Mijn ervaringen met (eventuele) aanschaf van een apartement

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Mijn ervaringen met (eventuele) aanschaf van een apartement

Bericht door Plievo » do jun 02, 2022 11:44 am

De 1e offerte voor het maken van een verlaagd plafond is bezig.
2 ruimtes zijn niet meegenomen omdat .... wij wel hebben gezegd hoeveel spotjes geplaatst moeten worden maar niet hebben gezegd waar precies de spotjes geplaatst moeten worden.
Het gaat om 4 spotjes in de badkamer en 4 spotjes in de hal.

Vanavond maar even een mailtje met een precieze tekening terugsturen.

JanTorun
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 18, 2021 10:35 am

Re: Mijn ervaringen met (eventuele) aanschaf van een apartement

Bericht door JanTorun » do jun 02, 2022 5:55 pm

Let er op dat de spotjes badkamergeschikt zijn en goed geaard!

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Mijn ervaringen met (eventuele) aanschaf van een apartement

Bericht door Plievo » zo jun 05, 2022 8:26 pm

Wij zijn mbt de tegels voor de badkamer en toilet een stap verder, met een beetje geluk kunnen wij ze deze week bestellen en bij mijn schoonfamilie laten bezorgen en opslaan.
Hierna kunnen wij bezig gaan met het bestellen van toiletten, douchebak, etc..
Wij hebben al een offerte hierover maar wij denken eraan om de leidingen van de douche in de muur te verwerken en de douchekop uit de muur te laten komen, lijkt wat strakker en netter 8-)

Waar sommige zaken in Polen moeilijk verlopen, gaan andere zaken heel makkelijk, b.v. de videofoon. Als eentje beneden aanbelt, kunnen wij wel met die persosn spreken maar niet zien.
Er is een aanbod, tegen meerprijs, om dit systeem te vervangen met eetje met scherm, kan je zien met wie je spreekt. Wij maken hier gebruik van.
Zegt het bedrijf, geen probleem, wij regelen dat, via het bouwbedrijf komen wij wel binnen (die hebben een bouwsleutel), wij zetten het nieuwe systeem erin. Hier maken wij een foto van, die sturen wij toe met de rekening. O ja, de rekening is wat lager dan in de papieren staat aangegeven.

Ander probleem die wij hebben is dat de deuropeningen allemaal minimaal 3 cm te laag zijn, alleen accepteert het bouwbedrijf dit niet als opleverpunt. Dit gaat vrees ik nog een staartje krijgen.
Als de deuropening te laag is, dan past er geen enkel deur in de opening, dan moeten wij deuren op maat laten maken met extra kosten.
Word vervolgt..

JanTorun
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 18, 2021 10:35 am

Re: Mijn ervaringen met (eventuele) aanschaf van een apartement

Bericht door JanTorun » ma jun 06, 2022 5:57 am

Eerst de douche:
Zou het nog eens overdenken:
- bij een vast punt is schoonhouden douche moeilijker!
- je kan wel voor een kraan met extra uitloop kiezen!
- wil je planten besproeien dan is een vast punt lastiger!
- schoonhouden en afspoelen tegels is lastiger!
- neem jullie een vast punt laat dan een handgreep aan de muur bevestigen!
- bij ouderdom aan te bevelen.
Aankoop:
- In tijden van teruglopende klandizie wordt alles plooibaar.
- Let wel dat alles zo geleverd wordt als besteld!
- Gun de ander ook wat, heb je later bij advies altijd voordeel bij.
- Onderhandel je met de 'mes' op de keel dan krijg je ook het 'mes' op de keel.
Deur:
- Met Sinterklaas lastig, zeker als hij op het paard zit.
- Heb geen idee of hier een wettelijke bouwmaat voor is!
- Je kan wel even bij deurenwinkel navragen of deuren/opening een standaardmaat hebben, bouwer moet dit weten.
- Vraag eens naar de maten van een deur!
- Is de deuropening van de toegang flat wel hoger?
- Deurmaat aanpassen kan het beste bij fabriek, uiteraard tegen meerprijs.
- Is de deur van hout dan is het makkelijk te doen!
- Bij een 'holle' deur met een honingraad van karton een grafklus.
- De bouwer zal moeten zagen, en kan dit!
Advocaat:
- Bedenk van te voren dat dit met de bouwonderneming tot chagrijn kan leiden!
- Zou eerst een aangetekend schrijven sturen met de wens voor aanpassing.
- Wil hij niet meewerken dan zal de gang naar een advocaat onvermijdelijk zijn.
- Wel rekening houden met de 'gevoelige' ziel van de bouwer!
- Laat het niet escaleren, ze zijn net zo bedreven in bouwen als in proces vertragen.
- Met het risico dat je niet in de woning kan!
- Win juridisch advies in, als even kan bij een bouwkundig advocaat die op de hoogte is met deze materie.
- Overleg met de advocaat of de woning aanvaard kan worden wegens gebreken.
- Verander niets aan de woning tot er overeenstemming is!

