Ministerie van Justitie onderzocht op 'verdachte' eigendom d

Informatie over de Poolse politiek mag hier geplaatst worden.
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Ministerie van Justitie onderzocht op 'verdachte' eigendom d

Bericht door bertvaneck » za feb 09, 2013 4:58 pm

Ministerie van Justitie onderzocht op 'verdachte' eigendom deal




08.02.2013 14:07

Centraal Anti-Corruption Poolse Bureau (CBA) onderzoekt of er onregelmatigheden opgetreden in de aankoop van de ministerie van Justitie van onroerend goed in Gdansk.







Documenten zijn afkomstig uit het ministerie van CBA officieren op donderdag over de huidige hoofdkwartier van de Gdansk regionale rechtbank.

Het ministerie begon het huren van de woning van een projectontwikkelaar in 2009, voordat ze uiteindelijk de aankoop van het gebouw in mei 2012 voor 157 miljoen zloty (37,7 miljoen euro).

Minister van Justitie Jaroslaw Gowin, die werd benoemd in november 2011, heeft gezegd dat hij vroeg het ministerie van Binnenlandse Zaken om in te grijpen in de materie.

"Ik zou dit niet hebben gedaan indien bepaalde feiten niet had gewekt mijn vermoeden," vertelde hij de TVN24 nieuwszender.

"Ik heb vele malen in het verleden gezegd dat veel van de gebeurtenissen rond de huren en vervolgens de aankoop van het gebouw wekte mijn vermoedens," Gowin toegevoegd.

Verschillende groepen gelobbyd voor de ultieme aankoop van het Gdansk gebouw, met inbegrip van de lokale parlementsleden van de Civic Platform partij (de huidige senior coalitiepartner waartoe Gowin behoort), en de plaatselijke justitiële autoriteiten. (nh)


Tags: CBA , gdansk , ministerie van Justitie

Plaats reactie