Meer kilometers S7 in gebruik genomen. Het zal sneller zijn naar de zee

Info uit de Poolse kranten, t.v., etc. kan hier geplaatst worden.
Plaats reactie
Lech
Berichten: 4957
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Meer kilometers S7 in gebruik genomen. Het zal sneller zijn naar de zee

Bericht door Lech » ma jul 18, 2022 6:33 am

Meer kilometers S7 in gebruik genomen. Het zal sneller zijn naar de zee
Afbeelding
Het directoraat-generaal voor nationale wegen en snelwegen (GDDKiA) heeft 2 kilometer van de snelweg S7 op het traject Pieńki - Płońsk geopend: van Pawłów tot het knooppunt Dłużniewo. De bestaande omleidingen op het traject Pieńki - Płońsk werden ook opgeheven als gevolg van het overhevelen van het verkeer naar één rijbaan van de hoofdweg.

Geen omwegen meer op het traject S7 Pieńki-Płońsk. Vandaag hebben we het verkeer vertaald naar één rijbaan van de hoofdweg. Het werd ook verlengd met 2 km, van Pawłów tot het knooppunt Dłużniewo, een vierbaansweggedeelte. We hebben al 62 km weg van Napierka naar Płońsk, zo laat het Olsztyn General Directorate for National Roads and Motorways (GDDKiA) vrijdag op Twitter weten.

Op vrijdag opende GDDKiA 2 kilometer van de S7-snelweg op het traject Pieńki - Płońsk: van Pawłów tot het knooppunt Dłużniewo. De dag ervoor was ruim 10 kilometer van de tweede rijbaan van de snelweg S7 Napierki - Mława beschikbaar voor het verkeer. Als gevolg hiervan hebben S7-chauffeurs twee rijstroken tot hun beschikking vanaf de grens van de woiwodschappen Warmińsko-Mazurskie en Mazowieckie tot de omgeving van Pawłowo vóór Płońsk.




https://biznes.wprost.pl/finanse-i-inwe ... morze.html

JanTorun
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 18, 2021 10:35 am

Re: Meer kilometers S7 in gebruik genomen. Het zal sneller zijn naar de zee

Bericht door JanTorun » ma jul 18, 2022 9:55 am

Vraag me af wat het effect op de verkeersveiligheid zal zijn, bestuurders uit Warszawa worden nogal door de 'wind' gedreven als het om afstanden gaat. Goed is dat de middenberm niet van vangrail maar met opvangkabels is uitgevoerd, voorkomt in de meeste gevallen dat auto's die van de weg afgaan terug kaatsen naar de rijbaan. Zijn jaren geleden testen mee gedaan en die waren indrukwekkend.

Lech
Berichten: 4957
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Meer kilometers S7 in gebruik genomen. Het zal sneller zijn naar de zee

Bericht door Lech » di jul 19, 2022 6:57 am

Goed is dat de middenberm niet van vangrail maar met opvangkabels is uitgevoerd
Dit ken ik nog niet, misschien goedkoper om te herstellen mocht een auto er tegenaan komen?

JanTorun
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 18, 2021 10:35 am

Re: Meer kilometers S7 in gebruik genomen. Het zal sneller zijn naar de zee

Bericht door JanTorun » di jul 19, 2022 10:09 am

Is hoofdzakelijk om te voorkomen dat een auto die van de weg raakt door de vangrail teruggekaatst wordt waardoor andere automobilisten gevaar lopen. Er zijn toen ook met vrachtauto's proeven gedaan die ook goed gestopt werden.

ron
Berichten: 732
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Meer kilometers S7 in gebruik genomen. Het zal sneller zijn naar de zee

Bericht door ron » wo jul 20, 2022 6:25 am

JanTorun schreef:
ma jul 18, 2022 9:55 am
Vraag me af wat het effect op de verkeersveiligheid zal zijn, bestuurders uit Warszawa worden nogal door de 'wind' gedreven als het om afstanden gaat.
Ik denk dat zo'n vierbaansweg wel even wat veiliger zal zijn als die 'tweebaanswegen met uitwijkstrook' , waar je soms even opzij moet gaan als tegenliggers elkaar inhalen, soms op de gekste plaatsen en momenten van de dag mensen lopen/fietsen, rechtstreeks door doprjes waar het dagelijks leven zich direct langs de weg afspeelt, enz enz :)

Lech
Berichten: 4957
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Meer kilometers S7 in gebruik genomen. Het zal sneller zijn naar de zee

Bericht door Lech » wo jul 20, 2022 7:45 am

Ik denk dat zo'n vierbaansweg wel even wat veiliger zal zijn als die 'tweebaanswegen met uitwijkstrook' , waar je soms even opzij moet gaan als tegenliggers elkaar inhalen
Dit is echt erg, de inhalende tegenligger verwacht gewoon dat je de vluchtstrook opgaat, of als je zelf ingehaald word is de verwachting ook dat je opzij gaat aquu

JanTorun
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 18, 2021 10:35 am

Re: Meer kilometers S7 in gebruik genomen. Het zal sneller zijn naar de zee

Bericht door JanTorun » wo jul 20, 2022 9:12 am

Je kan wel ongebreideld wegen aanleggen maar ik zie liever bomen, idioten die ten koste van alles in willen halen houdt je toch! Automobilisten blijven elkaar toch inhalen, dit patser gedrag blijf je houden zolang je er niets tegen doet. Jarenlang gebruik gemaakt van de A2, zowel in de oude als nieuwe aanleg, is niet te beschrijven wat ik meemaakte.

Op wegen naar de kust idem dito, wel eens een automobilist met boot op trekker 130 km zien scheuren op de binnenwegen waar amper uitwijkmogelijkheden zijn. Bij de pomp hem over zijn rijgedrag aangesproken, wou wel even met me vechten. Heb dit heerschap van buiten Polen uitgelachen, deze idioten kom je ook op driebaanswegen tegen.

Bij Osnabrück in Duitsland, richting NL, enorme regenbui en hagel. Ik ga snelheid minderen als ik merk dat de auto gaat 'zeilen', zie je ze toch aan alle kanten voorbij scheuren en in de vangrail parkeren. Vraag me dan altijd even af wat deze mensen bezield, hier helpt niets tegen.

Ik wist van te voren als ik in Duitsland richting grensovergang Frankfurt a/d Oder Warszawa-kentekens zie dat ze in Polen volop het gas gaan, als een blind paard alles en iedereen in willen halen. Die willen allemaal nog in hun eigen bed slapen, hoe dan ook. Goede voorbereiding is alles. c028

Plaats reactie