Poolse internationals kunnen EK in eigen land vergeten.

Alle info m.b.t. EK en WK voetbal
Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Poolse internationals kunnen EK in eigen land vergeten.

Bericht door Stamgast » ma apr 09, 2012 1:35 pm

Poolse internationals kunnen EK in eigen land na stapavond vergeten.

Slawomir Peszko en Marcin Wasilewski zullen zich er ongetwijfeld op verheugd hebben: een EK spelen in eigen land. De twee Polen zijn zekerheidjes in de selectie van Franciszek Smuda, maar dreigen het eindtoernooi te moeten missen. Diverse Poolse media melden dat Smuda heeft laten weten dat de aanvaller van 1. FC Köln en verdediger van Anderlecht niet geselecteerd zullen worden.

Eerder deze zondag werd al bekend dat Peszko zich had misdragen en nu blijkt dat de Pools international op stap was met Anderlecht-back Wasilewski. Smuda, die er om bekend staat dat hij niets tolereert als het gaat om alcoholgebruik, is woedend en laat aan Interia weten dat de twee internationals een vrije zomer tegemoet gaan.

"Ik zal deze situatie niet negeren", wordt Smuda geciteerd. "Bij deze verwijder ik ze uit mijn EK-selectie. Er is absoluut geen kans dat ik ze zal selecteren. Schamen zij zich niet? Ze zorgen ervoor dat Polen weer slecht in het nieuws komen in Duitsland." Tomasz Rzasa, woordvoerder van de Poolse ploeg, wilde niet bevestigen dat er een definitieve beslissing was genomen.

Bron: voetbalzone.nl

Plaats reactie