4 doden en meer dan 20 gewonden bij explosie in Polen

Info uit de Poolse kranten, t.v., etc. kan hier geplaatst worden.
Plaats reactie
Lech
Berichten: 4945
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

4 doden en meer dan 20 gewonden bij explosie in Polen

Bericht door Lech » zo mar 04, 2018 6:38 pm

4 doden en meer dan 20 gewonden bij explosie in Polen
Afbeelding
Bij een explosie in het Poolse Poznan zijn minstens vier mensen om het leven gekomen. Het gebouw stortte grotendeels in en bewoners kwamen vast te zitten onder de brokstukken.

In het woongebouw in het West-Poolse Poznan woonden 40 mensen in 18 appartementen. Door de explosie zondagochtend stortten drie van de vier verdiepingen in. Er raakten zeker 20 mensen gewond, zo meldt het Poolse persbureau PAP. Ze zijn overgebracht naar verschillende ziekenhuizen in en rondom Poznan.
Afbeelding
De brandweer haalde de lichamen van minstens vier bewoners levenloos van onder de brokstukken. De gemeente heeft onderdak geregeld voor gedupeerde bewoners in een nabij gelegen hotel.

Volgens de regionale gouverneur Zbigniew Hoffman was het nog te vroeg om iets te zeggen over de oorzaak van de ontploffing. Een gasexplosie is volgens hem een van de mogelijkheden.
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Lech
Berichten: 4945
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: 4 doden en meer dan 20 gewonden bij explosie in Polen

Bericht door Lech » ma mar 05, 2018 6:05 am

Wat ik tot nu toe lees is dat men meer en meer aan een gasexplosie denkt. Nergens kom ik tegen dat het eventueel een zelfmoordaanslag zou kunnen zijn.

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: 4 doden en meer dan 20 gewonden bij explosie in Polen

Bericht door Plievo » ma mar 05, 2018 7:30 pm

Poolse politie: gasexplosie in flat Poznan was om moord te verhullenVANDAAG, 17:19

De gasexplosie van gisteren in een flat in Poznan is volgens de Poolse politie vrijwel zeker met opzet veroorzaakt om een moord te verhullen. Na de explosie zijn in het puin de lichamen gevonden van drie vrouwen en twee mannen. Door het instorten van de flat raakten 21 mensen gewond.

"We zijn er voor bijna 100 procent van overtuigd dat een vrouw om het leven is gebracht en dat de dader de boel in de lucht heeft laten vliegen om sporen uit te wissen", zei iemand van een recherche tegen het Poolse persbureau PAP.

Door de enorme ontploffing stortten drie van de vier verdiepingen van het gebouw gisterochtend in. Gisteren werden al vier lichamen gevonden en vandaag een vijfde, vermoedelijk van de vrouw die volgens de rechercheur al eerder was vermoord.

Verdachte

De politieleiding en het Openbaar Ministerie willen er officieel niets over kwijt, ook niet over de vraag of er een verdachte in beeld is van de moord en van het veroorzaken van de gasexplosie.

In de flat met achttien appartementen woonden veertig mensen.

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: 4 doden en meer dan 20 gewonden bij explosie in Polen

Bericht door Plievo » wo mar 07, 2018 10:54 am

Info die ik net ontving :




Dat ramp met de flat in Polen was in de wijk Gorna Wilda, iets van Stary Browar af.
De dader heeft zijn vrouw eerst onthoofd, zij wilde van haar scheiden. Zijn zoontje heeft hij eerder in verkeersongeluk geprobeerd  te vermoorden. Op het moment van het drama was vriendin van zijn vrouw ook in huis.  De vriendin heeft dit niet overleefd. De zoon wel. De dader leeft ook, is voor 50% verbrand en ligt in het ziekenhuis onder strenge bewaking aan Kurlandzka.

Lech
Berichten: 4945
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: 4 doden en meer dan 20 gewonden bij explosie in Polen

Bericht door Lech » do mar 08, 2018 5:59 am

Ik hoop dat hij nog lang veel pijn heeft van die brandwonden.
Welke straf kan je zo iemand nog geven die passend is?

ron
Berichten: 732
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: 4 doden en meer dan 20 gewonden bij explosie in Polen

Bericht door ron » do mar 08, 2018 2:19 pm

Lech schreef:Welke straf kan je zo iemand nog geven die passend is?


Daar boven weet Hij het antwoord, die man zet zelf Zijn wetten in werking.

Lech
Berichten: 4945
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: 4 doden en meer dan 20 gewonden bij explosie in Polen

Bericht door Lech » vr mar 09, 2018 5:52 am

Ik hoop het Ron, alhoewel deze van mij ook naar beneden mag, het hellevuur is wel passend.

Plaats reactie