Gdansk hoopt vurig op Oranje-aanhang

Alle info m.b.t. EK en WK voetbal
Plaats reactie
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Gdansk hoopt vurig op Oranje-aanhang

Bericht door bertvaneck » do dec 01, 2011 4:26 pm

Gdansk hoopt vurig op Oranje-aanhang
De kans dat het Nederlands elftal komende zomer drie wedstrijden in het Poolse Gdansk speelt, is vijftig procent. Het stadsbestuur ziet de komst van de Oranje-aanhang wel zitten.

Ondernemers in de stad wrijven zich nu al in hun handen bij de gedachte aan honderdduizend Oranje-fans. "Voor Gdansk zou een ideale groep eentje zijn met Nederland, Duitsland, Zweden en Ierland (of Denemarken)", schrijft het stadsbestuur op zijn website.

Niet alleen in Polen leeft de hoop op drie Oranje-wedstrijden in Gdansk. "Van veel klanten hoor ik dat ze wachten op de loting voor ze kaartjes kopen", zegt Peter Rovers, ticketagent van Pro Sport die namens de UEFA skyboxkaartjes verkoopt, tegen BN De Stem. De goedkoopste kaarten kosten 2.900 euro per persoon voor drie groepswedstrijden. "Ze willen wel, maar alleen als Oranje naar Gdansk gaat. Oekraïne heeft een slecht imago als het gaat om hotels."

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Gdansk hoopt vurig op Oranje-aanhang

Bericht door pietje Bell » do dec 01, 2011 5:04 pm

Dan kleurt er weer eens een stad in polen oranje,ik weet nog van jaren terug,heel poznan werdt overlopen door een oranje legioen,er was zowat geen bier meer tekrijgen.De polen keken hun ogen uit.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Gdansk hoopt vurig op Oranje-aanhang

Bericht door Przyrodnik » do dec 01, 2011 5:13 pm

Of het nu Gdansk wordt of Kharkiv: wat mij betreft trekt PKP Jan Kiepura in juni 2012 door naar de betreffende speelstad. En als PKP of Ukrzaliznytsia (de Oekrainse spoorwegmaatschappij) behoefte hebben aan materieel zetten ze wat mij betreft deze van de NS lekker in:

Afbeelding

of deze

Afbeelding

Zowiezo gaat Oranje in Kiev voor de tweede pomarańczowej rewolucji in Oekraine zorgen 1qq

We hebben "de Koning van Hispanje" nu wel genoeg ge-eerd (remember '10!) 5qw
Laatst gewijzigd door Przyrodnik op do dec 01, 2011 5:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Gdansk hoopt vurig op Oranje-aanhang

Bericht door pietje Bell » do dec 01, 2011 5:21 pm

Ja, geweldig.

Plaats reactie