Milan San Remo

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Milan San Remo

Bericht door Plievo » za mar 18, 2017 7:59 pm

Kwiatkowski verslaat jeugdrivaal Sagan: "Ik was zeker van mijn zaak"
Afbeelding



De winnaar: Michal Kwiatkowski, wereldkampioen in 2014. De verliezer: Peter Sagan, wereldkampioen in 2015 en 2016. Twee wereldkampioenen sprintten om de zege in Milaan-Sanremo en Kwiatkowski haalde het. Dat is geen toeval. "Van alle renners ken ik Sagan het best."

"Ik twijfelde geen seconde", zegt Michal Kwiatkowski. "Ik wist op de top van de Poggio dat de anderen ons niet meer zouden terugpakken. Van dat moment af heb ik mij op de sprint geconcentreerd."

Kwiatkowski deed weinig moeite om Sagan te helpen op weg naar de Via Roma. Dat deed Julian Alaphilippe ook niet. "Julian en ik moeten hetzelfde hebben gedacht. Wij hadden elk nog een ploegmaat die in de groep achter ons kwam en die ook Milaan-Sanremo kon winnen. Alaphilippe had Gaviria, ik had Viviani. Ik geloof niet dat Peter op Sam Bennett (sprinter bij Bora, red.) zal hebben gerekend. Hij moest koste wat het kost zelf winnen."

Het was een gok maar het werkte. "Ik was zeker van mijn zaak. We koersen al lang tegen elkaar. Bij de juniores haalden we hetzelfde niveau. Sagan is een betere sprinter, hij heeft een betere versnelling, maar hij is te kloppen. Ik heb een klein gaatje gelaten op vijfhonderd meter voor de streep. Hij keek om, ik wist dat als hij dat kloofje zou zien, hij aan zijn sprint zou beginnen. Ik moest kalm blijven en genoeg ruimte laten om zelf een hogere snelheid te halen aan de finishlijn. Het scheelde maar een paar centimeters, maar ik ben blij hoe het ging."

Plaats reactie