Polen bouwt aan zeekust zijn eerste kerncentrale

Informatie over de Poolse politiek mag hier geplaatst worden.
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Polen bouwt aan zeekust zijn eerste kerncentrale

Bericht door bertvaneck » di sep 25, 2012 10:50 am

wat ben ik blij dat de Nederlander wijzer is geworden op 12 september en de club van groenlinks heeft weg ge vaagt nog een keer verkiezing en we zijn van ze af 5qw 6qq 7qq

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Polen bouwt aan zeekust zijn eerste kerncentrale

Bericht door Wilhelmus Johannes » di sep 25, 2012 11:46 am

Dat maakte inderdaad mijn hele avond goed. 5qw

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Polen bouwt aan zeekust zijn eerste kerncentrale

Bericht door Przyrodnik » di sep 25, 2012 12:41 pm

Ach, leuk, maar totaal niet relevant. Het totaal aantal TK-zetels van partijen die niet voor nucleaire stroom zijn is interessanter en nauwelijks veranderd.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Polen bouwt aan zeekust zijn eerste kerncentrale

Bericht door bertvaneck » di sep 25, 2012 1:08 pm

Ik weet dat het zeer doet dat men de club heeft weg ge vaagd dat begrijp ik 5qw 6qq maar ben er wel blij mee 6qq

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Polen bouwt aan zeekust zijn eerste kerncentrale

Bericht door Przyrodnik » di sep 25, 2012 1:11 pm

Bij de TK-verkiezingen 2010 waren 4 partijen voorstander van kernenergie (bron: verkiezingsprogramma's) met gezamenlijk 78 zetels.

Na de laatste verkiezingen hebben de duidelijke voorstanders van kernenergie nog 59 zetels over (3 partijen). Het CDA is niet langer een duidelijke voorstander. Volgens hun verkiezingsprogramma willen zij dat Nederland halverwege deze eeuw geen eigen kerncentrales meer heeft.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Polen bouwt aan zeekust zijn eerste kerncentrale

Bericht door Przyrodnik » di sep 25, 2012 1:13 pm

Wat Bert zegt dat klopt niet. Ten eerste heeft de trouwe GL-kern gewoon GL gestemd, dus volgende keer ook. Ten tweede waren er ook goede redenen om een andere partij te stemmen die nooit voorstander van kernstroom wordt.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Polen bouwt aan zeekust zijn eerste kerncentrale

Bericht door Przyrodnik » di sep 25, 2012 1:14 pm

De opwekking van stroom uit bruinkool is in de afgelopen 40 jaar veel efficienter geworden.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Polen bouwt aan zeekust zijn eerste kerncentrale

Bericht door Wilhelmus Johannes » di sep 25, 2012 1:28 pm

Przyrodnik schreef:Wat Bert zegt dat klopt niet. Ten eerste heeft de trouwe GL-kern gewoon GL gestemd, dus volgende keer ook. Ten tweede waren er ook goede redenen om een andere partij te stemmen die nooit voorstander van kernstroom wordt.


Dan doen we bij de (S)Linkse rakkers voorlopig het licht maar uit,lijkt mij een prima oplossing. 10qq 1qq

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Polen bouwt aan zeekust zijn eerste kerncentrale

Bericht door Przyrodnik » di sep 25, 2012 1:42 pm

Wat WJ zegt klopt niet. Wij zijn namelijk in de meerderheid :lol:

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Polen bouwt aan zeekust zijn eerste kerncentrale

Bericht door Wilhelmus Johannes » di sep 25, 2012 3:50 pm

Przyrodnik schreef:Wat WJ zegt klopt niet. Wij zijn namelijk in de meerderheid :lol:


Dan gaat voor die meerderheid al langzaam het licht uit.

Verlichting snelwegen in de nacht gedoofd.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1299 ... uit__.html

kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Re: Polen bouwt aan zeekust zijn eerste kerncentrale

Bericht door kees » do sep 27, 2012 7:06 pm

Wie zijn dan:wij. Zijn dat mensen die weinig belasting betalen, die dus het minste bijdragen aan de maatschappij? En zijn dat degenen die op politieke partijen stemmen die dat geld af willen pakken van degenen die wel hard werken? Zoiets zal het wel zijn.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Polen bouwt aan zeekust zijn eerste kerncentrale

Bericht door bertvaneck » do sep 27, 2012 7:11 pm

wie het weet mag het zeggen Kees 5qw

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Polen bouwt aan zeekust zijn eerste kerncentrale

Bericht door Przyrodnik » do sep 27, 2012 7:42 pm

Het is duidelijk dat kees het niet weet.

Kijk bijvoorbeeld naar mijn bloedeigen zuster. Werkt in de zorg, geen hoog inkomen. Maar maatschappelijk nut: zeer hoog. En onder de topinkomens heb je onder andere veelverdieners van wie de maatschappelijke waarde duidelijk lager is. Maar het is geen vastomlijnd begrip, daar kan ieder een eigen of andere invulling aan geven op basis van de waarde die je zelf geeft aan een bepaalde prestatie. Geld is geld, graaien is verheven tot kunst want de markt is vrij en we hebben binnen marges de vrijheid om zelf te beschikken over onze beslissingen. Maar ook de waarde van geld is subjectief, per persoon anders, zoals arbeidsmoraal dat is, of de waarde van authenciteit, de betekenis van het leven, het stramien waaraan we ons leefpatroon en onze gewoontes in zetten.

De meerderheid wil in dit geval zeggen dat de meerderheid van de in de Tweede Kamer vertegenwoordigde politici geen voorstander van kernenergie zijn. De minderheid zijn de voorstanders ervan. En zijn dat allemaal van die harde werkers? De PVV is meer een partij voor ontevredenen en verder niets, maar dat is mijn mening. En al verdienen voorstanders van kernenergie meer, of het zo is, ik weet het niet en het interesseert mij ook niet. Want dat is geen belangrijke vraag in het voor of tegen zijn, of er geen mening over hebben, dat laatste is in dit thema niet mijn ding.

Feit is dat "jullie" nu geen meerderheid meer zijn.

Aan de verkiezingsprogramma's van 2012 vergeleken met 2010 is te zien dat bijna alle partijen hun kernenergiestandpunt hebben verscherpt. Dat is geen toeval, maar een direct gevolg van Fukushima.

Plaats reactie