Een boete van maximaal PLN 500. Dat kan niet op het balkon

Plaats reactie
Lech
Berichten: 4948
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Een boete van maximaal PLN 500. Dat kan niet op het balkon

Bericht door Lech » wo mar 13, 2024 6:10 am

Een boete van maximaal PLN 500. Dat kan niet op het balkon
Afbeelding
Doe anderen niet aan wat u niet wilt dat u wordt aangedaan. Zo kunt u de regels samenvatten die moeten worden gevolgd bij het gebruik van een balkon in een flatgebouw. Het blijkt dat zelfs onschuldige activiteiten als het ophangen van de was of het water geven van bloemen op het balkon een boete kunnen opleveren.

1. Boete voor wasgoed of bloemen op het balkon?
Het balkon is een integraal onderdeel van veel appartementen, waar we vooral in de lente en zomer graag gebruik van maken. Als het warmer wordt, fungeren ze als een verlengstuk van het huis en laten ze meer frisse lucht binnen dan normaal gesproken kleine ramen.

Veel appartementsbewoners gebruiken ook balkons om de was op te hangen. Dit is de snelste manier om het te laten drogen. Dit is niet verboden, maar u moet er wel voorzichtig mee zijn. Waarom?

Het lijkt misschien dat het ophangen van wasgoed op het balkon onschadelijk is en geen onderwerp van discussie met uw buren mag zijn. Het kan echter gebeuren dat deze gewone bezigheid een twistpunt wordt, bijvoorbeeld wanneer er water uit de was stroomt en op het balkon van de benedenwonende buurman druppelt .

"Degene die, zonder de nodige voorzichtigheid, zware voorwerpen tentoonstelt of ophangt of gooit, vloeistoffen giet, afval weggooit of ervoor zorgt dat dergelijke voorwerpen vallen of vloeistoffen morst, wordt onderworpen aan een boete van maximaal 500 PLN of een berisping " - we kunnen lees in art. 75 paar 1 van de Code voor kleine overtredingen.

Om een ​​boete te voorkomen, moeten we ervoor zorgen dat het wasgoed goed is uitgewrongen voordat we het op het balkon hangen.

Een aparte situatie zijn de situaties waarin doorgaans kleine drogers met wasgoed buiten de balustrade worden gehangen . Dit gebeurt meestal bij kleine balkons. Zorg er dan voor dat ze stevig vastzitten aan de balustrade en geen bedreiging vormen voor de bewoners.

Een soortgelijke bedreiging kunnen bloembakken zijn die buiten balkons zijn bevestigd (die bijvoorbeeld op voorbijgangers kunnen vallen), maar ook water dat van bewaterde bloemen op balkons eronder druppelt .

2. Wat kan er nog meer niet op het balkon worden gedaan?
Kortom, wat kan hinderlijk zijn voor uw buren: barbecueën, roken (als as of sigarettenpeuken naar beneden vallen) of naakt of in zeer krappe kleding zonnen . Hiervoor kunnen wij ook een boete van PLN 500 in rekening brengen.

Kinderen en hun spelletjes kunnen ook de aanleiding zijn voor burenruzie . Een voorbeeld is het blussen van waterbassins voor kinderen bij warm weer. Om te voorkomen dat de buren worden gestoord, moeten ouders ervoor zorgen dat er geen water uit hen stroomt en het trottoir of de balkons eronder onder water komt te staan.





https://parenting.pl/tego-nie-rob-na-ba ... zl-mandatu

ron
Berichten: 732
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Een boete van maximaal PLN 500. Dat kan niet op het balkon

Bericht door ron » wo mar 13, 2024 2:27 pm

Ik heb gehoord dat er zelfs mensen bijenkasten op hun balkon hadden staan :D

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Een boete van maximaal PLN 500. Dat kan niet op het balkon

Bericht door Plievo » wo mar 13, 2024 5:10 pm

ron schreef:
wo mar 13, 2024 2:27 pm
Ik heb gehoord dat er zelfs mensen bijenkasten op hun balkon hadden staan :D
Ik ken enkele die complete kattenrennen afgeschermd met netten op het gehele balkon hebben gebouwd :lol: .

Gelukkig waar ik een appartement heb geen bijenkasten, ik ben allergisch voor hun steken :?

Lech
Berichten: 4948
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Een boete van maximaal PLN 500. Dat kan niet op het balkon

Bericht door Lech » wo mar 13, 2024 7:27 pm

Ik heb ooit een keer een barbeque gehad op een balkon van een 14 verdieping hoog appartementencomplex.
Ik kan me nog herinneren dat op een gegeven moment de bovenburen klaagden om de geur en even later gezellig mee aten 5qw

Plaats reactie