Succes!!

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Mijn ervaringen met (eventuele) aanschaf van een apartement

Bericht door Plievo » ma jun 06, 2022 9:02 am

Hoi JanTorun,

M.b.t. de douche heb ik niet alles opgeschreven. Wij willen een vaste regendouche die uit de muur komt. Maar bij de kraan komt ook een kleine douchekop met slang om b.v. de tegels af te spoelen.

De deurhoogte is wettelijk minimaal 208,5 cm volgens de man van de Poolse "Vereniging Eigen Huis", bij ons is het 3 cm korter met uitzondering van de voordeur.
Vermoedelijk hebben ze de binnendeuren op de juiste hoogte gemaakt en daarna de vloer gestort, m.a.g. dat de deurhoogte nu te laag is.
Wij hebben dit al met een deuren en kozijnenleverancier besproken en die gaf aan dat dit voor ons extra kosten betekent als wij het zo laten.
Voor de bouwer betekent dit extra werk en tijd, aangezien boven de deuren een latei ligt, zaagt de bouwer hier een stukje uit, dan is de constructie verzwakt, vermoedleijk moet er dan een nieuwe latei in.

Voor ons is dit een meerjarenplan, mocht de bouwer gaan tijdrekken, als het nodig is hebben wij nog 10 jaar de tijd 5qw
De bouwer is zo gevoelig dat ze zeggen dit punt niet te accepteren zonder enige uitleg waarom niet, beetje bluf misschien??

JanTorun
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 18, 2021 10:35 am

Re: Mijn ervaringen met (eventuele) aanschaf van een apartement

Bericht door JanTorun » ma jun 06, 2022 10:25 am

De bouwer zit op de bluftoer, niets van aantrekken als de deurhoogte wettelijk vaststaat. Kan vanuit Torun niet zien of het een groot nadeel is, zo niet dan heeft de bouwer de keus de meerkosten te betalen of alles aanpassen. In mijn woning had ik drie hoogtes, waren wel te camoufleren en verrekend met meerkosten. ;)

Gewoon een aangetekende brief naar bouwer, data stellen waarbinnen het verholpen moet zijn , of de meerkosten ophoesten. Zou dit snel doen, gaat momenteel niet denderend in de huizenmarkt van Polen. Zitten derhalve niet op extra kosten te wachten, meestal wel snel met de data ingang servicekosten. ;)

Worden ze brutaal dan even tussen neus en lippen vertellen dat je een allergie voor stof hebt, of ze soms een goed hotel weten! Boodschap zal wel duidelijk overkomen. cool

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Mijn ervaringen met (eventuele) aanschaf van een apartement

Bericht door Plievo » di jun 14, 2022 8:09 am

Wij zijn ondertussen druk bezig met offertes aanvragen en wat er al bij komt kijken.

Voor de badkamerinrichting hebben wij 2 offertes en het loont om te kijken bij verschillende bedrijven.
Het loont zelfs om te kijken in Nederland...
Bijna alles bestellen wij in Polen, behalve een speciale douche van Grohe, die blijkt in Nederland 75 euro goedkoper te zijn dan in Polen.
Binnenkort gaat mijn vrouw met het vliegtuig naar Polen en neemt ze de douche mee in de koffer.

Doordat wij bij een aantal zaken een offerte hebben uitstaan (wel van precies dezelfde materialen en fabrikant) zien wij toch wat prijsverschillen.
Gisteravond hebben wij een keus gemaakt, verschilt een paar duizend zloty t.o.v. de andere offerte.

Bij de inrchting vliegt het geld de portemonnee uit, goed kijken wat je wilt hebben en waar je het koopt bespaart aardig wat geld die weer voor andere zaken gebruikt kan worden.

