LOT verbiedt medewerkers het dragen van kruisen
- Wilhelmus Johannes
- Berichten: 2047
- Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm
LOT verbiedt medewerkers het dragen van kruisen
Poolse luchtvaartmaatschappij LOT verbiedt medewerkers het dragen van kruisen
13 februari 2012
De knieval van het ooit christelijk gedomineerde Europa voor de islam doet nu ook zijn intrede in het aartskatholieke Polen. De Poolse luchtvaartmaatschappij LOT onderwerpt zich uit angst voor misdaden en “onverwachte reacties” van anders gelovigen aan de “political correctness” en verbiedt medewerkers het dragen van “christelijke symbolen”.
Vanaf 1 maart 2012 is het voor vluchtbegeleiders van de Poolse luchtvaartmaatschappij LOT niet meer toegestaan om religieuze symbolen zoals kruisen of Davidssterren tijdens het werk te dragen. Een mededeling op de website van de maatschappij zegt, dat het “medewerkers niet is toegestaan om een sieraad, dat een religieus symbool laat zien, openlijk te dragen”. Voor de afgevaardigden van de oppositiepartij “Recht en Gerechtigheid” (PiS), Anna Sobecka en Jolanta Szczypínska, is de verordening een overtreding van de Poolse grondwet. “Zulke maatregelen discrimineren de katholieken op het terrein van het openbare leven en bedreigen de door de grondwet gegarandeerde fundamentele rechten. Artikel 31 van de Poolse grondwet zegt, dat een ieder verplicht is om de vrijheden en rechten van anderen te respecteren”, schreven de afgevaardigden in een brief aan het bestuur van de Poolse luchtvaartmaatschappij LOT. De voormalige Minister van Verkeer, afgevaardigde Jerzy Polaczek van de PiS, zei tegen het liberale dagblad “Gazeta Polska”: “Deze schandalige beslissing is een ingreep in de vrijheid van godsdienst.”
De woordvoerder van LOT Airlines, Leszek Chorzewski, zei, dat het verbod voor alle religieuze symbolen geldt, niet alleen voor het christelijke kruis. “De regels gelden voor alle symbolen, inclusief het dragen van een Davidsster”. Hij voegde er aan toe, dat de luchtvaartmaatschappij jaarlijks vele duizenden passagiers met verschillende geloofsrichtingen zou vervoeren en dat LOT met het verbod misdaden en “onverwachte reacties” van anders gelovigen wil vermijden. Conservatieve afgevaardigden zoals Anna Sobecka en Jolanta Szczypínska klagen echter, dat daarmee fundamentele religieuze vrijheden worden aangevallen, in naam van de “political correctness”. De afgevaardigde wijzen op eenzelfde geval in Groot-Brittannië, waarbij British Airways door de rechtbank werd gedwongen om een verbod op het dragen van religieuze symbolen door zijn personeel, in te trekken.
In het jaar 2006 werd de medewerkster van British Airways Nadia Eweida geschorst, nadat ze de door haar werkgever opgelegde kledingvoorschriften, die medewerkers ertoe verplichtte om religieuze symbolen alleen verdekt te dragen, had afgewezen. Eweida keerde in 2007 terug naar haar werk, nadat de vrouw extra ondersteuning van de toenmalige Britse minister-president Tony Blair had gekregen, die sindsdien tot het katholicisme is bekeerd. British Airways werd gedwongen om zijn interne politiek, die het openlijk dragen van religieuze symbolen tijdens het werk had verboden, te beëindigen.
http://koptisch.wordpress.com/2012/02/1 ... n-kreuzen/
http://www.thenews.pl/1/9/Artykul/86006 ... -the-cross
13 februari 2012
De knieval van het ooit christelijk gedomineerde Europa voor de islam doet nu ook zijn intrede in het aartskatholieke Polen. De Poolse luchtvaartmaatschappij LOT onderwerpt zich uit angst voor misdaden en “onverwachte reacties” van anders gelovigen aan de “political correctness” en verbiedt medewerkers het dragen van “christelijke symbolen”.
