Sterke wind en sneeuw raakt Polen

Info uit de Poolse kranten, t.v., etc. kan hier geplaatst worden.
Plaats reactie
Lech
Berichten: 4944
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Sterke wind en sneeuw raakt Polen

Bericht door Lech » vr jan 04, 2019 6:13 am

Sterke wind en sneeuw raakt Polen
03.01.2019 12:11
Brandweerlieden werden meer dan 800 keer opgeroepen na harde wind en zware sneeuwval in delen van Polen op woensdag, heeft een woordvoerder gezegd.
Afbeelding
Foto: PAP / Darek Delmanowicz Foto: PAP / Darek Delmanowicz

Hoge winden gooiden de noordelijke regio's van het land in de lucht, terwijl sneeuw in het zuiden van Polen verlamd werd, zei Paweł Frątczak, een woordvoerder van de staatsbrandweer, op donderdagochtend.

Brandweerlieden werden beziggehouden met het verwijderen van omgevallen bomen en het beveiligen van gebouwen tegen overstromingen te midden van stijgende waterstanden in sommige gebieden in het noorden van het land.

Zo'n 1.600 gezinnen waren op een gegeven moment zonder elektriciteit achter gebleven nadat hevige windvlagen bomen omver hadden gewaaid en de stroomtoevoer werd verstoord, meldde het Poolse persbureau van de Poolse omroep IAR, met vermelding van Anna Adamkiewicz van het Government Center for Security.

Er werden geen verwondingen gerapporteerd.

Ondertussen hebben reddingswerkers lawinewaarschuwingen opgevoerd voor de zuidelijke Tatra-bergen in Polen.

http://thenews.pl/1/9/Artykul/399731,St ... -of-Poland

ron
Berichten: 732
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Sterke wind en sneeuw raakt Polen

Bericht door ron » za jan 05, 2019 8:59 am

Ik heb een paar dagen geleden in allerijl een noodstroomaggregaat gekocht om m'n koetjes door te kunnen blijven melken bij stroomuitval.
De tijd dat ik koeien molk zonder de aanwezigheid van een noodstroomaggregaat was eigenlijk een beetje hetzelfde als spelen met vuur :oops: Gelukkig is onverwacht stroomuitval voor langere tijd de laatste jaren niet voorgekomen.

Lech
Berichten: 4944
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Sterke wind en sneeuw raakt Polen

Bericht door Lech » ma jan 07, 2019 6:36 am

Er zijn genoeg boeren die een "kick" van een koe hebben gekregen tijdens het melken :roll:
Ik ken een boer de vergat zijn handen op te warmen voordat hij de uier pakte, zijn bovenarm kreeg alle kleuren van de regenboog door de schop van zijn koe.

ron
Berichten: 732
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Sterke wind en sneeuw raakt Polen

Bericht door ron » ma jan 07, 2019 7:10 pm

Even voor de duidelijkheid, je denkt toch niet dat ik met de hand melk? :)

Lech
Berichten: 4944
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Sterke wind en sneeuw raakt Polen

Bericht door Lech » di jan 08, 2019 6:04 am

ron schreef:Even voor de duidelijkheid, je denkt toch niet dat ik met de hand melk? :)

In geval van stroomstoring nam ik aan van wel.
Ik geef toe dat ik ook niet weet hoeveel koeien jij hebt :oops:

ron
Berichten: 732
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Sterke wind en sneeuw raakt Polen

Bericht door ron » di jan 08, 2019 8:34 pm

Ik heb er momenteel 120. Zelfs als het er 5 zouden zijn bijna onmogelijk om met de hand te toen, gewoonweg omdat je handspieren er niet op geoefend zijn. Mensen die elke dag met de hand melken, ja, die zijn getraind. Handmelken vergt training, techniek en natuurlijk lange spenen :) (terwijl door de fokkerij soms spenen als kleine knopjes zijn ontstaan).

Plaats reactie