Jakimowicz adviseert Polen op TVP Info hoe ze kunnen besparen. "Mensen, in godsnaam!"

Info uit de Poolse kranten, t.v., etc. kan hier geplaatst worden.
Lech
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Jakimowicz adviseert Polen op TVP Info hoe ze kunnen besparen. "Mensen, in godsnaam!"

Bericht door Lech » ma okt 31, 2022 6:37 am

Jakimowicz adviseert Polen op TVP Info hoe ze kunnen besparen. "Mensen, in godsnaam!"
Afbeelding
Jarosław Jakimowicz op TVP Info moedigde Polen aan om geld te besparen - In het appartement waar ik al 16 jaar woon, heb ik in de winter nooit de verwarming aangezet. Ik vind het leuk als het koud is, ik vind het leuk als het koud is - zei de gastheer van het programma "In the Counter".

Anna Łukaszewka-Trzeciakowska, vice-minister van Klimaat en Milieu, was te gast bij de zaterdageditie van het programma "W kontrze" op TVP Info . Het gesprek ging over stimuleringsmaatregelen van de overheid om energie te besparen .

Staatssecretaris van Klimaat: Sparen zou een natuurlijk onderdeel van ons leven moeten zijn
De interviewer, Jarosław Jakimowicz, herinnerde eraan dat Polen zich moeten realiseren dat er oorlog gaande is en dat daar kosten aan verbonden zijn.

- Sparen moet een natuurlijk onderdeel van ons leven zijn - wees het plaatsvervangend hoofd van het ministerie van klimaat. - Het moet ons niet alleen ertoe brengen klimaatverandering te voorkomen, ons beter te laten voelen en minder uit te geven. Maar ook zodat we wat we hebben rationeel gebruiken. Het is een verplichting voor het openbaar bestuur, want we beginnen bij onszelf. Wat betreft het midden- en kleinbedrijf, als het om huishoudens gaat, is dit een prikkel om te sparen, een bonus die het waard is om van te profiteren, aldus de staatssecretaris.

- De grootste fortuinen werden gemaakt door te sparen. Er zijn bewijzen hiervan, niet alleen in de geschiedenis van Polen - onderbrak de co-presentator van het programma Anna Popek.

Ook staatssecretaris Łukaszewka-Trzeciakowska waarschuwde voor de informatieoorlog, "waarvan het script in het Kremlin staat", waarin volgens haar de oppositie past. - Steenkool brandt niet, er zal geen elektriciteit zijn, er zal geen suiker zijn, er zal geen brandstof zijn ... Dit is de emotie die bij mensen wordt opgewekt, maar dit scenario is daar geschreven - wees ze erop.

Jakimowicz adviseert Polen hoe ze kunnen sparen. "Ik hou ervan als het koud is"
- U had het over suiker, dames. Ik zal zoiets zeggen, ik denk dat ik het weet, ik zit in deze bevoorrechte groep, maar dit is bewust, 15-20 jaar oud, ik gebruik het helemaal niet. Ik heb het nergens voor nodig, mijn vrouw nam het over, mijn zonen ... - vervolgde Jarosłąw Jakimowicz.

- Suiker, toch? vroeg Popek. De begeleider wendde zich tot de vriend, maar hij leek niet te horen wat ze vroeg.

"Nee, ik koop het helemaal niet," vervolgde hij. - Hoe het soms echt is, het is jammer als er een gast komt, een kop koffie of zo, in godsnaam, er is geen suiker - voegde hij er zacht aan toe. - Je zou naar de buurman moeten. En vandaag zijn er geen buren, het is ook erger - zei hij.


De leider onthulde ook een ander detail uit zijn privéleven.

- Nog iets, jullie zullen het niet geloven, dames. In het appartement waar ik al 16 jaar woon, heb ik in de winter nooit, nooit de verwarming aangezet. Ik hou ervan als het koud is, ik hou ervan als het koud is - zei Jakimowicz, waarop Popek reageerde met een gezicht dat wees op een duidelijk ongeloof. - De bewaker doet, als hij soms een pakketje brengt, de deur open en zegt: “Jezus! Meneer Jarek, wat heeft u het koud.' leeft? leeft! En vandaag hebben we het over het feit dat het misschien nodig zou zijn om één graad minder te verminderen ... misschien twee en er is "Olaboga, we zullen bevriezen!", Roep al, "we zullen bevriezen", roepen ze. Mensen, in godsnaam - deed een beroep op de gastheer van het programma.



Zijn woorden werden aangehaald door de staatssecretaris van Klimaat en Milieu. - Dat is precies waar we het over hebben. Dit maakt deel uit van dit verhaal - zei Łukaszewka-Trzeciakowska. Enige tijd geleden bracht Rusland zo'n gênante video uit , hoe Europa zal bevriezen, als er geen belemmering is voor Russisch gas. Nou, ze zal het niet koud hebben, dames en heren. Luister hier alsjeblieft niet naar, we zullen niets missen. Het wordt een moeilijke winter, want het is oorlog, maar veilig - benadrukte ze.

Bron: TVP Info




https://www.wprost.pl/polityka/10927990 ... boska.html

Plaats reactie