Als de plafond met verlichting en de badkamer geheel klaar is, hebben wij besloten dan alvast een logeerbed (die wij over hebben) te plaatsen, zodat wij daat kunnen overnachten als we er zijn.
dit bespaart ons dan op overnachtingskosten (wij logeren niet bij de familie), wij kunnen slapen / douchen / water koken, en broodjes en beleg halen we wel bij één van de 3 supermarkten op loopafstand.

JanTorun
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 18, 2021 10:35 am

Re: Mijn ervaringen met (eventuele) aanschaf van een apartement

Bericht door JanTorun » di jun 14, 2022 10:38 am

Let op het artikelnummer of deze overeenkomt met wat je gezien hebt. Van Grohe kan kloppen, import wordt doorgaans hoger belast. Het prijsverschil met NL lijkt mij erg groot!! Bedenk wel als je een beroep op de garantie wil doen dat men in Polen geen hand uitsteekt, calculeer dit van te voren mee! Kan het verder niet beoordelen, daarvoor moet ik offertes en reclameblaadjes zien. Heeft weinig zin, de prijzen verschillen per periode en regio!
TIP
Bewaar overal de productiecode, artikelnummer en kleurnummer van, zeker bij muur/vloertegels belangrijk.

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Mijn ervaringen met (eventuele) aanschaf van een apartement

Bericht door Plievo » wo jun 15, 2022 7:23 am

Het vinden van iemand die de werkzaamheden uitvoert is een lastige klus.
Van de 3 gegadigden wil eentje geen prijsopgaaf doen aan de voorkant, van de 2e komt een offerte zegt hij maar wanneer?? Van de 3e hebben wij een offerte en schrikken wij ons een hoedje. Berekent hij ineens stuckwerk van alle muren, wat niet nodig is en ook niet besproken is. Het betegelen van de badkamer heeft hij niet meegenomen alhoewel hij wilde weten hoe de tegels gelegd wilden worden (hebben wij hem toegestuurd), en een bedrag dat gevraagd word, pffffff, dat word ruim 3 maanden werken voor mij.

Afspraken maken in Polen is een crime, wij hebben alle gegadigden een compleet setje informatie gegeven waar alles in staat. Wij kregen complimenten hiervoor want vaak krijgen ze alleen een paar foto`s. en dan nog niet eentje waar een normale offerte uitkomt.

TIP
Bewaar overal de productiecode, artikelnummer en kleurnummer van, zeker bij muur/vloertegels belangrijk.
Gaan wij doen 6qq

JanTorun
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 18, 2021 10:35 am

Re: Mijn ervaringen met (eventuele) aanschaf van een apartement

Bericht door JanTorun » wo jun 15, 2022 9:09 am

Plievo,
Afspraken maken is in Polen soms een mijnenveld, komt ook door werk wat in tijd wel eens kan uitlopen. Daarbij komt dat ze door hebben dat je een Hollander bent, dus kassa! Goedkoop bestaat niet wel duurkoop, mensen komen meestal uit buursteden en hebben voor vervoer van gereedschap een auto nodig. Reken maar uit als 1ltr. benzine 8 zl kost, in Polen is levensonderhoud flink duurder geworden en dit zie je overal in terug.

Heb je iemand die het werk elke dag kan controleren of tegels niet deels op zijn kop bevestigd zijn? Je kan bij de Tegelwinkel waar je tegels vandaan komen om een adres van een tegelzetter vragen. Ik zou het zelf nooit zo doen omdat het vaak vragen is om moeilijkheden door taal/uitleg-misverstanden. Weet uit ervaring dat je met je snufferd overal bij moet blijven staan. Als de woning nieuwbouw is dan kan je aan de coöperatie vragen of zij iemand weten.

Probeer je niet te irriteren, en blijf rustig. Heb in Nederland talloze nieuwbouwwoningen gezien die vol zaten met fouten, het is niet anders. Kijk op de borden bij de bouwmarkten of daar iets bijstaat, winkels in de buurt waar mensen iets op kunnen prikken. In Polen gaat veel informeel en via via, is een kwestie van wennen. Stel je voor bij de buren, heb je altijd baat bij.

