Weinig bloemen in Oost-Europese supers

Plaats reactie
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Weinig bloemen in Oost-Europese supers

Bericht door bertvaneck » di nov 22, 2011 2:29 pm

Weinig bloemen in Oost-Europese supers
dinsdag 22 november

Uit diverse marktbezoeken aan Oost-Europese landen (Hongarije, Polen, Tsjechië, Slowakije, Slovenië, Kroatië) blijkt dat snijbloemen hier nog geen vaste plek hebben in het supermarktkanaal. De bloemist blijft voor de Oost-Europeaan het belangrijkste aankoopkanaal voor snijbloemen, met een marktaandeel tussen 60 en 85 procent.



Het aandeel van de supermarkt in de snijbloemenverkoop ligt aanzienlijk lager. In Polen bijvoorbeeld is dit 7 procent. Kamerplanten daarentegen behoren al langere tijd tot het vaste assortiment. De Poolse supermarkt wint echter wel langzaam terrein in de bloemenverkoop. Het aandeel kwam in 2009 uit op 6 procent, maar is inmiddels al geklommen naar 9 procent tot en met september 2011. Tesco, Biedronka en Lidl zijn de belangrijkste spelers in de Poolse bloemenverkoop

en dat is waar ik koop altijd mijn snij bloemen bij de lidl.pl en biedronka.pl 5qw

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Weinig bloemen in Oost-Europese supers

Bericht door pietje Bell » di nov 22, 2011 2:57 pm

Dit zal nog wel enige jaren duren,een pool koopt zijn bloemetje,meestal bij zijn of haar vast adresje,en zijn meestal bloemen voor een feest of begrafenis.Zaterdags gaan de meeste traditie getrouw naar het kerhof,graf verzorgen en nemen dan een bloemtje mee van uit de kiosk die daar bij de ingang staat,of ze kopen deze op de markt.
En de westerse boeketten,daar moet een pool nog aan wennen,en is niet tevergeten duur voor de mensen.
Voor de supermarkten is het de prijs en de kwaliteit die het hem doen,en reclame maken,en zo de mensen naar hun toetrekken.Maar hier gaat nog wel een tijdje overheen.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Weinig bloemen in Oost-Europese supers

Bericht door bertvaneck » di nov 22, 2011 3:06 pm

pietje Bell schreef:Dit zal nog wel enige jaren duren,een pool koopt zijn bloemetje,meestal bij zijn of haar vast adresje,en zijn meestal bloemen voor een feest of begrafenis.Zaterdags gaan de meeste traditie getrouw naar het kerkhof,graf verzorgen en nemen dan een bloemetje mee van uit de kiosk die daar bij de ingang staat,of ze kopen deze op de markt.
En de westerse boeketten,daar moet een pool nog aan wennen,en is niet te vergeten duur voor de mensen.
Voor de supermarkten is het de prijs en de kwaliteit die het hem doen,en reclame maken,en zo de mensen naar hun toetrekken.Maar hier gaat nog wel een tijdje overheen.
Pietje ik betaal voor mooie kleine rozen bij de lidl 8 zloty en de grote 12 en dan staan ze een week en voor planten koop ik altijd bij kaufland

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Weinig bloemen in Oost-Europese supers

Bericht door pietje Bell » di nov 22, 2011 3:13 pm

Dit is niet duur Bert,maar zitten er dan 20 in een bos,ik denk het niet.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Weinig bloemen in Oost-Europese supers

Bericht door bertvaneck » di nov 22, 2011 3:24 pm

pietje Bell schreef:Dit is niet duur Bert,maar zitten er dan 20 in een bos,ik denk het niet.
pietje ik haal altijd als ik in Polen bent 3 bosjes 2 kleine en1 grote ik zal ze eens tellen Pietje

Plaats reactie