Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Stamgast » ma apr 09, 2012 1:01 pm

Ik kwam een artikel tegen met deze titel: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe. Het betreft hier Nederland.

Maar hoe zit dit in Polen?

Hoe is daar de verhouding tussen huur- en koopwoningen?

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Przyrodnik » ma apr 09, 2012 11:32 pm

Vraag naar huurwoningen neemt fors toe


Nu barst de bom?!

Mijn corporatie zet nog altijd woningen te koop. Niet lang meer als ze goed willen blijven beuren, dunkt mij.


Bron Televaag:

Vraag naar huurwoningen neemt fors toe

DEN HAAG - De vraag naar huurwoningen neemt de komende 8 jaar toe met 75.000, waar 2 jaar geleden nog werd uitgegaan van een daling van de vraag met 45.000.


Foto: ANP
Dat blijkt uit een onderzoeksrapport over de woningmarkt dat minister Liesbeth Spies (Binnenlandse Zaken) vrijdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Oorzaak van de stijgende vraag is onder meer de economische crisis, waardoor minder mensen een huis durven te kopen.
Uit het rapport blijkt verder dat er meer vraag komt naar commerciële huurwoningen in de vrije sector en dat de gereguleerde huursector in omvang zal afnemen. Mensen in steden of regio's met weinig huurwoningen en mensen die in de vrije sector huren, moeten rekening houden met huurstijgingen die boven het inflatiecijfer uitkomen.
Vorige maand bleek uit onderzoek van de Nederlandse Woonbond al dat ook de huur van vrijkomende sociale huurwoningen fors omhooggaat. Corporaties zullen hun huren de komende jaren gemiddeld met ruim 13 procent verhogen, aldus de Woonbond.
Volgens PvdA-Kamerlid Jacques Monasch toont het rapport aan dat het kabinetsplan om corporaties driekwart van hun woningen aan de bewoners te laten verkopen failliet is. Het woningmarktbeleid is volgens hem „misschien wel de grootste mislukking van het kabinet-Rutte”.
„Mensen verhuizen niet meer, koopwoningen verliezen hun waarde, de klopjacht op de huurder levert slechts hogere huren op, aannemers gaan met bosjes tegelijk failliet en bouwvakkers raken in groten getale werkloos. Het roer moet radicaal om, je gaat toch niet massaal huurwoningen verkopen als de vraag ernaar stijgt en de verkoop van woningen stilligt?”, aldus Monasch.
De Kamer debatteert volgende week weer met minister Spies over de woningmarkt.

http://www.telegraaf.nl/overgeld/hypoth ... gen__.html

Alexander
Berichten: 169
Lid geworden op: za mar 31, 2012 2:07 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Alexander » di apr 10, 2012 12:31 am

Hallo allemaal,

Even tussendoor: de verkoop van huurhuizen door cooperaties is een eis van Brussel.
De VVD was in het verleden tegenstander van het systeem omdat het oneerlijke concurrentie voor de particuliere verhuurders zou zijn. De VVD kreeg dat in Nederland niet erdoor, dus schakelde men de destijds VVD-concurrentie comissaris Neliee Smit-Kroes in om vanuit Brussel dit af te dwingen.

Maar in vergelijking met de buurlanden zijn huur en koopwoningen in Nederland duur. Vraag en aanbod, en zoals buitenlandse analysten bij dde grote Amerikaanse banken melden: er is geen vrije markt, mar de overheid regelt het aanbod. Het geleuter dat de hypotheekrente aftrek de oorzaak is, is onzin. Er is te weinig aanbod, en daarom wonen we te duur.

In Polen zijn de prijzen afhankelijk van de regio.
In Warschau zijn de koop en huur prijzen vergelijkbaar met Nederland, de sociale huren liggen lager, maar ik weet niet hoe je daar tussen moet komen.
Er wordt heel hard gebouwd, maar er is nog steeds een groot tekort aan woningen.

Men probeert er ook de onroerend zaak belastingen naat Nederlands niveau op te trekken, dus let op.

In het zuiden zijn de prijzen buiten de steden veel lager.
Veel mensen wonen daar, en werken in de grote steden. Vaak in systemen van 1 week vrij, 3 weken werken of zo.

Groeten, Alexander

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Przyrodnik » di apr 10, 2012 7:54 am

In Nederland varieren de prijzen ook afhankelijk van de regio. In Zuidoost-Limburg betaal je voor een flat vier keer minder als in de Randstad.

Of er onvoldoende aanbod is, is een prima vraag. Dat zou betekenen dat mensen hun woning delen met anderen (ouders, nakomelingen) tegen hun wil in. Is dat zo?