Verzeker de woning gelijk en sluit de hoofdkranen van het water af als je weg gaat, en haal de schakelaar omlaag in de zekeringkast. Bezoek de sites van bouwmarkten in Nederland voor informatie, zoals bij Gamma. Succes.

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Mijn ervaringen met (eventuele) aanschaf van een apartement

Bericht door Plievo » wo jun 15, 2022 1:30 pm

Als er begonnen word met de werkzaamheden zal of mijn vrouw of ik er aanwezig zijn, een paar keer per dag even kijken.
Helaas is er niemand die ik zover vertrouw dat die de controle op zich kan nemen.

Waar ik mij het meest over verbaas is niet de prijs, maar dat ze werkzaamheden willen uitvoeren die wij niet besproken hebben, maar b.v. het betegelen van de badkamer weer niet meegenomen hebben, terwijl ze specifiek vroegen om het legplan (die wij hun ook hebben overhandigd).

In het algemeen weet ik dat de omgang in Polen heel anders is dan in Nederland.
B.v. 2 mannen die 3 uur lang komen om te kijken wat er allemaal gedaan dient te worden en de klus willen hebben, maar niet met een offerte komen, helemaal niets van zich laten horen behalve: als ik een lang weekend heb kijk ik er naar :ugeek:

Wij hebben inmiddels al aardig wat materiaal besteld en dit word bewaard bij mijn schoonfamilie in de garage, dit gaat allemaal erg soepel.
Één van de chauffeurs wil de spullen later wel naar ons appartement brengen, tegen een vergoeding, dat scheelt ook weer :)

JanTorun
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 18, 2021 10:35 am

Re: Mijn ervaringen met (eventuele) aanschaf van een apartement

Bericht door JanTorun » wo jun 15, 2022 2:19 pm

Tja, het meerwerk kan er op duiden dat het werk voor ze niet meer ruim voorhanden is! Heb het idee dat het werk in de flat voor de 'gasten' te klein is en er daarom weinig zijn in hebben!!! Kan ook zijn dat de spullen waar ze wat aan kunnen verdienen door jullie al ingekocht zijn!

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Mijn ervaringen met (eventuele) aanschaf van een apartement

Bericht door Plievo » za jul 09, 2022 11:21 am

Even een update.

Alle deuropeningen in het appartement zijn te laag, 3 cm te laag. Alleen vind de bouwer dat hij niet aansprakelijk is want hij vind dat hij wat marge mag aanhouden, ook als die marge betekent dat hij beneden de minimale hoogte komt van wat er in het bouwbesluit staat.
Wij hebben inmiddels een advocaat ingeschakeld en we hebben van de week gezien dat ze een stukje van een latei hebben afgebikt :o

Alle andere opleverpunten hebben ze sinds eind mei nog niet opgepakt.

De keuken hebben wij nu vermoedelijk gekocht, apparatuur en aanrechtblad moeten wij nog kopen.
Het is in Polen blijkbaar niet de gewoonte om alles in 1 pakket aan te kunnen schaffen. Eerst de keuken voordat over de andere zaken kletsen.
Gelukkig heeft de buurvrouw van mijn schoonfamilie ons een tip gegeven mbt keukenapparatuur, dezelfde merken en typen maar schappelijker qua prijs.
Voor het aanrechtblad hebben wij een tip gekregen van een bedrijf buiten Poznan, daar gaan wij later nog naar toe als we in Polen zijn.

Na de zomervakantie word vermoedelijk de badkamer geplaatst en alle loodgieter en electra aangelegd / verlegd.
Ik zal er dan zelf in Polen bij zijn, niet de hele dag maar wel af en toe, omdat ik precies weet hoe bv de tegels gelegd dienen te worden, etc..
Ik heb hiervoor een compleet legplan gemaakt plus extra tegels voor het geval er wat tegels sneuvelen.

Even een kleine update tot zover ;)

JanTorun
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 18, 2021 10:35 am

Re: Mijn ervaringen met (eventuele) aanschaf van een apartement

Bericht door JanTorun » za jul 09, 2022 12:43 pm

Overleg met de advocaat of je een deel van de koopsom bij de bank kan laten blokkeren tot alles goed gedaan is. Met de lei afbikken zou ik geen genoegen nemen, die lei ziet er niet voor niets en moet de muur erboven steunen.

TIP Verstuur alle brieven met klachten aangetekend met uiterste datum voor reactie!

