Poolse supermarkt in Klazienaveen

Plaats reactie
Plievo
Berichten: 2948
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Poolse supermarkt in Klazienaveen

Bericht door Plievo » zo jul 17, 2016 6:55 pm

Poolse supermarkt in Klazienaveen
Afbeelding
Gisteren heb ik een nieuwe Poolse supermarkt bezocht in Klazienaveen na een tip van een nieuw lid 6qq .
Afbeelding
De supermarkt is gelegen aan de Langestraat 28 te Klazienaveen naast de Jumbo.
PL-KA Market heet de supermarkt, een website heb ik niet kunnen vinden.
Afbeelding
Heel veel Poolse producten liggen netjes in het schap, er is nog ruimte voor uitbreiding van hun arsenaal :)
Ook de vlees afdeling (druk bezocht overigens) zag er spik en span uit. En het vlees smaakt goed kan ik nu al zeggen :P .

Positief is dat ze noteren waar mensen om vragen, zo kunnen ze gerichter hun producten aan de behoeften van de klant afstemmen.
Opvallend was ook de hoeveelheid Nederlanders die ik in de winkel zag toen ik het gisteren bezocht.

Aan mij en mijn vrouw hebben ze een vaste klant.

Lech
Berichten: 4957
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Poolse supermarkt in Klazienaveen

Bericht door Lech » ma jul 18, 2016 5:09 am

Aah, Ptasje Mleczko op de voorgrond zz1

Plievo
Berichten: 2948
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Poolse supermarkt in Klazienaveen

Bericht door Plievo » di jul 19, 2016 7:42 pm

https://www.facebook.com/plka.delikatesy?fref=ts

Adres is langestraat 128 Klazienaveen

Plievo
Berichten: 2948
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Poolse supermarkt in Klazienaveen

Bericht door Plievo » do dec 15, 2016 6:13 pm

Inmiddels is het assortiment uitgebreid met ............. Pools gebak 1qq

Plievo
Berichten: 2948
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Poolse supermarkt in Klazienaveen

Bericht door Plievo » za jan 28, 2017 3:25 pm

Verleden week vrijdag zag mijn vrouw dat ze galaretka gebak hadden.
Ik zaterdag er heen, was er geen kruimel meer :(

De eigenaar gaf aan dat hij donderdag 30 kg :o had opgehaald, `s middags in Klazienaveen was, berichtje op facebook had geplaatst, en vrijdagmiddag alles had verkocht..

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Poolse supermarkt in Klazienaveen

Bericht door bertvaneck » wo feb 15, 2017 11:37 am

Nu ook een Poolse supermarkt in Made


Geplaatst op:
15 februari 2017
Laatste update:
15 februari, 08:00

De Poolse supermarkt aan de Marktstraat in Made.
De Poolse supermarkt aan de Marktstraat in Made. ©EDWIN WIEKEKENS



MADE - Na steden als Breda en Oosterhout heeft nu ook Made een Poolse supermarkt. De winkel zit aan het einde van de Marktstraat, op het pleintje. Een boog van rode en witte ballonnen herinnert nog aan de feestelijke opening, afgelopen zondag.
ADVERTISING


Deze dinsdag is het halverwege de middag rustig in de zaak, maar volgens Gosia Czarnecka (21 jaar) heeft de 'Polski Market' aan klandizie niet te klagen: "De eerste dagen was het hier al erg druk", zegt de geboren Poolse. Ze woont negen jaar in Nederland en runt de winkel met haar collega Renate Dec (24, vijf jaar in Nederland).

Beide dames redden zich meer dan goed in het Nederlands, maar al snel is duidelijk: hier is Pools de voertaal. Hoe veel Polen er in Made wonen, weet Gosia niet precies, "maar het zijn er veel. En ze vinden hier dingen die ze in andere winkels niet verkopen. Zoals Poolse worst en brood, dat smaakt toch heel anders."

Vanachter de grote vitrine met inderdaad veel soorten worst zegt Renate: "En bijna alles is vers, zonder chemische toevoegingen. Het meeste komt van familiebedrijfjes in Polen." In het assortiment zijn ook wat Russische etenswaren te vinden, maar het is toch Polen wat de klok slaat.

Plaats reactie