Twee koffie en twee wuzetka's

Plaats reactie
Lech
Berichten: 4948
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Twee koffie en twee wuzetka's

Bericht door Lech » vr jan 19, 2024 6:20 am

Twee koffie en twee wuzetka's, d.w.z. de verplichte desserts van de Poolse Volksrepubliek. Zie recepten
Afbeelding
Het beroemde dessert van de Poolse Volksrepubliek - wuzetka. Je kunt het met succes thuis maken. Foto Agnieszka Krawczyk

Herinner je je de scène uit "Miś" met koffie en wuzetka? Het is tot op de dag van vandaag nog steeds grappig. Soms is het echter de moeite waard om terug te keren naar de iconische taarten en desserts die we aten in de tijd van de Poolse Volksrepubliek. Wuzetka, karpatka, meterowiec, murzynek, eska en tot slot... zoete aardappelen. Wij nodigen u uit voor een culinaire reis terug in de tijd.

Inhoud

Huisgemaakte wuzetka
Gistkoekjes "Eski"
Karpatka
Huisgemaakte aardappelkoekjes
Taart Metrowiec"
Neger taart
Serveerster: Twee koffie en twee wuzetka's... En wat nog meer?!
Ola: Waarom "twee koffie en twee wuzetka"?
Serveerster: Koffie en wuzetka zijn een must voor iedereen! Wij strijden voor de "Gouden Koekenpan"!
Teddybeer: Goed! Als u mij toestaat, is de set twee keer verplicht...

Zo zag de consumptie in cafés eruit in de cultfilm "Miś". Het is ook de moeite waard om de "sultanacrème" te onthouden die de heldinnen van "Girls to Take" aten en in tranen uitbarsten van de overdaad aan zoetheid. Wij garanderen echter dat u niet zult huilen met onze recepten en dat alle desserts perfect zullen blijken. Het zal smakelijk en nostalgisch zijn.

Huisgemaakte wuzetka

Afbeelding

Ingrediënten taart:

1/2 stokje margarine
1 kopje suiker
1 kopje melk
2 eieren
2 eetlepels cacao
2 eetlepels fruitjam
1 theelepel zuiveringszout
2 kopjes bloem

Massa:

1 stuk zachte boter
7 eetlepels poedersuiker
1 roomkaas 200 gr

Bereiding
Bereiding van het deeg - klop de eieren met suiker en voeg dan margarine en melk toe. Voeg cacao, zuiveringszout toe en voeg geleidelijk de eerder gezeefde bloem toe. Breng het deeg over naar een bakplaat bekleed met bakpapier. Bak gedurende 45 minuten op 150 graden.
Bereiding van de massa:
Klop de zachte boter op met poedersuiker. Voeg geleidelijk de kaas toe. Meng tot een gladde massa.
Snij de afgekoelde cake in de lengte door. Besmeer het onderste deel met jam en leg het voorbereide mengsel erop. Leg het tweede deel van het deeg erop. De bovenkant kan bedekt worden met chocolade:
De taart kan gedecoreerd worden met meringue of een rozet van massa (houd eerst wat apart voor decoratie).

voor al die andere recepten kijk hier https://chrzanow.naszemiasto.pl/dwie-ka ... 17-9586219

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Twee koffie en twee wuzetka's

Bericht door Plievo » vr jan 19, 2024 10:33 am

De gebakjes cultuur in Polen bevalt mij wel :D .
Als ik er ben ga ik elke dag wel ergens een koffie met wat lekkers ophalen 15qq

Plaats reactie