Oranje kiest mooiste stad van Polen als uitvalsbasis op EURO

Alle info m.b.t. EK en WK voetbal
Plaats reactie
Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Oranje kiest mooiste stad van Polen als uitvalsbasis op EURO

Bericht door Plievo » di sep 06, 2011 2:50 pm

Oranje kiest mooiste stad van Polen als uitvalsbasis op EURO2012
6 september '11 09:55 door Sander Berends

Afbeelding
Als Nederland zich inderdaad plaatst voor het EK van volgend jaar in Polen en de Oekraïne zal het haar intrek hoogstwaarschijnlijk nemen in Kraków. Geen vreemde keuze, want de stad is prachtig en kent veel welvaart.

De definitieve indeling van de poules op het EK wordt pas in december bekend. Maar de KNVB kijkt stiekem al verder voor het geval dat Oranje zich vanavond in Helsinki inderdaad al plaatst voor de Europese titelstrijd.

Vooral teammanager Hans Jorritsma weigert om ook maar iets aan het toeval over te laten en is volgens De Telegraaf al diverse malen naar Polen en Oekraïne gereisd om ervoor te zorgen dat hij na de loting aan twee telefoontjes genoeg heeft om het hotel en de trainingsaccommodatie te bevestigen. Samen trouwens met bondscoach Bert van Marwijk.

Kraków is de eerste keus van het duo om Oranje tijdens het toernooi onder te brengen. Van daaruit bezoekt het Nederlands elftal de speelsteden met het vliegtuig.


http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/139339_ ... p-euro2012

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Oranje kiest mooiste stad van Polen als uitvalsbasis op

Bericht door Wilhelmus Johannes » di sep 06, 2011 9:09 pm

Nou ze hebben zich probleemloos geplaatst,dus nu op naar de mooiste stad van Europa. 6qq

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Oranje kiest mooiste stad van Polen als uitvalsbasis op

Bericht door Stamgast » wo sep 07, 2011 7:54 am

Wilhelmus Johannes schreef:Nou ze hebben zich probleemloos geplaatst,dus nu op naar de mooiste stad van Europa. 6qq


Of het de mooiste stad van Europa is, dat kan ik niet beoordelen. Thomasz zegt altijd dat er een groot verschil is tussen ergens wonen of er vakantie vieren. Dat lijkt mij dan ook voor Krakau.

Het voetbal op het EK zal anders verlopen dan in de kwalificatiewedstrijden. Daar voorzie ik geen 11-0 als uitslag en gisteren krijgt van mij ook maar een kleine voldoende. Bert van Marwijk zal het nog lastig gaan krijgen in de keuze welke spelers hij mee gaat nemen naar Krakau.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Oranje kiest mooiste stad van Polen als uitvalsbasis op

Bericht door Wilhelmus Johannes » wo sep 07, 2011 8:55 am

Bert van Marwijk zal het nog lastig gaan krijgen in de keuze welke spelers hij mee gaat nemen naar Krakau.


Ik weet niet of ik hier op in mag gaan van het forumbeheer,maar dat hoor ik dan wel.

Ik zou b.v. Elia thuis laten en Van Nistelrooy achter de hand houden,Maduro kan ook thuis blijven,want v/d Vaart en Robben komen er weer aan.

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Oranje kiest mooiste stad van Polen als uitvalsbasis op

Bericht door Stamgast » wo sep 07, 2011 2:00 pm

Wilhelmus Johannes schreef:
Bert van Marwijk zal het nog lastig gaan krijgen in de keuze welke spelers hij mee gaat nemen naar Krakau.


Ik weet niet of ik hier op in mag gaan van het forumbeheer,maar dat hoor ik dan wel.

Ik zou b.v. Elia thuis laten en Van Nistelrooy achter de hand houden,Maduro kan ook thuis blijven,want v/d Vaart en Robben komen er weer aan.


Bij een aanstaand EK in Polen lijkt het mij dat dit soort berichten, zoals van jouw hand, wel moeten kunnen. Zolang het maar beschaafde tekst blijft, lijkt het mij te doen. Maar ik heb het hier niet voor het zeggen.

In 2012 kleurt bijna geheel Nederland weer oranje en een heel groot deel van Polen ook. Hopelijk tot en met de finale.

Thomasz
Berichten: 155
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 1:39 pm

Re: Oranje kiest mooiste stad van Polen als uitvalsbasis op

Bericht door Thomasz » wo sep 07, 2011 2:16 pm

Wilhelmus Johannes schreef:
Bert van Marwijk zal het nog lastig gaan krijgen in de keuze welke spelers hij mee gaat nemen naar Krakau.


Ik weet niet of ik hier op in mag gaan van het forumbeheer,maar dat hoor ik dan wel.

Ik zou b.v. Elia thuis laten en Van Nistelrooy achter de hand houden,Maduro kan ook thuis blijven,want v/d Vaart en Robben komen er weer aan.


Waar om zou je niet kunnen reageren. ????????
Thomasz

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Oranje kiest mooiste stad van Polen als uitvalsbasis op

Bericht door Wilhelmus Johannes » wo sep 07, 2011 5:02 pm

Omdat het nu niet direct Polen gerelateerd is Thomasz.
Op het vorige forum kon mij dat niets schelen,mede door het feit dat ik de pest aan Jaap en Borenbas had.

Dat forum is het waard om in de lucht te blijven,dus doe ik ook net als jullie mee aan de spelregels.