Keuken, er zijn genoeg bedrijven die kant en klaar aanleveren, en voor aansluiting elektra goedkeuring kunnen zorgdragen. Beetje vreemd is dit wel voor een grote stad!!

Sterkte.

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Mijn ervaringen met (eventuele) aanschaf van een apartement

Bericht door Plievo » za jul 16, 2022 6:25 am

De advocaat heeft een gesprek gehad met de bouwonderneming en kwam geschrokken terug.
Afgebekt is eigenlijk het juiste woord, wij moeten maar van de deuren een stukje afzagen en niet zeuren.

En dat ze veel te laat zijn met het oplossen van de opleveringspunten is niet hun schuld maar geen personeel, geen tijd, druk, etc..

Dit krijgt nog een staartje.



De keuken is besteld, de apparatuur en het aanrechtblad kopen wij bij andere zaken, dit is dan veel goedkoper in aanschaf. Denk enkele duizenden euro`s.
Vervolgens komt de rekening van de keuken, hebben ze zich vergist, c.a. 5000 zloty in hun voordeel vergist, gelukkig zag mijn vrouw dat.
De opleveringsdatum was ook ineens 10 weken vervroegd, dit is gelukkig weer teruggezet.
Je dient echt alles tot op de letter na te lezen met die Polen.

JanTorun
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 18, 2021 10:35 am

Re: Mijn ervaringen met (eventuele) aanschaf van een apartement

Bericht door JanTorun » za jul 16, 2022 7:13 am

Plievo,
Hier is een simpel antwoord op mogelijk:
- Wat ze aanvoeren is ondernemersrisico naast slecht ondernemerschap.
- De druk op de bouwmarkt is niet sinds vandaag, maar al jaren.
- Aan advocaat vragen of tot een bepaald bedrag beslag gelegd bij de bank gelegd kan worden.
- Dit als zekerheidstelling voor uit te voeren werkzaamheden.
- Voor bepaalde datum door de bouwer of andere firma.
- Schadevergoeding voor niet kunnen betrekken van de woning.
- Geen maandelijkse servicekosten betalen tot de bouwgebreken verholpen zijn!
- Daarna gaat de teller voor ze lopen.

Brief op poten aan de bouwer door de advocaat, met eis tot correcte oplevering voor bepaalde datum.
Gelijk in gebrekig stelling voor geleden schade, zoals extra kosten vervoer - bonnen bewaren!

Het komt op mij over als dat de bouwonderneming op randje bankroet verkeerd, daarom snel bankbeslag laten leggen. Advocaat moet hier snel werk van maken anders zit je met de brokken! Overleg met je advocaat! Als de bouwonderneming tegenwerkt dat zit je vast aan drie jaar procederen, iets waar ze op speculeren.

Persoonlijke noot:
Ben niet gecharmeerd om alles zelf apart in te kopen, begrijp het wel maar het risico van fouten neemt evenredig toe! Gaat het fout dan beroepen ze zich daar gelijk op, kan je op wachten. Wil niet rottig doen, maar er is op deze wijze van inkopen wel een risico aan verbonden. Je geeft zelf al aan dat je alles moet controleren, maar dan ook alles. Zo is het maar net!

Advies:
Ga eens met je vriendelijkste glimlach bij de gemeente langs, en wel de afdeling die over bouwvergunningen gaat. Niet met goud behangen ;) maar casual gekleed ;) en kijk even wat ze weten over de bouwonderneming weten, is meer dan je denkt! Kan je gelijk het probleem voorleggen.

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Mijn ervaringen met (eventuele) aanschaf van een apartement

Bericht door Plievo » ma aug 01, 2022 12:28 pm

Inmiddels zijn de problemen met de deuropeningen opgelost, de bouwer heeft een paar centimeter van de latei afgeslepen, hier hebben wij foto`s van gemaakt voor alle zekerheid.
Wat dit betekent is, dat mochten hierdoor problemen ontstaan wij terug kunnen vallen op de garantie, juist omdat de bouwer dit gedaan heeft en niet wij.
Gelukkig heeft de advocaat ons hier goed in geholpen, wij hebben haar extra bedankt in de rekening die wij hebben betaald voor haar diensten.

De overige opleverpunten worden ook aangepakt en wij gaan nu bezig met het vervolg.

