Rabobank met ambitieuze ploeg richting Polen

Plaats reactie
Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Rabobank met ambitieuze ploeg richting Polen

Bericht door Plievo » zo jul 08, 2012 3:43 pm

Rabobank met ambitieuze ploeg richting Polen

08.07.2012 - wielrennen
Dagprijzen en klassement inzet in Poolse ronde.
Afbeelding
Ploegleider Erik Dekker gaat met grote ambities richting de Ronde van Polen die aanstaande dinsdag 10 juli van start gaat in Karpacz. Dagelijks liggen er mogelijkheden voor zijn ploeg en Dekker mikt met Wilco Kelderman op het eindklassement.

Theo Bos (foto) krijgt een sterke leadout mee voor de drie vlakke etappes waarin een massasprint wordt verwacht. Bos is hersteld van de rugblessure die hij opliep in de Giro d’Italia. De afgelopen dagen reed hij kermiskoersen (160 km) in België. “Dat voelde goed. Mijn rug voelt weer goed aan, we moeten zien hoe het loopt, maar ik heb er vertrouwen in dat ik in Polen weer voluit kan sprinten.”

Erik Dekker ziet verder mogelijkheden voor Matti Breschel, Michael Matthews, Paul Martens en Lars Boom. “Dezelfde aankomst als vorig jaar in Cieszyn (derde etappe), op die kasseitjes zit er weer bij. Vorig jaar won Sagan daar en werd Martens vierde. Dit is een aankomst die hem, maar ook Lars, Matti en eventueel Michael Matthews zou moeten liggen.”

Bonificaties gaan volgens Erik Dekker een belangrijke rol spelen, maar de eerste en de zesde rit zijn bepalend voor het klassement. Dekker: “De eerste etappe heeft een lastig einde waarin het klassement in een eerste plooi gelegd wordt. De zesde etappe is echt heel lastig, daar gaan grote verschillen ontstaan. Daar trekken we de kaarten van Wilco Kelderman en Paul Martens. Deze Ronde heeft geen lange tijdritten, maar in die bergritten gaan we voor winst van Wilco of Paul, zij kunnen hoge ogen gooien in het klassement.”

Selectie: Lars Boom, Theo Bos, Matti Breschel, Graeme Brown, Wilco Kelderman, Paul Martens, Michael Matthews, Tom-Jelte Slagter.

Ploegleiding: Erik Dekker, Jan Boven.


http://www.rabosport.nl/wielrennen/nieu ... ing_Polen_

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Rabobank met ambitieuze ploeg richting Polen

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma jul 09, 2012 11:45 am

Het is te hopen,dat WE het daar beter doen dan in de Tour.

Plaats reactie