Poolse appelexporteur gaat mango en citrus importeren

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Poolse appelexporteur gaat mango en citrus importeren

Bericht door bertvaneck » za jul 23, 2016 11:02 am

Poolse appelexporteur gaat mango en citrus importeren

Het Poolse bedrijf Mazafruit, van origine appelproducent en -exporteur, gaat zich vanaf nu ook bezighouden met de import van overige fruitsoorten, met name citrus en mango's uit Egypte en Spanje. Het bedrijf is van plan zijn website binnenkort aan te passen om het nieuws wereldkundig te maken en zoekt partners op het zuidelijk halfrond om het gat te vullen dat ontstaat zodra de seizoenen in Egypte en Spanje eindigen.






"We importeren al uit Spanje en Griekenland en zoeken nu specifiek naar een manier om het gat in de aanvoer van citroenen en sinaasappelen te vullen. De aanvoer van watermeloenen en sinaasappelen uit Egypte is zojuist beëindigd en ook de laatste vier vrachten citrus voor de sapindustrie uit Griekenland zijn binnen," vertelt Mohamed Marawan, directeur.


Mohamed Marawan (rechts).
"We hebben goede banden met Spanje en ik waardeer de zakelijke contacten die we daar hebben kunnen leggen enorm. Nu kijken we verder om het gat te overbruggen zodra het Spaanse seizoen afloopt. We zijn aan het einde van het seizoen met de handel in sinaasappelen begonnen en ik ga hier graag mee verder want ik werk graag met citrus."


In Polen is het zomerfruitseizoen in volle gang. Het Perziken-, pruimen-, nectarine- en aardbeienseizoen zijn net voorbij en het kersenseizoen gaat nu van start.

"Het werken in de groothandel wordt gekenmerkt door lopende zaken. Ik zou graag voorbij willen gaan aan tussenpersonen omdat onze klanten handelaren zijn en geen eindgebruikers. Om deze reden zijn de markten in Nederland en Duitsland prijstechnisch niet rendabel," vertelt Marawan.



Mazafruit zal bij wijze van proef Egyptische mango's op de Poolse markt brengen om te kijken hoe deze ontvangen worden door de consument.

"We zijn begonnen met appelen maar krijgen het nu steeds drukker met de import van andere fruitsoorten. De fytosanitaire procedure voor de import van mango's is nog niet voltooid en we hebben monsters ingediend zodat gecheckt kan worden of het fruit aan de normen voldoet. Ik kijk er naar uit om Egyptische mango's op de Poolse markt te introduceren. Het fruit is smakelijk en zoet en de perfecte mango om van te genieten," concludeert Marawan.



Voor meer informatie:
Mohamed MarawanMazafruitTel: +48 22 354 3983Fax: +48 22 354 69 84Email: office@mazafruit.comwww.mazafruit.com



Publicatiedatum: 22-7-2016

Plaats reactie