KALKEN - De poging om in de cabine van hun vrachtwagen iets

Plaats reactie
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

KALKEN - De poging om in de cabine van hun vrachtwagen iets

Bericht door bertvaneck » ma feb 06, 2012 3:00 pm

KALKEN - De poging om in de cabine van hun vrachtwagen iets klaar te maken om te eten, is voor vier Polen geëindigd op de spoedafdeling van het UZ Gent.

ADHESE IMU (in artikel) - 2K - NIET VERWIJDEREN
Alles over

Laarne
Laarne op Facebook

Het nieuws uit Laarne in je Facebook nieuwsfeed?


Het was iets voor drieën dat de mannen aan het koken sloegen op de parking van het tankstation langs de E17 in Kalken in de richting Gent in Kalken. Zoals zoveel truckers deden de Polen dat op een kookpitje op gas.

Door de barre temperaturen kokkerelden ze echter niet buiten, maar in de verwarmde cabine van hun truck. En daar liep het vreselijk fout. Vermoedelijk door een grote steekvlam ten gevolge van een defect, stond de cabine in een mum van tijd in lichterlaaie.

'De mannen konden zelf uit de cabine ontsnappen, maar toen was het kwaad al geschied', zegt Romain Van Bever van de Wetterse brandweer, die samen met de troepen van Zele ter plaatse kwam. 'Ze liepen alle vier enorm zware brandwonden op in hun aangezicht en aan hun armen. Drie van de mannen werden met de ziekenwagen weggebracht naar het UZ, de zwaarst getroffene werd zelfs met de helikopter overgebracht naar Gent. De mannen mogen eigenlijk nog van geluk spreken dat de gasbidon niet is ontploft.'

Naar bluswerk toe was de klus vrij snel geklaard. 'De brand beperkte zich tot de cabine zelf', legt Van Bever uit. De oplegger van de camion bleef gevrijwaard van de vlammen. Maar voor de vier Polen heeft deze korte brand levenslange gevolgen. Onvoorzichtig? Goh, er kan met zo'n vuurtje altijd iets misgaan, maar met deze kou valt het te begrijpen dat ze binnen koken. Voorzichtig zijn is altijd de boodschap.'

De bezoekers van het tankstation ondervonden geen hinder van het voorval, want alle pompen en ook de shop bleven de hele tijd open

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: KALKEN - De poging om in de cabine van hun vrachtwagen i

Bericht door pietje Bell » ma feb 06, 2012 4:00 pm

Dat dit nu nog voorkomt,verbaast mij eigenlijk ook nog niet.Er blijven altijd nog een paar scharrelaars over.
Ik heb er wat gezien door de jaren heen,prutsend[ja en soms nog rijdend ook]hun potje soep koken.Op parkings met beslagen ruiten in de vorst.De meesten hadden toen nog niet eens een standkachel,stookte zelfs hun cabine warm,als ze in polen voor de grens stonden tewachten.De moter laten draaien,koste geld,en bij windstil weer,zat je je eigen te vergassen.Alleen de russen,die namen geen risico,deze chauffeurs kookte gewoon buiten,maar beschikte wel over betere gasbranders,en geen primus brandertje.Als dit ding lekt,dan ontploft het hele zooitje in een keer bij een vonkje[vlam].Op de terminaals was het verboden,je zal maar naast een idioot staan,die snachts nog trek heeft in een gebakken worst.Zal mij een worst wezen,maar wel ver uit mijn buurt.

3qq

Kees1221
Berichten: 84
Lid geworden op: wo okt 12, 2011 10:50 am

Re: KALKEN - De poging om in de cabine van hun vrachtwagen i

Bericht door Kees1221 » ma feb 06, 2012 5:39 pm

Is dit typisch Poolse, of zie je chauffeurs van andere landen dit ook doen?
Ik zie ze wel op parkeerplaatsen altijd buiten koken, maar dan is het niet zo koud zoals nu.

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: KALKEN - De poging om in de cabine van hun vrachtwagen i

Bericht door pietje Bell » ma feb 06, 2012 7:00 pm

Nee Kees,het is niet typisch pools.De meeste chauffeurs uit midden en oost europa doen dit.Ook spaanse en portugese doen dit.De westerse chauffeurs eten allemaal in restaurants langs de snelweg.Maar in eigen land wordt er door de chauffeurs uit het midden en oosteuropa,wel degelijk in restaurants of andere gelegen heden te eten.
Het hoofdzaak een geld kwestie[te duur] en het taal probleem.Het niet durven van een restaurant tebetreden.En daarom kruipt men allemaal bij elkaar.Sta je toevallig tussen zo.n groep,is best gezellig.Je wordt gastvrij ontvangen,met een worst van de gril.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: KALKEN - De poging om in de cabine van hun vrachtwagen i

Bericht door bertvaneck » ma feb 06, 2012 7:28 pm

pietje Bell schreef:Nee Kees,het is niet typisch pools.De meeste chauffeurs uit midden en oost europa doen dit.Ook spaanse en portugese doen dit.De westerse chauffeurs eten allemaal in restaurants langs de snelweg.Maar in eigen land wordt er door de chauffeurs uit het midden en oosteuropa,wel degelijk in restaurants of andere gelegen heden te eten.
Het hoofdzaak een geld kwestie[te duur] en het taal probleem.Het niet durven van een restaurant tebetreden.En daarom kruipt men allemaal bij elkaar.Sta je toevallig tussen zo.n groep,is best gezellig.Je wordt gastvrij ontvangen,met een worst van de gril.
Pietje ik ben dat met je eens als wij naar Polen rijden kopen we ook niks langs de auto snelweg het is meer dan de helft goedkoper in Polen eem broodje gehakt kost in Duitsland 6 euro en in Polen nog geen 2 euro het zelfde is met de blikjes fris