Vanaf 1 maart 2012 is het voor vluchtbegeleiders van de Poolse luchtvaartmaatschappij LOT niet meer toegestaan om religieuze symbolen zoals kruisen of Davidssterren tijdens het werk te dragen. Een mededeling op de website van de maatschappij zegt, dat het “medewerkers niet is toegestaan om een sieraad, dat een religieus symbool laat zien, openlijk te dragen”. Voor de afgevaardigden van de oppositiepartij “Recht en Gerechtigheid” (PiS), Anna Sobecka en Jolanta Szczypínska, is de verordening een overtreding van de Poolse grondwet. “Zulke maatregelen discrimineren de katholieken op het terrein van het openbare leven en bedreigen de door de grondwet gegarandeerde fundamentele rechten. Artikel 31 van de Poolse grondwet zegt, dat een ieder verplicht is om de vrijheden en rechten van anderen te respecteren”, schreven de afgevaardigden in een brief aan het bestuur van de Poolse luchtvaartmaatschappij LOT. De voormalige Minister van Verkeer, afgevaardigde Jerzy Polaczek van de PiS, zei tegen het liberale dagblad “Gazeta Polska”: “Deze schandalige beslissing is een ingreep in de vrijheid van godsdienst.”
De woordvoerder van LOT Airlines, Leszek Chorzewski, zei, dat het verbod voor alle religieuze symbolen geldt, niet alleen voor het christelijke kruis. “De regels gelden voor alle symbolen, inclusief het dragen van een Davidsster”. Hij voegde er aan toe, dat de luchtvaartmaatschappij jaarlijks vele duizenden passagiers met verschillende geloofsrichtingen zou vervoeren en dat LOT met het verbod misdaden en “onverwachte reacties” van anders gelovigen wil vermijden. Conservatieve afgevaardigden zoals Anna Sobecka en Jolanta Szczypínska klagen echter, dat daarmee fundamentele religieuze vrijheden worden aangevallen, in naam van de “political correctness”. De afgevaardigde wijzen op eenzelfde geval in Groot-Brittannië, waarbij British Airways door de rechtbank werd gedwongen om een verbod op het dragen van religieuze symbolen door zijn personeel, in te trekken.
In het jaar 2006 werd de medewerkster van British Airways Nadia Eweida geschorst, nadat ze de door haar werkgever opgelegde kledingvoorschriften, die medewerkers ertoe verplichtte om religieuze symbolen alleen verdekt te dragen, had afgewezen. Eweida keerde in 2007 terug naar haar werk, nadat de vrouw extra ondersteuning van de toenmalige Britse minister-president Tony Blair had gekregen, die sindsdien tot het katholicisme is bekeerd. British Airways werd gedwongen om zijn interne politiek, die het openlijk dragen van religieuze symbolen tijdens het werk had verboden, te beëindigen.
http://koptisch.wordpress.com/2012/02/1 ... n-kreuzen/
http://www.thenews.pl/1/9/Artykul/86006 ... -the-cross
- Wilhelmus Johannes
- Berichten: 2047
- Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm
Re: LOT verbiedt medewerkers het dragen van kruisen
Een volk dat voor de koran zwicht,
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.
Arme Polen,nauwelijks 25 jaar onder het juk vandaan en nu alweer zuchten onder een volgend juk.
Dit besluit was overigens al VOOR de verkiezingen genomen,maar men( Tusk en consorten) dorst er toen niet mee te komen,het pluche zit veel te lekker.
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.
Arme Polen,nauwelijks 25 jaar onder het juk vandaan en nu alweer zuchten onder een volgend juk.
Dit besluit was overigens al VOOR de verkiezingen genomen,maar men( Tusk en consorten) dorst er toen niet mee te komen,het pluche zit veel te lekker.
- Wilhelmus Johannes
- Berichten: 2047
- Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm
Re: LOT verbiedt medewerkers het dragen van kruisen
Ik zie het al,GEEN reactie`s van DE Polenliefhebbers,waarschijnlijk vinden jullie het prima,dat de Polen een deel van hun identiteit en hun eigenwaarde moeten inleveren om aan de eisen van de achterlijke Pedofiel te moeten voldoen.
