Verkeersboetes verdubbelen in Polen

Info uit de Poolse kranten, t.v., etc. kan hier geplaatst worden.
Plaats reactie
Lech
Berichten: 4955
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Verkeersboetes verdubbelen in Polen

Bericht door Lech » do apr 21, 2022 5:08 am

Verkeersboetes verdubbelen in Polen
Afbeelding
n het eerste kwartaal van 2022 legde de Poolse politie iets meer boetes op dan vorig jaar, maar de bedragen stegen exponentieel, meldt het dagblad Rzeczpospolita woensdag.

De krant merkt op dat de gemiddelde boete die de politie een jaar geleden oplegde 140 PLN (30 euro) bedroeg, dit jaar is dat veel meer, namelijk 271 PLN (59 euro).

"Het totale bedrag aan op deze manier opgelegde boetes is verdubbeld tot meer dan 335 miljoen PLN [77 miljoen EUR]", volgens informatie verkregen door de "Rzeczpospolita".

Dit is volgens de politie vooral een gevolg van nieuwe, hogere boetes voor verkeersovertredingen die sinds januari van dit jaar van kracht zijn.

Het dagblad meldt dat agenten in het hele land in het eerste kwartaal van dit jaar 1,24 miljoen boetes hebben opgelegd, 1.454 meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De boetes werden vooral uitgedeeld in grote stadsgebieden. "Het waren echter veel grotere bedragen dan vorig jaar", zegt de krant.

Volgens de door de krant gepubliceerde gegevens hebben geüniformeerde agenten boetes opgelegd voor in totaal PLN 46 miljoen (10 miljoen EUR) in de regio Mazowsze, 42 miljoen PLN (40 miljoen EUR) in Silezië en 32 miljoen PLN (6,9 miljoen EUR) in Wielkopolska. Deze regio's hebben ook het hoogste aantal boetes.

https://tvpworld.com/59715436/traffic-f ... -in-poland

JanTorun
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 18, 2021 10:35 am

Re: Verkeersboetes verdubbelen in Polen

Bericht door JanTorun » do apr 21, 2022 9:30 am

Dit wordt een 'dingetje' als het toeristenseizoen eerdaags weer op gang komt. Vraag me af hoe dit gaat werken met een reclamecampagne die net opgestart is!

Plievo
Berichten: 2948
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Verkeersboetes verdubbelen in Polen

Bericht door Plievo » do apr 21, 2022 1:52 pm

JanTorun schreef:
do apr 21, 2022 9:30 am
Dit wordt een 'dingetje' als het toeristenseizoen eerdaags weer op gang komt. Vraag me af hoe dit gaat werken met een reclamecampagne die net opgestart is!
Ik denk dat de buitenlandse toerist het haasje word :roll:

Plaats reactie