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Oranje kiest mooiste stad van Polen als uitvalsbasis op

Bericht door Plievo » wo sep 07, 2011 7:10 pm

Wilhelmus Johannes schreef:Nou ze hebben zich probleemloos geplaatst,dus nu op naar de mooiste stad van Europa. 6qq

Zouden ze ook in Krakow gaan zitten als ze in een poule in Oekraine terecht komen? Lijkt mij wel een lange reis naar en van het stadion.

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Oranje kiest mooiste stad van Polen als uitvalsbasis op

Bericht door Stamgast » do sep 08, 2011 5:23 pm

Hebben alle speelsteden een vliegveld?

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Oranje kiest mooiste stad van Polen als uitvalsbasis op

Bericht door Wilhelmus Johannes » do sep 29, 2011 4:48 pm

do 29 sep 2011, 17:48

Duitsers tijdens EK in Gdansk

FRANKFURT - De voetballers van de Duitse nationale ploeg hebben voor het EK van volgend jaar gekozen voor het Poolse Gdansk als thuisbasis. Dat maakte teammanager Oliver Bierhoff donderdag bekend. In de maand voor het eindtoernooi bereiden de Duitsers zich voor op Sardinië en in Zuid-Frankrijk.
Op het Italiaanse eiland mogen de partners de leden van de 'Mannschaft' vergezellen. „Daar moeten ze hun hoofd vrij maken en herstellen”, aldus Bierhoff.

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Oranje kiest mooiste stad van Polen als uitvalsbasis op

Bericht door Plievo » do okt 06, 2011 8:56 am

do 06 okt 2011, 08:19
Krakow kijkt uit naar Oranje


door Gijsbert Termaat KRAKOW - 
Op het moment dat Nederlandse politici zich grote zorgen maken over de
veiligheid van Oranjefans tijdens het EK voetbal in Polen, is Krakow druk
bezig zich voor te bereiden op de komst van tienduizenden Nederlandse
supporters komende zomer in de historische stad.



Burgemeester Jacek Majchrowski wil daarvoor een luchtbrug opzetten tussen zijn
stad en Schiphol en laat een terrein met een omvang van drie kilometer
gereedmaken als fanzone, waar de volgers van het Nederlands elftal kunnen
overnachten en feestvieren.


Dat zegt de 64-jarige Majchrowski in een exclusief gesprek met De Telegraaf
over het Europees kampioenschap voetbal, dat komende zomer in Polen en
Oekraïne gehouden wordt. Het Nederlands elftal zal tijdens het kampioenschap
in Krakow verblijven en dat betekent dat stad met 750.000 inwoners oranje
zal kleuren met fans.


Lees het volledige verhaal over de Oranjefans
in Polen in de Telegraaf Online

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... sn=voetbal

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Oranje kiest mooiste stad van Polen als uitvalsbasis op

Bericht door Wilhelmus Johannes » do okt 06, 2011 9:07 am

do 06 okt 2011, 07:47 | 111 reacties

VVD vreest veldslag Pools tuig

AMSTERDAM - De VVD maakt zich zorgen om de veiligheid van Oranjefans volgend jaar bij het EK voetbal in Polen en Oekraïne. De partij vreest voor een veldslag omdat Poolse hooligans vrij spel dreigen te hebben.

Lokale veiligheidsmensen stellen dat de controle bij de kaartverkoop op extreem gewelddadige voetbalsupporters met stadionverboden tekort schiet. De eerste verlote kaartjes zouden al in handen zijn gevallen van vechtersbazen.

„Poolse hooligans zijn gewelddadig, racistisch, antisemitisch en deinzen niet terug voor moord”, stelt VVD'er Bart de Liefde. „Onze fans lopen straks gevaar, dat kan niet. Op de Oranjecampings moet het een feest zijn, die moeten niet veranderen in een vesting.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1067 ... buitenland

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Oranje kiest mooiste stad van Polen als uitvalsbasis op

Bericht door Wilhelmus Johannes » do okt 06, 2011 3:19 pm

do 06 okt 2011, 15:38

'Polen schrikt van beelden De Kuip'

RIJSWIJK - Ronald Moes, hoofd van het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme (CIV), maakt zich nog geen zorgen over de veiligheid van Nederlandse supporters bij het EK in Polen en Oekraïne. Hij zegt dit naar aanleiding van de uitspraken van VVD-Kamerlid Bart de Liefde in De Telegraaf dat Poolse hooligans 'niet terugdeinzen voor moord'.

"In 2010 werd dat ook over Zuid-Afrika gezegd en daar is gelukkig niets gebeurd. Polen neemt de veiligheid uiterst serieus. Er is geen reden om te denken dat het daar gevaarlijk is”, aldus Moes die het liever omdraait. "Ik denk dat mensen in Polen eerder zijn geschrokken van de beelden uit De Kuip.”
Veiligheid

Woordvoerder Joris Gieske van De Oranjecamping valt Moes bij. "We maken ons vooralsnog geen zorgen. Bij elke toernooi zijn deze geluiden er. We doen dit al jaren en veiligheid staat bovenaan bij onze organisatie.”
Oranjecamping

De Oranjecamping herbergt bij toernooien een groot deel van de Nederlandse fans. "Bij elk toernooi is de eerste vraag van de lokale autoriteiten hoe we de beveiliging hebben geregeld. Dat doen we in overleg met Nederlandse en in dit geval de Poolse autoriteiten. We letten goed op onze gasten tijdens zo'n evenement. Met dit soort verhalen kunnen we niet zoveel.”

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... sn=voetbal


Plaats reactie