In Polen is juist een heftige discussie bezig om homofilie te accepteren,als dit ook in Polen een geaccepteerd feit is,komt de religie van de vrede om de hoek kijken en zal ze wel even vertellen dat homo`s met hun hoofd naar beneden van de hoogste toren dienen te worden gegooid.
Wat een mentaliteit.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
In Polen is juist een heftige discussie bezig om homofilie te accepteren,als dit ook in Polen een geaccepteerd feit is,komt de religie van de vrede om de hoek kijken en zal ze wel even vertellen dat homo`s met hun hoofd naar beneden van de hoogste toren dienen te worden gegooid.
Wat een mentaliteit.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
- Wilhelmus Johannes
- Berichten: 2047
- Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm
Re: LOT verbiedt medewerkers het dragen van kruisen
Dames - Heren even een misverstand oplossen naar aanleiding van een PM van Plievo.
Wat een mentaliteit.
Deze zin heeft geen betrekking op één van U,maar op de landverraders die deze regeling hebben uitgevaardigd.
![bedankt 7qq](./images/smilies/c017.gif)
Wat een mentaliteit.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![sorry 9qq](./images/smilies/c023.gif)
![bedankt 7qq](./images/smilies/c017.gif)
Re: LOT verbiedt medewerkers het dragen van kruisen
Ik dacht dat LOT vvoor 51 procent in handen was van Montenogro of iets dergelijks.
en dat Turkije Lot wilover nemen, google maar eens.
Thomasz
en dat Turkije Lot wilover nemen, google maar eens.
Thomasz
Laatst gewijzigd door Thomasz op di feb 14, 2012 8:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 768
- Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm
Re: LOT verbiedt medewerkers het dragen van kruisen
Heb je nu (terecht of niet) kritiek op de starre houding van de katholieke kerk ten aanzien van zaken als homofilie, gemeenschap buiten het huwelijk, gebruik van anticonceptie en abortus? Die indruk krijg ik. Dus best een leuke reactie als ik het zo bezie.
Re: LOT verbiedt medewerkers het dragen van kruisen
22 January 2012 / TODAY'S ZAMAN, İSTANBUL
Turkey's national flag carrier, Turkish Airlines (THY), has accelerated studies to eventually acquire Poland's troubled carrier LOT Polish Airlines following an earlier request from the Polish government to this end, THY Chairman Hamdi Topçu told a program on television on Saturday.
Topçu said he met with Polish Economy Minister Waldemar Pawlak in December to discuss the privatization of LOT. “The minister asked us if we would like to acquire the carrier,” he said. Topçu said they plan to meet with Polish officials shortly to evaluate the sale. “Following our studies in the market we have finally decided LOT would be a profitable option. … We hope this will be a win-win operation to benefit both sides,” he asserted. Polish sources had earlier voiced concern that the new investors should be able to guarantee jobs for current employees at LOT as well as develop the carrier itself.
THY also released a written statement to the Public Disclosure Forum (KAP) on Saturday, saying the company has commenced market research to evaluate the sale process for LOT. One of the oldest carriers, established in 1929, LOT's privatization first came to the agenda in 2008, when the company suffered a $262 million loss, slithering to the verge of bankruptcy. Financial troubles pushed the company to take further austerity measures, and they cut 400 jobs in 2010.
The Polish government in May of last year said the carrier's privatization would be finalized within the next 12 months, meaning that the privatization should be completed in mid 2012. Polish officials have also stressed LOT's privatization was the only chance to maintain its existence in the market. Earlier reports on LOT's privatization have speculated Air France and Air China were also interested in acquiring the Polish carrier. LOT currently has 36 aircraft in its fleet.
THY has been associated with separate acquisitions outside Turkey in the past, including Serbia's JAT Airways in 2010. The carrier currently holds a 49 percent stake in Bosnia and Herzegovina's BH Airlines, its only partnership thus far with a foreign carrier. The most recent such claim was aired by the Czech press on Saturday, saying that THY planned to acquire Czech Airlines. THY rejected the claims, however, adding that they were “open to evaluate new opportunities in foreign markets.” Etihad Airways, Qatar Airways and Emirates were also reported among the non-EU investors interested in the Prague-based carrier.
