Kamer pakt Poolse automobilist aan

Info uit de Poolse kranten, t.v., etc. kan hier geplaatst worden.
Plaats reactie
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Kamer pakt Poolse automobilist aan

Bericht door bertvaneck » wo nov 30, 2011 3:33 pm

Kamer pakt Poolse automobilist aan
Nederland • Geschreven door Novum op 29-11-2011 @ 17:03


De Tweede Kamer wil automobilisten die rondrijden in een auto met buitenlands kenteken aanpakken. Het parlement nam dinsdag een aantal moties aan die het innen van boetes en belasting moet verbeteren bij deze veelal Poolse chauffeurs.

Polen en werknemers uit andere voormalige Oostbloklanden verblijven voor hun werk vaak langere tijd in Nederland. Dan moeten zij dus ook wegenbelasting betalen, vindt de Kamer. Nu zijn de eigenaren van deze voertuigen niet te achterhalen.

De regering moet binnen drie maanden plannen ontwikkelen om te kunnen controleren of er belasting is betaald voor auto's met een buitenlandse nummerplaat, bijvoorbeeld door automatische nummerplaatherkenning. Om het innen van boetes en wegenbelasting te verbeteren, moet de regering ervoor zorgen dat de buitenlandse kentekens worden opgenomen in het Nederlandse kentekenregister.

De Kamer wil verder dat de regering actie onderneemt om fraude met geïmporteerde auto's tegen te gaan

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Kamer pakt Poolse automobilist aan

Bericht door Wilhelmus Johannes » wo nov 30, 2011 3:42 pm

Moet jij al die maanden dat je in Polen bent ook betalen Bert?

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Kamer pakt Poolse automobilist aan

Bericht door bertvaneck » wo nov 30, 2011 4:08 pm

Hans ik begrijp dat hele verhaal niet er is per wet geregeld dat iemand niet langer dan 6 maanden achter een mag rijden met zijn auto hier dan moet je hem in voeren laten keuren een nederlands kenteken en belasting betalen en dat vind ik heel normaal nou dat is hier anders in auto pestend nederland en in Polen gelden andere regels welk ik niet precies weet 6qq

Lech
Berichten: 5002
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Kamer pakt Poolse automobilist aan

Bericht door Lech » wo nov 30, 2011 9:24 pm

En hoe doen ze dat met al die Hollanders die net ove de grens wonen maar hier werken. Moeten die ook onder deze regeling vallen?

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Kamer pakt Poolse automobilist aan

Bericht door bertvaneck » wo nov 30, 2011 9:28 pm

ik denkt het niet die gaan elke dag weer terug naar Duitsland naar hun huis wat met de polen anders is die hebben hier een huis gehuurt en gaan niet terug naar Polen elke dag

Lech
Berichten: 5002
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Kamer pakt Poolse automobilist aan

Bericht door Lech » wo nov 30, 2011 9:30 pm

Maar veel Polen werken hier een paar maanden en zijn dan weer maandenlang afwezig.
Die Hollanders zijn hier elke dag van het jaar over het asfalt aan het crossen..

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Kamer pakt Poolse automobilist aan

Bericht door bertvaneck » wo nov 30, 2011 9:38 pm

waarom is hier bpm en meer extra belastingen om auto rijden zo duur te maken en in Duitsland en Polen niet mijn auto is in Polen 12500 euro goedkoper als hier als ik jong was dan had ik ook mij biezen gepakt en had een prachthuis laten bouwen over de grens

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Kamer pakt Poolse automobilist aan

Bericht door pietje Bell » do dec 01, 2011 5:20 pm

Ik denk dat er weer een paar dingen door elkaar gehaald worden.
Het is een goed recht als een pool een verkeers overtreding begaat,dat hij hier voor betaalt.
Als je hier ingeschreven staat als pool,dus een adres hebt,wil nog niet zeggen dat de auto[pools kenteken]ook van deze pool is,kan wel van zijn moeder,broer e.d zijn.Hoe willen ze deze wegen belasting laten betalen.
Een pool mag hier net zo als een nederlander in polen 6 maanden verblijven.In polen hoort een nederlander een vignet tekopen,voor gebruik van wegen.Voor al het andere ,dit zit verweven in de diesel of benzine.
Er zijn natuurlijk ook nederlanders die stiekem in een poolse auto rijden,en dan ook op een andere naam.
Dit hoort ook aan gepakt teworden.En fraude met geimporteerde autos zal er altijd blijven,deze goedkoop in polen kopen,en in nederland een van het zelfde merk en kleur omkatten,als deze hier in elkaar gereden is.Geen haan die er naar kraait.Mits de auto niet in verzekerings handen is.Dan wordt het moeilijker.Maar met een eenzijdig ongeval,mits geen melding geen probleem.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Kamer pakt Poolse automobilist aan

Bericht door bertvaneck » do dec 01, 2011 5:28 pm

.In polen hoort een nederlander een vignet tekopen pietje dit is voor mij nieuw had daar nog nooit van gehoort is dat al lang ????

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Kamer pakt Poolse automobilist aan

Bericht door pietje Bell » do dec 01, 2011 5:39 pm

Ja Bert al vanaf 2004 ongeveer,ik kocht er altijd een voor de vrachtwagen op de poolse terminaal.
Op het vignet stond dan een vrachtwagen,met diverse aantal assen afgebeeld,en je moest dan betalen voor het model waar jouw auto mee overeen kwam.
En er stond een bus op,een personen bus,een normale auto,en een auto met een aanhanger.
De politie contoleerde er nooit op,alleen de douane,het vignet moest bij je papieren zitten.
Ik zelf koop nooit zo'''n ding,en de politie vraagt er ook nooit om.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Kamer pakt Poolse automobilist aan

Bericht door Wilhelmus Johannes » do dec 01, 2011 5:50 pm

Nooit van gehoord,zal er volgende keer meteen maar één kopen. zz1

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Kamer pakt Poolse automobilist aan

Bericht door pietje Bell » do dec 01, 2011 5:52 pm

Bert het vignet tijdperk is voor bij, het zijn nu tol tarieven geworden.
verkeersinfo/europa/toltarieven

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Kamer pakt Poolse automobilist aan

Bericht door bertvaneck » do dec 01, 2011 5:58 pm

bedankt Pietje voor de informatie wij gaan fijn zaterdag naar Polska voor 7 weken zz5 6qq

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Kamer pakt Poolse automobilist aan

Bericht door Wilhelmus Johannes » do dec 01, 2011 6:03 pm

voor 7 weken


Wie geeft de plantjes dan water. 5qw

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Kamer pakt Poolse automobilist aan

Bericht door bertvaneck » do dec 01, 2011 6:14 pm

Wilhelmus Johannes schreef:
voor 7 weken


Wie geeft de plantjes dan water. 5qw
onze buurman en die krijg bij terug komst een paar flesjes wodka 6qq 6qq

Plaats reactie