Boom: Liever Polen dan Tour

Plaats reactie
Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Boom: Liever Polen dan Tour

Bericht door Przyrodnik » ma mar 26, 2012 12:43 pm

Hieronder een 'betrekkelijk' oud bericht.

De Ronde van Pologne vind dit jaar plaats tijden de Tour de France - voor zover ik weet voor het eerst. Wat vinden 'we' daarvan?



Boom: Liever Polen dan Tour
04-01-12 18:33 uur

Afbeelding
Lars Boom. © reuters

Lars Boom heeft de ploegleiding van Rabobank laten weten dat hij er de voorkeur aan geeft niet te starten in de Ronde van Frankrijk. Boom rijdt zich met het oog op de Olympische Spelen liever in vorm in de Ronde van Polen.

'Ik zou de Tour best willen rijden in een vrijbuitersrol, maar ik begrijp dat onze ploeg met Robert Gesink en nog een paar jongens klassementsrenners heeft voor wie gewerkt moet worden', zei de wielrenner van Rabobank vandaag.

Liever gaat hij in Polen op jacht naar dagsuccessen. 'Ik denk dat het een betere voorbereiding is op de Spelen. Daarna hoop ik wel de Ronde van Spanje te rijden, kort voor het WK.'

De Ronde van Polen is van 10 tot 16 juli, de Spelen beginnen de 27e. Boom mikt zowel op deelname aan de wegrace als de tijdrit.

De 26-jarige Vlijmenaar reed tot dusverre twee keer de Ronde van Frankrijk. Zondag verdedigt hij in Huijbergen zijn nationale titel bij het veldrijden. Boom pakte sinds 2001 elk jaar de titel, vanaf 2007 bij de elite. Na die cross gaat hij zich richten op het wegseizoen. (ANP/Redactie)

http://www.parool.nl/parool/nl/6664/Tou ... Tour.dhtml

ron
Berichten: 732
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Boom: Liever Polen dan Tour

Bericht door ron » ma mar 26, 2012 5:50 pm

Przyrodnik schreef:Wat vinden 'we' daarvan


Wat ik daarvan vind, ik denk dat meeste ogen gericht zullen zijn op de Tour de France.

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Boom: Liever Polen dan Tour

Bericht door Stamgast » ma mar 26, 2012 6:21 pm

Boom kampt met gezondheidsklachten

26 maart 2012 12:30 Lars Boom heeft problemen met zijn gezondheid. De Raborenner zou zelfs een twijfelgeval zijn voor de Ronde van Vlaanderen die komende zondag verreden wordt. Wat Boom precies onder de leden heeft is nog niet geheel duidelijk.

"Hij hoest en hij proest veel. Er vinden deze week controles bij een KNO-arts plaats om vast te stellen waar Boom mee kampt", laat een woordvoerder van de Raboploeg aan weten.

"Het gaat te ver om te stellen dat hij mogelijk niet van start gaat in de Ronde, dat is allemaal nog hypothetisch. We hebben nog een hele week voor de boeg, het is pas maandag."

Boom is normaliter samen met de Deen Matti Breschel de kopman van de Rabobank in de Ronde van Vlaanderen. Vooralsnog wijzigen dat plan niet.

"Matti is komende zondag sowieso één van onze kopmannen. We zullen vlak voor de start moeten bekijken of Lars die rol ook aan kan. Of we hem gaan sparen voor Parijs - Roubaix? Het is veel te vroeg om daar al iets over te zeggen."


En dan nu mijn mening.

De Rabobank valt nu alleen op als Marianne Vos aan de start komt. Bij de elite-mannen zien we Rabo veel te weinig. Of Rabo gaat scoren in de komende weken, ik moet het nog zien.

Dat Lars Boom zijn voorkeur uitgaat naar Polen kan ik alleen maar plaatsen dat hij Polen een betere voorbereiding vindt op de OS.

Plaats reactie