Turkey's national flag carrier, Turkish Airlines (THY), has accelerated studies to eventually acquire Poland's troubled carrier LOT Polish Airlines following an earlier request from the Polish government to this end, THY Chairman Hamdi Topçu told a program on television on Saturday.
Topçu said he met with Polish Economy Minister Waldemar Pawlak in December to discuss the privatization of LOT. “The minister asked us if we would like to acquire the carrier,” he said. Topçu said they plan to meet with Polish officials shortly to evaluate the sale. “Following our studies in the market we have finally decided LOT would be a profitable option. … We hope this will be a win-win operation to benefit both sides,” he asserted. Polish sources had earlier voiced concern that the new investors should be able to guarantee jobs for current employees at LOT as well as develop the carrier itself.
THY also released a written statement to the Public Disclosure Forum (KAP) on Saturday, saying the company has commenced market research to evaluate the sale process for LOT. One of the oldest carriers, established in 1929, LOT's privatization first came to the agenda in 2008, when the company suffered a $262 million loss, slithering to the verge of bankruptcy. Financial troubles pushed the company to take further austerity measures, and they cut 400 jobs in 2010.
The Polish government in May of last year said the carrier's privatization would be finalized within the next 12 months, meaning that the privatization should be completed in mid 2012. Polish officials have also stressed LOT's privatization was the only chance to maintain its existence in the market. Earlier reports on LOT's privatization have speculated Air France and Air China were also interested in acquiring the Polish carrier. LOT currently has 36 aircraft in its fleet.
THY has been associated with separate acquisitions outside Turkey in the past, including Serbia's JAT Airways in 2010. The carrier currently holds a 49 percent stake in Bosnia and Herzegovina's BH Airlines, its only partnership thus far with a foreign carrier. The most recent such claim was aired by the Czech press on Saturday, saying that THY planned to acquire Czech Airlines. THY rejected the claims, however, adding that they were “open to evaluate new opportunities in foreign markets.” Etihad Airways, Qatar Airways and Emirates were also reported among the non-EU investors interested in the Prague-based carrier.
- Wilhelmus Johannes
- Berichten: 2047
- Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm
Re: LOT verbiedt medewerkers het dragen van kruisen
Przyrodnik schreef:Heb je nu (terecht of niet) kritiek op de starre houding van de katholieke kerk ten aanzien van zaken als homofilie, gemeenschap buiten het huwelijk, gebruik van anticonceptie en abortus? Die indruk krijg ik. Dus best een leuke reactie als ik het zo bezie.
Frank ik denk dat de RK kerk t.z.t ook over de streep getrokken wordt om homofilie te accepteren(duurt waarschijnlijk nog wel even) wanneer de meerderheid in Polen dit ook accepteert,maar de Polen moeten het wel op de agenda houden.
Momenteel heb ik inderdaad problemen met hun starre houding.
Re: LOT verbiedt medewerkers het dragen van kruisen
Hier komt de islamietiese aap weer eens uit de mouw: Lot komt in handen van moslims en daarom worden de kruisjes verboden. Wie is er nu tolerant en wie niet. Het heeft wel wat, zo'n kruisje van zilver of goud om de nek. Bovendien heeft de christendemocratie de grootste vooruitgang in de wereld mogelijk gemaakt. Raar eigenlijk dat de RK kerk tegen homo's is, ze zijn zelf allemaal homo. vr.gr. kees.
Re: LOT verbiedt medewerkers het dragen van kruisen
kees schreef:Het heeft wel wat, zo'n kruisje van zilver of goud om de nek.
Wat heeft dat kruisje dan? In openbare functies moet je niets tonen, gewoon neutraal zijn.
Dan provoceer je niet en is er niets aan de hand. Geldt voor alle geloven en voor alle organisaties. Dus ik begrijp LOT wel.