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: KALKEN - De poging om in de cabine van hun vrachtwagen i

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma feb 06, 2012 10:34 pm

Kippetje uit de grill Bert. 6qq

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: KALKEN - De poging om in de cabine van hun vrachtwagen i

Bericht door bertvaneck » di feb 07, 2012 7:21 am

Ja Hans dat klopt dat neem ik ook vaak net over de grens heerlijk om daar te wezen 5qw

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: KALKEN - De poging om in de cabine van hun vrachtwagen i

Bericht door pietje Bell » di feb 07, 2012 3:59 pm

Voor heen zag ik ze ook lopen net over de grens,boskippen. :lol: :lol: :lol: 3qq

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: KALKEN - De poging om in de cabine van hun vrachtwagen i

Bericht door bertvaneck » di feb 07, 2012 4:04 pm

pietje Bell schreef:Voor heen zag ik ze ook lopen net over de grens,boskippen. :lol: :lol: :lol: 3qq
pietje ik bedoel echte kippen gebraden aan de linkerkant net over het spoor en daar liepen ook bos kippen :lol:

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: KALKEN - De poging om in de cabine van hun vrachtwagen i

Bericht door Plievo » di feb 07, 2012 4:04 pm

pietje Bell schreef:Voor heen zag ik ze ook lopen net over de grens,boskippen. :lol: :lol: :lol: 3qq

Om de woorden van pietje Bell te gebruiken: Hoe dit weer in zijn werk ging,vertel ik weer in een ander hoofdstuk. 5qw

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: KALKEN - De poging om in de cabine van hun vrachtwagen i

Bericht door Plievo » di feb 07, 2012 4:06 pm

Ik zag verleden jaar nog vrachtwagenchauffeurs die aan de voorkant van de vrachtwagen een soort rooster eruit trokken, stoeltjes erbij en gingen braden :o . Op de parkeerplaats gelukkig ver van de benzinepomp, flesjes water ;) erbij en reuze gezellig. Het was op een zondag herrinner ik mij nog..

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: KALKEN - De poging om in de cabine van hun vrachtwagen i

Bericht door Wilhelmus Johannes » vr feb 10, 2012 9:28 am

vr 10 feb 2012, 10:17
Man bouwt houtkachel in Volvo
ZURICH - Pascal Prokop hoeft niet langer te blauwbekken achter het stuur van zijn oude Volvo 240. Vanwege de strenge vrieskou heeft de Zwitser zijn uit 1990 stammende auto uitgerust met een heuse houtkachel.

Een gevaar op de weg? Niet volgens de Zwitserse verkeersinspectie. Die heeft Prokop een vergunning gegeven om op de openbare weg te kachelen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1148 ... buitenland

Afbeelding

Afbeelding

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: KALKEN - De poging om in de cabine van hun vrachtwagen i

Bericht door bertvaneck » vr feb 10, 2012 9:49 am

leuke foto,s Hans een keer wat anders maar ik laat het maar aan mij voorbij gaan :D :D

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: KALKEN - De poging om in de cabine van hun vrachtwagen i

Bericht door Wilhelmus Johannes » vr feb 10, 2012 10:14 am

Afbeelding

Hahaha Als Frank staat te liften en die Zwitser neemt hem mee,kan hij mooi het kacheltje voor hem bijvullen. 5qw
Laatst gewijzigd door Wilhelmus Johannes op vr feb 10, 2012 6:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: KALKEN - De poging om in de cabine van hun vrachtwagen i

Bericht door pietje Bell » vr feb 10, 2012 10:55 am

Is wel apart,maar alles is denk ik apart bij deze man.
Alleen al zijn achternaam en zijn kapsel,komen aardig overeen. :lol: :lol: 3qq

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: KALKEN - De poging om in de cabine van hun vrachtwagen i

Bericht door Przyrodnik » vr feb 10, 2012 2:48 pm

In mijn vrije tijd kook ik ook wel op die gasstelletjes, niks mis mee. Als lifter had ik ook eens een trucker waar ik 800 km mee ben meegereden. Dat duurde wel 24 uur omdat 1) eerst een kapotte band moest worden vervangen en dat duurde lang voordat de wegenwacht er was 2) we onderweg hebben overnacht 3) het hem veel tijd kostte om een snelwegvignet te kopen 4) hij 90 reed op vlakke en dalende wegen en rond de 50-60 bergje op 5) de Duitse douane zette hem aan de kant en twee uur later (het aantal douaniers dat zich bezig hield met de inspectie van zijn wagen was toegenomen van 2 naar 7 of 8!) konden we weer verder 6) maar een kwartier later moesten we weer een uur of twee rusten volgens de tachograaf. Ik zei toen, als zijn Mercedes truck een auto was geweest hadden we die 800 km in 7 uur gedaan. Afijn deze man kookte ook op gas tussen de vrachtwagens, niks mis mee. Waarom zou je naar die restaurants gaan, samen met wat maten of in je eentje eten maken is ook prima.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: KALKEN - De poging om in de cabine van hun vrachtwagen i

Bericht door bertvaneck » vr feb 10, 2012 3:00 pm

ik kook ook weleens buiten op onze gas barbecue maar alleen zomers als wij in ons boshuis zijn let mij nu geen pretje

Afbeelding 5qw

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: KALKEN - De poging om in de cabine van hun vrachtwagen i

Bericht door Przyrodnik » vr feb 10, 2012 3:23 pm

de zon schijnt en als het je werk is... smakelijk.

Plaats reactie