Man en zijn kat lopen door Polen om geld in te zamelen voor de operatie van een 15-jarig meisje

Info uit de Poolse kranten, t.v., etc. kan hier geplaatst worden.
Lech
Berichten: 4955
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Man en zijn kat lopen door Polen om geld in te zamelen voor de operatie van een 15-jarig meisje

Bericht door Lech » vr jun 03, 2022 5:10 am


Man en zijn kat lopen door Polen om geld in te zamelen voor de operatie van een 15-jarig meisje

Afbeelding
Jacek Balcerak begon zijn sponsorwandeling in Gdańsk en heeft al 249 kilometer afgelegd met zijn trouwe poes,

Een man uit Tłuszcz in de buurt van Warschau is begonnen aan een inzamelingsactie rond de grote speedway-stadions van Polen met een kat als zijn handlanger.

Jacek Balcerak begon zijn sponsorwandeling in Gdańsk en heeft al 249 kilometer afgelegd met zijn trouwe poes, Parys.

Nadat hij eerder tienduizenden had ingezameld voor goede doelen, heeft Balcerak zichzelf dit jaar een doel gesteld van 300.000 PLN om een ​​operatie te financieren voor Kinga, een 15-jarig meisje dat lijdt aan artrogryposis - een aandoening die de gewrichten aantast waardoor de tiener bijna constante pijn en niet in staat om goed te lopen.
Afbeelding
Balcerak vertelde TFN: "Haar hele jeugd is doorgebracht in ziekenhuizen - terwijl andere kinderen dromen van een nieuwe fiets, een computer of paardrijden, het enige dat Kinga ooit heeft gewild, is geen pijn hebben.

“Heel vaak laten mensen met deze aandoening vrijwillig hun ledematen amputeren om de pijn die ze ervaren te stoppen; hoewel Poolse artsen hulpeloos hebben toegekeken, hebben we een arts van wereldklasse in Amerika gevonden die een genie is in de wereld van orthopedie en hij zal proberen alles te doen wat hij kan om haar te helpen.

"Dat geeft een echt sprankje hoop."
Afbeelding
Balcerak en zijn kat streven ernaar 300.000 PLN in te zamelen om een ​​operatie te financieren voor Kinga, een 15-jarig meisje dat lijdt aan artrogryposis - een aandoening die de gewrichten aantast waardoor de tiener bijna constant pijn heeft en niet goed kan lopen.
w butach z kotem

Hij voegde eraan toe: "Kinga heeft al meer dan een dozijn operaties ondergaan, nu is er nog een nodig die haar weer op de been zal krijgen en ik zal niet opgeven om te proberen het benodigde geld in te zamelen - het is een moeilijke en complexe operatie , maar ik ben vastbesloten dat Kinga op een dag zonder hulp zal lopen.”

Om te helpen heeft Balcerak een route van 1137 kilometer uitgestippeld die hem zal zien inchecken bij verschillende speedway-stadions in het hele land.

Hij zei: “Ik koos voor speedway uit respect voor de renners. Hun sterke wil, strijd en vastberadenheid op de baan is buitengewoon - niemand 'normaal' zou met zo'n snelheid rijden zonder remmen, en ik heb ook het gevoel dat niemand 'normaal' met een kat door Polen zou lopen.

Lees het gehele verhaal met nog meer foto`s hier: https://www.thefirstnews.com/article/ma ... tion-30743

Plaats reactie