Bisschop ageert tegen jurylid The Voice Of Poland

Info uit de Poolse kranten, t.v., etc. kan hier geplaatst worden.
Plaats reactie
Plievo
Berichten: 2949
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Bisschop ageert tegen jurylid The Voice Of Poland

Bericht door Plievo » wo sep 07, 2011 3:09 pm

Bisschop ageert tegen jurylid The Voice Of Poland
Laatste update: 7 september 2011 15:42 info .

AMSTERDAM – Een Poolse bisschop heeft zijn bezwaren geuit jegens één van de juryleden van de talentenjacht The Voice Of Poland. De geestelijke heeft problemen met jurylid Adam ‘Nergal’ Darski, zanger van de Poolse deathmetalband Behemoth.
Dat meldt muzieksite Metal Hammer.

In een statement noemt bisschop Wieslaw Mering de Behemeoth-zanger “een godslastereraar, satanist en liefhebber van de belichaming van het kwaad”. Mering roept zijn volgers op “de moed” te verzamelen om “de rechten van God te verdedigen”.

Adam Darski werd vorig jaar behandeld tegen leukemie, waardoor Behemoth zijn uitgebreide wereldtournee moest afgelasten. De band heeft plannen om in 2012 een nieuw album uit te brengen
http://www.nu.nl/muziek/2609529/bisscho ... oland.html

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Bisschop ageert tegen jurylid The Voice Of Poland

Bericht door Wilhelmus Johannes » wo sep 07, 2011 8:38 pm

Nu kunnen dat soort bands in Polen ook behoorlijk uit de band springen,2 jaar geleden waren wij met oud en nieuw in Krosno,daar speelde ook zo`n soort band op de Rynek,voor mij hoeft dat soort "amusement" niet zo nodig,was dan ook blij dat we naar huis gingen.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Bisschop ageert tegen jurylid The Voice Of Poland

Bericht door bertvaneck » zo sep 11, 2011 2:10 pm

wij zijn ook altijd met oud en nieuw in Polen en gaan tegen woordig veel naar een silvester feest wat erg gezellig is samen met mijn schoon familie 2qq en ben ik de bob samen met onze zoon

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Bisschop ageert tegen jurylid The Voice Of Poland

Bericht door Stamgast » zo sep 11, 2011 3:01 pm

Het jurylid beroept zich in zijn uitingen op vrijheid van meningsuiting. Hij roept over het geloof wat hij wil. Is dat gepast?
De bisschop heeft daar problemen mee. Ik begrijp de bisschop wel.

Heavy Metal tegen Heavy "catholic" faith.

Plaats reactie