 2014 12:31 pm
Onderwerp: Kraków
Reacties: 183
Weergaves: 32957

Re: Kraków

Heb je dit restaurant al eens geprobeerd trouwens?

Erg goed en zeker qua prijs/kwaliteit verhouding niet duur!
do jan 23, 2014 12:21 pm
Onderwerp: Kraków
Reacties: 183
Weergaves: 32957

Re: Kraków

Wadowice ben ik vorig jaar in april geweest tijdens een excursie. Ik had 2 excursies gewonnen en 2 overnachtingen in hostel via een toerbureau, moest alleen mijn resterende overnachtingen en ticket zelf betalen. Met Wizzair en een goede vriendin vlakbij Eindhoven, geen probleem. De tour zou niet naa...
ma jan 20, 2014 10:01 pm

Re: Mazury/Bialowieza

Ik heb mijn ticket geboekt!! Ik ga 16 dagen in totaal. De Engelstalige reisgids heb ik besteld via de website bookdispository. Daar heb je geen verzendkosten en liggen de tarieven voor het kopen stuk lager dan in de Nederlandse winkels. Maar het duurt wel wat langer voordat je hem hebt. Had ook al s...
do jan 16, 2014 8:06 pm

Re: Mazury/Bialowieza

Toch maar even gekeken in de plaatsen die ik als uitvalsbasis heb gekozen of er in de periode wel accommodatie beschikbaar zou zijn en dat is maar goed dat ik even checkte want tussen 22 en 28 juni was er in o.a. Ketrzyn en Gizycko al niets meer te krijgen als ik de route invulde zoals ik hem wilde ...
wo jan 08, 2014 8:17 pm

Re: Mazury/Bialowieza

Zo daar ben ik weer. Vandaag kwam ik er achter dat ik in verband met mijn werk na Corpus Christi pas weg kan. Voordeel: Ik zit niet weer op een feestdag op een plek in Polen waar niets open is. Nadeel: Ik zit wel weer meer richting het hoogseizoen. Maar ja als ik 19 juni weg zou gaan voor 2 weken, b...
za dec 28, 2013 1:13 pm

Re: Mazury/Bialowieza

Net even zitten googlen op Lidzbark Warmiński. Wow dat ziet er mooi uit!! Zou denk ik nog wel in de route te passen zijn, als ik vroeg naar Olsztyn ga en dan op m'n volle dag naar Lidzbark Warmińsk ga. Pasłęk ligt wat meer uit m'n route, jammer. Ik heb altijd het gevoel dat hoe lang ik ook ga naar P...
za dec 28, 2013 12:35 pm

Re: Mazury/Bialowieza

Ik word helemaal blij van jullie feedback Leert mij dat ik inderdaad de voor mij juiste keuzes aan het maken ben. Bialowieza heb ik inderdaad nu genoteerd staan als uitvalsbasis, zag dat er ook wat accommodatie is dus dat maakt het makkelijk. Qua gids: Die wilde ik sowieso omdat ik dan het gevoel he...
vr dec 27, 2013 9:03 pm

Re: Mazury/Bialowieza

Ik wil nu het liefst vooral natuur zien, met een stukje cultuur. Wel wil ik het zo plannen dat als het slecht weer is, ik niet meteen niets kan doen zeg maar. Kastelen vind ik ook zeker mooi. En Wolfschanze wil ik graag zien omdat ik geïnteresseerd ben in de WO II. Heb al contact met ze gehad over g...