Londense student woont in Polen: Reizen is goedkoper

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Londense student woont in Polen: Reizen is goedkoper

Bericht door Lech » do jun 14, 2018 10:12 am

Londense student woont in Polen: Reizen is goedkoper



Het lijkt wel een trend te worden. Wonen in een héél ander land dan de plek waar je werkt, of in dit geval: studeert. Hoorden we eerder het verhaal over de Engelsman die dagelijks tussen Londen en Barcelona reist ter bezuiniging, vandaag het verhaal van Jonathan Davey (23). Hij studeert in Londen, maar woont in Polen.

Goedkoper

En dat is een behoorlijk eind van elkaar vandaan. Zo'n 1600 kilometer van Gdansk, waar hij woont, naar Londen, waar hij studeert. Dit op en neer reizen plus de kosten voor zijn huis, kost de student maar 250 euro per week. Ter vergelijking: voor een huisje in Londen zou hij alleen al 300 euro per week kwijt zijn. „Het is moeilijk te geloven dat een reis van 1000 kilometer goedkoper is dan gewoon om de hoek wonen", zegt Davey tegen de Mirror.

De antropologiestudent ontdekte het trucje toen hij in 2014 door Europa aan het reizen was. Uren was hij bezig om vliegtickets te vergelijken en de goedkoopste prijzen te vinden vanaf Londen. Toen ontdekte hij het goedkope reisje tussen Gdansk en de Engelse hoofdstad.

Afbeelding
Briljant

Drie keer week heeft Davey college, dus elke woensdag zit hij in het vliegtuig naar Londen. „Ik vertrek rond zes uur 's ochtends. Dankzij het tijdverschil zit ik dan om tien uur precies in mijn college." Op vrijdag zijn de colleges afgelopen en vertrekt de student weer naar Polen. De twee avonden in Londen verblijft hij bij vrienden of in hostels. „Het werkt briljant."


Permanente vakantie


Behalve dat het wonen in Polen effectief is voor het budget, heeft Davey het ook gewoon prima naar zijn zin. „Mensen denken misschien dat het een gekke oplossing is maar I love it! Ik heb heel veel nieuwe vrienden gemaakt en het leven in Gdansk is heerlijk relaxt. Het voelt een beetje als een permanente vakantie."

Plaats reactie