Polish-Belgian Inclusion Project

Plaats reactie
Giorgino
Berichten: 316
Lid geworden op: zo okt 30, 2011 2:29 pm

Polish-Belgian Inclusion Project

Bericht door Giorgino » za dec 03, 2016 10:28 pm

https://www.facebook.com/Polish-Belgian ... 6781747812

Er is vrij weinig interactie in Nederland en België tussen Polen enerzijds en Belgen en Nederlanders anderzijds. In België is er nu een "Polish-Belgian Inclusion Project" dat de bedoeling heeft beide gemeenschappen dichter bij elkaar te brengen. Op 19 en 20 november 2016 is er al een eerste evenement geweest. Een soort workshop van Poolse tekenaars over hoe stripfiguren te tekenen. Op zich vind ik het een goed idee om beide gemeenschappen samen te brengen, maar ik heb er mijn twijfels over dat het met iets als een artistieke workshop écht zou lukken. Niet iedereen kan tekenen en bovendien lijken mij de sociaal geïsoleerde mensen vaak laag geschoolden, niet in staat of moeilijker in staat om het Nederlands te leren, en bijgevolg geen mensen met een boodschap aan iets dergelijks. Wat denken jullie hierover?

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Polish-Belgian Inclusion Project

Bericht door Lech » zo dec 04, 2016 10:55 am

Dit soort initiatieven helpen om het samenzijn te vergroten.
1 initiatief is een druppel, vele initiatieven helpen echt. Ik ben hier dan zeker blij mee.

Ik heb wel eens posters gemaakt door Polen op het forum geplaatst, wat dat betreft zijn de Poolse postermakers echt op hoog niveau bezig.
En de Poolse game makers wereld is ook hoog aangeschreven, dit begint ook met tekeningen maken.

Belangrijk is om dit initiatief door te zetten en niet bij één keer te stoppen.

Plaats reactie