Rapper Benjamin Fro (23) scoort in Polen

Lech
Berichten: 4945
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Rapper Benjamin Fro (23) scoort in Polen

Bericht door Lech » do nov 30, 2017 5:47 am

Rapper Benjamin Fro (23) scoort in Polen





Rapper Adam Bais (23), artiestennaam Benjamin Fro, werd aangenaam verrast met nieuws uit Polen. De Amsterdammer, die hier nog niet helemaal is doorgebroken, blijkt daar een hit te hebben.
Door: Emma van Bergeijk 29 november 2017, 16:15

"Halen ze een grap met me uit?", was de eerste reactie van Adam Bais op een mail van Pools muzieklabel Magic Records. Of ze zijn nummer The Park op de verzamelde hit-cd 'Nastaw sie na chill out. Volume 18.' mochten plaatsen, vroeg het dochterbedrijf van Universal hem. Zijn naam kwam naast bekende namen zoals Sam Smith, The xx en Foster The People te staan.

PleaSehop
En dat terwijl Bais pas net is begonnen als solo-artiest. Eerder maakte hij muziek met de band PleaSehop. In februari komt zijn tweede album uit vol 'maatschappijkritische hiphop', maar daarnaast ook gewoon vrolijke popliedjes, zoals The Park. Het is zijn best beluisterde nummer, met pakweg 60.000 luisteraars op Spotify. "Zoveel is dat niet, dus kun je nagaan hoe verrast ik was met dit nieuws."

Bais schreef het zomerse popnummer toen hij zestien was. "Alle bands waar ik in heb gespeeld wezen dit nummer af," zegt hij. "Toch heb ik het altijd bewaard, en nu is het ineens mijn meest succesvolle nummer."

Hoe het nummer in Polen terecht kwam, weet hij ook niet. Hij vermoedt dat het te maken heeft met zijn succes in Duitsland, waar zijn muziek beter wordt beluisterd dan in Nederland.

Ironisch
Echt rijk wordt Bais er nog niet van. Hij denkt misschien een paar honderd euro te kunnen verdienen met de Poolse cd. "Dat vind ik al heel wat. Ik wil vooral gewoon muziek kunnen maken."

Pools spreekt Bais nog niet, maar de hit vindt hij mooi meegenomen. "Ironisch dat niemand naar je kraait tot je een hit scoort in Polen," zegt hij lachend. Hij hoopt nu vooral nog meer te kunnen groeien, zowel binnen Nederland als in Europa. "Als mijn nieuwe album uit is zou ik graag willen touren door Duitsland en Polen."

Plaats reactie