Er staat me ook iets bij van banken die veel en gemakkelijk krediet verstrekken. Maar goed.. dit forum is er niet voor deze discussie, maar een interessante blijft het wel. De maatregel van de VVD helpt nu ook niet om de markt vlot te trekken of misschien juist wel. Corporaties moeten verkopen, dus meer aanbod, dus meer keus voor pot. kopers en dus herstel van de markt.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Wilhelmus Johannes » di apr 10, 2012 7:59 am

Nederland heeft huurwoningen genoeg,ik denk zelfs te veel.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Przyrodnik » di apr 10, 2012 8:06 am

Jouw standpunt kennen we nu wel. Jij had het liefst 0 huurwoningen in Nederland en 0 huursubsidie. 4qq

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Wilhelmus Johannes » di apr 10, 2012 8:08 am

Leg eens uit?

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Przyrodnik » di apr 10, 2012 8:50 am

Waarom denk jij wat enzo. DUH. Vaag.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Wilhelmus Johannes » di apr 10, 2012 8:59 am

Przyrodnik schreef:Waarom denk jij wat enzo. DUH. Vaag.


Eigenlijk weet ik het wel zeker,als je als PvdA huilebalk(Jacques Monasch) 30.000 kanslozen (Gen. Pardon) kunt importeren en die binnen no time kunt huisvesten is er toch geen huurwoning gebrek :idea:

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Lech » di apr 10, 2012 9:06 am

Stamgast schreef:Ik kwam een artikel tegen met deze titel: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe. Het betreft hier Nederland.

Maar hoe zit dit in Polen?

Hoe is daar de verhouding tussen huur- en koopwoningen?

De vraag was hoe het in Polen is.
Ik ken daar alleen maar koopwoningen, geen huurwoningen.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Wilhelmus Johannes » di apr 10, 2012 9:10 am

En om even op de vraag van Stamgast terug te komen.

Maar hoe zit dit in Polen?

Hoe is daar de verhouding tussen huur- en koopwoningen?


Ja,in Polen is ook gebrek aan huurwoningen,maar één ding weet ik zeker,dat ze de huurhuizen die er zijn NIET in laten pikken door een stelletje kanslozen uit alle uithoeken van deze aardkloot.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Wilhelmus Johannes » di apr 10, 2012 9:17 am

Ik ken daar alleen maar koopwoningen, geen huurwoningen.


Dan ben je slecht geïnformeerd.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Przyrodnik » di apr 10, 2012 9:33 am

Wilhelmus Johannes schreef:Eigenlijk weet ik het wel zeker,als je als PvdA huilebalk(Jacques Monasch) 30.000 kanslozen (Gen. Pardon) kunt importeren en die binnen no time kunt huisvesten is er toch geen huurwoning gebrek :idea:


Het kan naast elkaar bestaan. Of jij voorstander was / bent van generaal pardon weet ik niet. 2/3e van de kiezers in NL was ervoor. Onder de CDA-aanhang was 63% voor, de partij was tegen, bij de VVD was het 50/50 voor en tegen. Ook Fortuyn was voor het generaal pardon, doch ook voor (mijns inziens te) stringente inperking van immigratie.

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Lech » di apr 10, 2012 9:36 am

Wilhelmus Johannes schreef:
Ik ken daar alleen maar koopwoningen, geen huurwoningen.


Dan ben je slecht geïnformeerd.

Wat is dan wel juist?

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Przyrodnik » di apr 10, 2012 9:38 am

WJ

Wie is hier de huilebalk, jij of ik. :D

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Wilhelmus Johannes » di apr 10, 2012 9:42 am

Ook Fortuyn was voor het generaal pardon


Klopt 8000 stuks,maar wel met die restrictie dat de grenzen dan voor minstens 10 jaar gesloten bleven voor kansloze hangmatters.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Wilhelmus Johannes » di apr 10, 2012 9:42 am

Przyrodnik schreef:WJ

Wie is hier de huilebalk, jij of ik. :D


Jij en Jacques Monasch

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Przyrodnik » di apr 10, 2012 9:52 am

Maar jij was dus voor het generaal pardon. Nederland was in meerderheid tegen.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Wilhelmus Johannes » di apr 10, 2012 9:55 am

Lech schreef:
Wilhelmus Johannes schreef:
Ik ken daar alleen maar koopwoningen, geen huurwoningen.


Dan ben je slecht geïnformeerd.

Wat is dan wel juist?


Wat te denken van al die betonhuizen tot vaak 12 hoog?
In Krosno weer ik toevallig,dat er hele wijken uit bestaan en dat zijn allemaal woningen in eigendom van grote fabrieken o.a. Krosno SA glasfabriek of Delphi of Goodrich Krosno Sp. z oo
Na grondige opknapbeurten worden ze wel steeds meer te koop aangeboden trouwens.

O ja en zouden die 130.000 studenten in Krakau allemaal een koophuis hebben.?

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Wilhelmus Johannes » di apr 10, 2012 10:06 am

Przyrodnik schreef:Maar jij was dus voor het generaal pardon. Nederland was in meerderheid tegen.


Natuurlijk was ik voor een Pardon,ik verkocht in die tijd hangmatten. 5qw 5qw 11qw

Plaats reactie