Vermoedelijk volgende maand, als wij alles bij elkaar kunnen krijgen, worden de badkamer, toilet, electra (veel aanpassingen) en rioleringen aangelegd.
Dit betekent dat wij een bedrijf huren die alle materialen die nu bij mijn schoonmoeder liggen laten overbrengen naar het apartement, c.a. 2000 kg aan materialen (alleen al tegels ruim 1400kg).

Het slot van de deur kunnen wij herprogrameren, zodat de bouwsleutel niet meer werkt. Er is een slot bij de klink en eentje een stuk hoger. dit hoger slot laten wij vervangen door een slotenmaker door een ander slot met sleutel, puur om het eventuele ongewenste personen moeilijker te maken om in ons apartement te komen.
Zoals een leidinggevende van mij aangaf: je moet het niet onmogelijk maken om in te breken, dit is veel te duur, je moet het inbreken in jouw apartement moeilijker maken dan bij de buren :lol:

Persoonlijke noot:
Ben niet gecharmeerd om alles zelf apart in te kopen, begrijp het wel maar het risico van fouten neemt evenredig toe! Gaat het fout dan beroepen ze zich daar gelijk op, kan je op wachten. Wil niet rottig doen, maar er is op deze wijze van inkopen wel een risico aan verbonden.
Je hebt hier gelijk in, het prijsverschil om alles apart te kopen is enkele duizenden Euro`s hebben wij al berekent, vandaar dat wij dit risico aangaan.

JanTorun
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 18, 2021 10:35 am

Re: Mijn ervaringen met (eventuele) aanschaf van een apartement

Bericht door JanTorun » di aug 02, 2022 4:39 pm

Dat van die latei zou ik toch eens navragen of dit acceptabel is, de maat en dikte is er niet voor niets.
Bouwslot is een rare gang van zaken, de bouwer kan dit toch ook voor je doen of uitleggen hoe te doen!
Slotenmakers zijn niet goedkoop in Polen.

Niet vergeten:

Afsluiten van brand/waterschade en inbraakverzekering.

Maak foto's als je voor langere tijd de woning verlaat:
Voorzorgsmaatregel indien de woning betreden moet worden door brandweer etc..
Breng de aankoopbonnen (bewijs) naar je schoonmoeder, of neem ze mee.
Draai bij verlaten van de woning voor enige tijd de hoofdkranen dicht.

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Mijn ervaringen met (eventuele) aanschaf van een apartement

Bericht door Plievo » di aug 16, 2022 12:23 pm

Woensdag komt de man van pewny lokal (heb ik dat goed geschreven?) voor de 2e keuring.
Het item van de latei hebben wij al bij hem gemeld.

Inmiddels zijn wij bezig met het vinden van een transporteur die alle tegels, badkamerspullen etc. bij mijn schoonfamilie kan ophalen en afleveren in ons apartement.
Toevallig werd vanochtend een dubbele wastafel afgeleverd, mijn schoonmoeder vroeg of hij ook dit soort transporten doet. Ja hor, smorgens werk ik voor een bedrijf en smiddags voor mijzelf met mijn zoon. En hij heeft alle apparatuur die nodig zijn voor het vervoeren tot in het apartement.

Over een aantal weken worden de badkamer en toilet, loodgieterswerk en electra aangelegd.
Wij zijn die weken dat ze werken er zelf bij voor controle en vragen.

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Mijn ervaringen met (eventuele) aanschaf van een apartement

Bericht door Plievo » di aug 23, 2022 6:08 pm

Klantvriendelijkheid - in Polen kennen ze dat nauwelijks.

Wij hebben in een winkel voor duizenden euro`s (> 5000 euro) aan producten besteld, is er één product (een wastafel) die niet op tijd geleverd kan worden, maar een paar week later.
Ok, prima, nu willen ze dat wij voor dat ene product extra transportkosten willen betalen.
Wij hebben hun uitgelegd dat wij heel veel kopen bij hun, en ze op de website alles keurig aanbieden zonder restricties en een goede bestelling hebben. Veel bla bla maar voor dat ene product willen ze toch dat wij extra transportkosten betalen.

Wij hebben nu alles geannulleerd, ik ben benieuwd hoe ze nu reageren..
Bij een andere winkel hebben wij al gezien dat wij dezelfde spullen ook kunnen bestellen, wij hebben dus wel wat achter de hand.

Plaats reactie